Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het alternatief gesloten grenzen is zullen die net wel voorstander zijn.
Tiens, nochtans werd er hier verkondigd dat grenzen sluiten niet zo maar kan, het kon zelf niet verlengd worden in maart :)

Als de dreiging lijkt te verdwijnen wereldwijd gaan ze echt de grenzen niet dichtgooien behalve voor wie gevaccineerd is.

Tiens, nochtans werd er hier verkondigd dat grenzen sluiten niet zo maar kan, het kon zelf niet verlengd worden in maart :)

Als de dreiging lijkt te verdwijnen wereldwijd gaan ze echt de grenzen niet dichtgooien behalve voor wie gevaccineerd is.
Excuseer. Maak daar "reisverbod" van of strenge "reisbeperkingen" van die de facto toerisme onmogelijk maken (bv. door quarantaine te eisen), wat nog steeds op veel plaatsen van kracht is. Gesloten grenzen zijn idd nog net iets anders, je hebt gelijk.

Mocht het vaccinatiepaspoort er komen dat sommigen meer privileges geeft dan anderen wanneer de vaccinaties zo traag gaan, zou dat toch enorm zuur zijn voor zij die solidair zijn geweest met onze oude medemens.

Want indien zij gevaccineerd zijn verwacht ik dat ze ook solidair zijn met de niet gevaccineerden en dus geen privileges krijgen.
Israel heeft dat kunnen doen, die hebben de hele bevolking bij wijze van spreken in 1 maand gevaccineerd, wie er dan nog overblijft wil gewoon geen vaccin en moet dus bijgevolg ook niet klagen dat hij nog een test moet afleggen om iets te doen of niet mag reizen.

Wel ironisch weeral dat Europa zich moeit met zaken die het leven moeilijker maken voor de mensen, maar zich in stilte hult wanneer het gaat om de vaccinnaties. Triestige boel.

Bijkomend is dit iets dat menig persoon al van mijlenver zag aankomen, ik herinner me deze discussie ergens rond november nog in de afspraak en ergens begin dit jaar hier op het forum.
Nu zijn we enkele maanden verder en is er weer geen plan. Wanneer wordt er versoepeld? Wanneer 50% gevaccineerd is? Wanneer 80% van de 65+ gevaccineerd zijn ? Wat met de jongeren? Moeten die een kluizenaarsleven blijven leven ondanks dat zij bijna geen last hebben van covid?

Ik zag net ergens een cijfer passeren: momenteel zou ongeveer 3,5% van de EU bevolking volledig gevaccineerd zijn (2 dosissen).
:help:
Nee? Maar daar zal het cijfer een pak hoger liggen, met kanttekening dat iedereen daar maar 1 dosis heeft gekregen misschien
Bij deze, beide:
ODcYvRC.png

dGxBwtw.png

Bron indien je zelf landen wilt toevoegen. Ik spreek mij niet uit over de correctheid van de cijfers of hoe andere landen die tellen ;)

Wat dus een goede gok gebleken is van het VK want hier neemt men ondertussen ook tot 12 weken tussen vaccinaties met AZ vaccins.

Beter 36.6% één dosis en dus al enige bescherming dan 93.1% totaal niet gevaccineerd.

Intussen zijn er in België blijkbaar ook al 11 meldingen van mensen die een trombose gemaakt hebben nadat ze AstraZeneca vaccin toegediend kregen. Heel eerlijk, met een geschiedenis aan bloedstollingsproblemen in de familie en zelf een verhoogde waakzaamheid door te hoog aantal bloedplaatjes zou ik toch weigerachtig staan tegenover een AZ vaccin :/.

Familielid van eind de 80 moest normaal deze week gevaccineerd worden. Gezien ze niet zelfstandig in het vaccinatiecentrum geraakt ging er transport geregeld worden. Ondertussen heeft ze al bericht gekregen dat het vervoer geannuleerd is en dat ze dan maar volgende week moet komen...

Intussen zijn er in België blijkbaar ook al 11 meldingen van mensen die een trombose gemaakt hebben nadat ze AstraZeneca vaccin toegediend kregen. Heel eerlijk, met een geschiedenis aan bloedstollingsproblemen in de familie en zelf een verhoogde waakzaamheid door te hoog aantal bloedplaatjes zou ik toch weigerachtig staan tegenover een AZ vaccin :/.
Dan moogt ge tegen alles weigerachtig staan ze :)

Familielid van eind de 80 moest normaal deze week gevaccineerd worden. Gezien ze niet zelfstandig in het vaccinatiecentrum geraakt ging er transport geregeld worden. Ondertussen heeft ze al bericht gekregen dat het vervoer geannuleerd is en dat ze dan maar volgende week moet komen...

Hier ook een familielid van eind de 80, maar zelfs nog geen brief gekregen...

Op 200.000 gezette vaccins, waarbij er niet eens zekerheid is dat het gelinkt is aan de vaccinatie en het dus ook toeval kan zijn. Dat moet je wel in het achterhoofd houden.

Op HLN:

Overlegcomité mogelijk vervroegd wegens slechte cijfers​

Het Overlegcomité wordt mogelijk vervroegd wegens de slechte coronacijfers. Dat is te horen in de omgeving van de premier.
Premier De Croo zou zich ernstige zorgen over de jongste evolutie van de coronacijfers en zou gevraagd hebben aan de minister-presidenten dat de ministers van onderwijs elkaar zo spoedig mogelijk zien om versneld gepaste maatregelen te nemen.

Gisteren had hij ook de werkgevers bij zich geroepen om te wijzen op de noodzaak van telewerk. Naast de werkplek zijn scholen vandaag de belangrijkste plaats waar men besmettingsclusters terugvindt.

De premier beslist morgen of ook het Overlegcomité vervroegd bijeenkomt. Normaal was het OCC pas voorzien op 26 maart om na te gaan of de sanitaire situatie het zou toelaten groen licht te geven voor versoepelingen in april. Gezien de huidige evolutie is het hoogst onzeker of groen licht kan worden gegeven.

Als ze nu binnen een week of twee moeten zeggen dat de horeca toch niet gaat open mogen dan is 'het kot weer te klein' zoals ze zeggen. Ik vraag me echt af wie er op het lumineuze idee is gekomen om zo een ingrijpende maatregel zo ver op voorhand te proberen aan te kondigen zonder daar opnamecijfers of iets dergelijks aan te koppelen.

En dit is dus waarom de maatregelen in het onderwijs verstrengen. Enorme stijging bij leerkrachten en het aantal besmettingen ligt nu bij leerlingen hoger dan bij 20-59 jaar.

EwseEpOWEAM_9VI

Het zal nog een kutlente en zomer worden.

Nochtans mensen pollen al voor uitstapjes in mei etc.

Ik twijfel nog, lijkt me nog te vroeg. :(

En dit is dus waarom de maatregelen in het onderwijs verstrengen. Enorme stijging bij leerkrachten en het aantal besmettingen ligt nu bij leerlingen hoger dan bij 20-59 jaar.

EwseEpOWEAM_9VI
Dit voelde wij al sinds vorige week inderdaad en blijft aanhouden, enorme stijging, 2 tot 3 x zoveel positieven ...

EwseEpOWEAM_9VI
Als je deze grafiek bekijkt, dan kan je toch letterlijk niets over scholen concluderen? Of ja, dat leerkrachten of personeel idd meer besmet zijn geraakt. Maar waar staat er niet bij. Voor't zelfde geld zijn dat allemaal mensen die zich niet meer aan het ene knuffelcontact houden en volledig los gaan met hun sociale contacten.

(ik ben geen schoolbesmettingen ontkenner, maar van zo'n grafieken zo'n conclusies trekken? 😫)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan