Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel mooi verwoord voor een HLN-reactie:

Het is niet zozeer de veiligheidsraad maar wel de virologen die met de voet op de rem gaan staan voor het hele maatschappelijk leven. Hun acties kosten al vele miljarden en duizenden faillissementen. Die bezetenheid van virologen voor het virus,jaagt de moedeloosheid voor het steeds maar verschuiven en uitstellen van enig initiatief. zeer hoog. Het ziet er naar uit dat elk initiatief voor pasen zal weggegomd worden en het zorgt voor veel vertwijfeling.

Aka elk virus?

Het is nochtans simpel: geef de mensen perspectief op verdere versoepelingen en versoepel dan ook effectief, als je niet wil dat mensen zelf mogelijkheden gaan creëren. Genoeg psychologen die de revue hebben gedaan die dat gezegd hebben. Alles toehouden is heel makkelijk, maar daarmee graaf je alleen maar de grond van onder uw voeten weg. Hier lopen zelfs nog mensen rond die klagen dat de coiffeurs terug open zijn.
Gecontroleerd versoepelen gekoppeld aan een vaccinatiebeleid dat eindelijk eens wat moet vooruitgaan is the way to go.

maar die versoepelingen hangen vast aan voorwaarden. Als die voorwaarden niet voldaan zijn dan kan je toch niet versoepelen?
Dus als je een datum erop plakt, laat je de voorwaarden op zich vallen. Dan moet je wel open gaan want mensen hebben er zich op verheugd.
Met de gevolgen van meer besmettingen en doden.

Maar de overheid klampt zich net vast aan die "experts".

Overheid laat zich adviseren en volgt de experts hun advies. Maar niet altijd : zie opening kappers, zie met 10 man buiten afspreken.
Als het aan experts afhing was er niks deze maand. Mss ten vroegste vanaf 1 april.

Het is niet zozeer de veiligheidsraad maar wel de virologen die met de voet op de rem gaan staan voor het hele maatschappelijk leven. Hun acties kosten al vele miljarden en duizenden faillissementen. Die bezetenheid van virologen voor het virus,jaagt de moedeloosheid voor het steeds maar verschuiven en uitstellen van enig initiatief. zeer hoog. Het ziet er naar uit dat elk initiatief voor pasen zal weggegomd worden en het zorgt voor veel vertwijfeling.

Als dat de lat is voor "mooi verwoord" verdient mijn horoscoop in de Metro een literatuurprijs. Man toch.

Duizenden faillissementen. In 2020 zijn er 2703 faillissementen geweest. In 2019 3208...

Zeker, maar het artikel is dus bullshit aangezien Corona voorlopig niet voor meer faillissementen heeft gezorgd
Het is zelfs geen artikel maar een bullshit-reactie op wat - HLN-kennende - best wel eens een bullshit-artikel zou kunnen zijn ja. Dat terzijde hebben de gigantische maatregelen een zekere economische kost, en het is niet omdat die met uitstel betaald zal worden dat die er niet meer is. Het gaat effectief miljarden euros en duizenden (extra) faillissementen kosten.

Met mooi verwoord, bedoel ik gewoon dat er enige waarheid in zit hé ;)
En ik heb er nog eens bijgezet "voor een HLN reactie".
Maar t'is goed, lach me maar uit :headshake:

De meest geloofwaardige leugen bevat enige waarheid.
De enige waarheid hierin (als ik dan toch iets moet zoeken) is dat de virologen bezeten zijn met het virus; wat 100% logisch is want dat is hun job. Al de rest is zever. De virologen staan niet op de rem, want die geven enkel advies vanuit hun vakgebied. De overheid volgt dit advies niet altijd op (soms met merkbare gevolgen, en niet in de positieve zin).

Dus nee, ik zou dat niet "mooi verwoord" durven noemen, zelfs voor een HLN-reactie. En enige waarheid erin is ook ver te zoeken.

De enige bezetenheid die ik zie, is dat mensen alles in de schoenen van virologen proberen schuiven en de virologen als zondebok naar voor schuiven.

De meest geloofwaardige leugen bevat enige waarheid.
De enige waarheid hierin (als ik dan toch iets moet zoeken) is dat de virologen bezeten zijn met het virus; wat 100% logisch is want dat is hun job. Al de rest is zever. De virologen staan niet op de rem, want die geven enkel advies vanuit hun vakgebied. De overheid volgt dit advies niet altijd op (soms met merkbare gevolgen, en niet in de positieve zin).

Dus nee, ik zou dat niet "mooi verwoord" durven noemen, zelfs voor een HLN-reactie. En enige waarheid erin is ook ver te zoeken.

De enige bezetenheid die ik zie, is dat mensen alles in de schoenen van virologen proberen schuiven en de virologen als zondebok naar voor schuiven.
Ik heb die indruk ook, als je hier al die posts ziet die klagen over de virologen zeg. Volgens de ene genieten ze van de aandacht, volgens anderen zijn ze zich persoonlijk aan het verrijken op kap van de maatschappij.

Eerlijk, de oplossing voor de overheid is misschien om bij de volgende begrotingscontrole de zwarte piet door te schuiven naar "de economen". Die zullen ook wel zeggen dat er of meer inkomsten of minder uitgaven moeten komen, elke belastingsverhoging is dus hun fout :)

Duizenden faillissementen. In 2020 zijn er 2703 faillissementen geweest. In 2019 3208...
Er is natuurlijk wel een letterlijk verbod geweest op inbeslagnames en faillisementen voor ondernemingen met schulden op voorwaarde dat ze op 18 maart 2020 "nog in goede doen waren". Dit in combinatie met uitstel van de bedrijfsvoorheffing, goedkope kredieten, tijdelijke werkloosheid, een overheidsinfuus aan steunmaatregelen en meer.
Die cijfers zeggen dus niet veel. De grootste klap moet (en zal) nog wel komen.

Er is natuurlijk wel een letterlijk verbod geweest op inbeslagnames en faillisementen voor ondernemingen met schulden op voorwaarde dat ze op 18 maart 2020 "nog in goede doen waren". Dit in combinatie met uitstel van de bedrijfsvoorheffing, goedkope kredieten, tijdelijke werkloosheid, een overheidsinfuus aan steunmaatregelen en meer.
Inderdaad, er was een uitdrukkelijke bescherming tegen faillissementen. Deze bescherming is onlangs weggevallen, we verwachten een golf aan faillissementen.

Inderdaad, er was een uitdrukkelijke bescherming tegen faillissementen. Deze bescherming is onlangs weggevallen, we verwachten een golf aan faillissementen.
Plus er zullen ook vennootschappen en EMZ zijn die reeds voordien niet goed draaiden en een overmatige schuldenberg meedragen, die Corona als excuus zullen gebruiken om in faling te gaan.
Zombiebedrijven die nog alle overheidssteun uit het systeem halen en erna de boel zullen opdoeken, en erna doorstart zullen maken.

Het stigma dat een faillissement met zich meebrengt zal veel minder zwaar zijn, ook al was je reeds voor Corona zo goed als failliet.

“Failliet?” - “Oei ja Corona hé” - “Oh maar dutske toch !!”

Ik vermoed ook dat het eraan zit te komen. Zeker omdat sommige maatregelen uitstel maar geen afstel waren/zijn.

Maar neemt niet weg dat die uitspraak uit de HLN-commentaren van @Five-seveN momenteel zever is. Die faillissementen zijn er nog niet en is ook nog geen zicht op hoeveel het er gaan zijn. Dus uitspraken zoals "(De virologen) Hun acties kosten al vele miljarden en duizenden faillissementen." bestempel ik dan als dubbele zever in pakskes.
Want het zijn noch de virologen hun acties (want ze beslissen niks) noch zijn er al vele faillissementen en miljarden kosten gemaakt. Ok, als je de scheve vergelijking maakt met 2019 klopt dit. Maar zo kan/mag je het niet bekijken. Als je toch met de vinger wilt wijzen naar de virologen en/of de maatregelen moet er een simulatie gemaakt worden zodat men kan vergelijken met een 2020 met het virus maar zonder de maatregelen. Pas dan kan je een eerlijke vergelijking maken en zien wat de maatregelen ons gekost hebben (zowel financiëel als economisch als ...).

Het is heel makkelijk om met de vinger naar de virologen en/of de maatregelen te wijzen, maar mensen vergeten dat zonder dat alles er nog steeds een pandemie is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan