Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Subiet persconferentie, de discussie hier gaat weer losbarsten 😅

Spelen we een drankspelletje?
Elke keer dat het woord 'samen' gebruikt wordt, shotje.
"De situatie is onrustwekkend", shotje.
"Avondklok om 22u in heel België", de hele fles leeg.

Iemand? :unsure:
Lijkt er op dat ze niets van verstrenging gaan toepassen :unsure:

Nee enkel weer een conferentie op locatie om te zeggen dat iedereen thuis moet werken 🤷‍♂️

Wel naar alle media sturen dat het een digitaal overlegcomite is.

En een persconferentie om te zeggen dat ze misschien maatregelen gaan nemen om de versoepelingen van de maatregelen te kunnen laten doorgaan want er is wel een stijging. Een stijging die zo licht is dat ze bijna niet zichtbaar is op de ziekenhuisvloer zelf en gestaafd wordt door cijfers die grotendeels foutief en/of uit de context getrokken zijn. We wisten dat dit eraan zat te komen, want we zagen dat al in de voorspellingen, maar toch doen we alsof alles terug erger aan't worden is terwijl het er eigenlijk heel rooskleurig uitziet.

Groetjes,
Uw regering.

Subiet persconferentie, de discussie hier gaat weer losbarsten 😅

Spelen we een drankspelletje?

Iemand? :unsure:

vergeet het woordje “-schakelen” niet

Nee enkel weer een conferentie op locatie om te zeggen dat iedereen thuis moet werken 🤷‍♂️

Wel naar alle media sturen dat het een digitaal overlegcomite is.

Ik vind het nu wel begrijpelijk dat als de leider van een land het volk en nationale pers moet toespreken, dat dit niet via een webcam gebeurt.

Enfin, de Croo zegt net dat 'scholen een belangrijk platform zijn voor het virus' en 'dat meer mensen zich verplaatsen naar het werk.' '

We mogen onze ogen niet sluiten voor wat er gebeurt in de scholen en bedrijven. Analyse van track and tracing, die nu heel accuraat is, toont aan dat er twee plaatsen zijn waar nu vandaag besmettingen plaatsvinden en dat is in de scholen en op de werkplek. We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten.
-Alexander De Croo

Kunnen we dan nu eindelijk stoppen met het 'waar is het bewijs' riedeltje?

Ik snap wel niet dat ze gewoon nu al niet ingrijpen in de scholen of wat strenger gaan zijn voor bedrijven, straks is het weer te laat en moeten we weer strengere maatregelen vreten.

Ik vind het nu wel begrijpelijk dat als de leider van een land het volk en nationale pers moet toespreken, dat dit niet via een webcam gebeurt.
Ik vind van niet. Het kan perfect vanop afstand. Verder moet daar niet de hele pers zitten en frank moet daar ook niet bij zijn.

Er kan 1 Camera ploeg naar zijn huis gaan, HD beelden maken en naar alle zenders streamen. Dat is wat het nu eigenlijk is behalve dat hij naar de wetstraat moet gaan. Samen met Frank blijkbaar, dan nog hoop journalisten die daar staan rond de moderen.
Er zijn duizend en 1 oplossingen. Er is gewoon geen wil

Het is do as I say not as I do leiding.

Het motiveerd mij allessinds niet dat hij daar zit, en zegt telewerk is geen luxe maar verplichting.
Sure Alexander, makkelijk gezegd als ge alle dagen op de baan kunt zijn.

Da's klinkklare onzin. Allee, niet compleet eh, maar uw zwart/witbeeld van hoog en laagopgeleid dat ik hier in het merendeel van de posts/accounts ook terug zie klopt langs geen kanten. Maar da's zo'n discussie die je niet kunt winnen.

Ik kan alleen praten voor de verpleging, verzorgenden, artsen en profs als mijn collega's en ik merk hier weinig verschil tussen. En vooral de artsen en profs zijn heel stil als het over de vaccins gaat :).

Ik wil er ook niet te veel woorden aan vuil maken, maar pakt dat je dezer dagen alles wel met een serieuze korrel zout mag gaan nemen, want de cijfers kloppen langs geen kanten meer. Heel de aanpak is niet langer meer te verantwoorden maar geen haan die er naar (durft) te kraaien.
In een bepaald Limburgs ziekenhuis gaat er via een interne mail de ronde dat de covidafdelingen afgebouwd zullen worden.

Ik neem heel dat gedoe ook met een korrel zout en het boeit me verder ook vrij weinig. Ondertussen ga ik elke week naar Nederland, amper grenscontrole. Gisteren om 21u30 vertrokken uit Amsterdam. 20 meter van mijn auto stand een busje van Handhaving Nederland, ik heb hun straal genegeerd en ben doorgereden.

Enfin, de Croo zegt net dat 'scholen een belangrijk platform zijn voor het virus' en 'dat meer mensen zich verplaatsen naar het werk.' '

-Alexander De Croo

Ik snap wel niet dat ze gewoon nu al niet ingrijpen in de scholen, straks is het weer te laat en moeten we weer strengere maatregelen vreten.
Ben Weyts: "De scholen zullen open blijven"

Van deze man krijg ik het nu eens echt op mijn zenuwen. Duidelijke indicaties dat het virus daar rondgaat, maar laat het gerust rondgaan. Diezelfde kinderen zitten op woensdagmiddag bij de oma.

"We kunnen onze ogen daar niet voor sluiten."

..maar we gaan wel niet ingrijpen. Doe maar verder, we gaan alles gewoon verlengen en dan verwachten dat het ineens oplost 🤡 Een flop.

Perspectief op één mei. Een aantal activiteiten te heropenen, bv op het gebied van de horeca.

Hopen op goed weer dus want het zullen eerder de terrassen zijn dan de volledige horeca 🙂

-Alexander De Croo

Ik snap wel niet dat ze gewoon nu al niet ingrijpen in de scholen of wat strenger gaan zijn voor bedrijven, straks is het weer te laat en moeten we weer strengere maatregelen vreten.
Je mag enkel aan raam zitten op de trein, dat is om thuiswerk proberen meer te verplichten mss?
Maarja die dat dan echt niet thuis kunnen werken en trein nemen gaan wss gewoon de dupe zijn van die dat weigeren thuis te werken.
Vriendin haar baas heeft ook iedereen een papier gegeven dat ze naar het werk kunnen en 2 gaan constant (beide met de trein) ook al kunnen die alles van thuis uit behalve elkaar binnendraaien (en zij is dan een getrouwde vrouw met 3 kinderen en cd&v lid he!)

hqdefault.jpg

Ben Weyts: "De scholen zullen open blijven"

Van deze man krijg ik het nu eens echt op mijn zenuwen. Duidelijke indicaties dat het virus daar rondgaat, maar laat het gerust rondgaan. Diezelfde kinderen zitten op woensdagmiddag bij de oma.
Dat ze dan niet naar de oma gaan he wtf is me dat nu. Als die ziek wordt moet je vooral naar jezelf kijken

Onpopulaire mening, maar het kan me eigenlijk geen reet schelen of scholen nu zouden dicht gaan of niet.
Heel de tijd boodschap dat we alles moeten doen zodat ze open kunnen gaan of blijven.
Don't care.

Wat ik weet, is dat de hoogste bieder altijd de buit binnen haalt, en dat zal hier niet anders geweest zijn.

Deze corona crisis geeft eigenlijk perfect weer wat Europa te wachten staat moest er nog eens echt een wereldwijd conflict uitbreken zoals 80 jaar geleden. Terwijl de eerste bommen op ons hoofd zullen vallen zitten we hier nog ethische discussies te voeren in allerlei parlementen en moet de aanbesteding voor de wapenleverancier nog opgesteld worden.
Maar buiten commentaar op de eu zie ik toch bitter weinig. Niemand die zegt dat we in de toekomst meer macht moeten geven aan europa zodat het niet via allerlei parlementen moet.

Je zou denken dat er na meer dan een jaar pandemie bepaalde lessen getrokken zijn maar we stoten ons voor de derde keer aan dezelfde steen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan