Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar heb je gelijk in, maar hij heeft wel een punt dat strengere maatregelen een te klein draagvlak hebben om ook maar kans te maken. Niet vergeten dat de huidige versoepelingen er niet zijn gekomen door de betere cijfers na die afkoelingsweek, maar door de ronduit afschuwelijke cijfers rond het mentale welzijn van de mensen.Je leeft vooral in een waan als je denkt dat door te zeggen "doe maar op" en "we openen nog vanalles" dat er dan minder contacten/besmettingen zouden zijn.
Ik doe nu gewoon mijn best om kerstmis te redden.Tja, alleen mensen die in sinterklaas, de kerstman en de paashaas geloven, geloven ook nog in die datums die ze ons voorliegen
waar zeg ik dat? weer diezelfde manier van discussieren, vrij triestig. Als je nog maar kritiek geeft dan ben je voor alles open te gooien.Je leeft vooral in een waan als je denkt dat door te zeggen "doe maar op" en "we openen nog vanalles" dat er dan minder contacten/besmettingen zouden zijn.
Nee daar kan ik ook zeker in volgen. Naar mijn mening hebben vooral de politieke actoren die continu de deur voor versoepelingen op een kier zetten hier de grootste schuldigen aan. Als er elke keer verkondigt wordt "We gaan binnen een week X terug kunnen." en dan gaat dat niet, dat komt bij mij ook moeilijk aan.Daar heb je gelijk in, maar hij heeft wel een punt dat strengere maatregelen een te klein draagvlak hebben om ook maar kans te maken. Niet vergeten dat de huidige versoepelingen er niet zijn gekomen door de betere cijfers na die afkoelingsweek, maar door de ronduit afschuwelijke cijfers rond het mentale welzijn van de mensen.
Ik denk ook dat de enige uitweg de vaccinaties gaan zijn, het maximale draagvlak voor de maatregelen ligt ondertussen al een tijd in het verleden en dat zal er niet op beteren.
We wijzen hier ook allemaal graag met de vinger, maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat we als Belgische bevolking ons ondertussen al een jaar best goed aan de regels houden. Elke keer er een inspanning gevraagd is aan de bevolking zijn de cijfers naar beneden gegaan. De grote opflakkering in oktober is er ook maar gekomen nadat Wilmes (én vicepremier De Croo) de ene kemel na de andere geschoten hebben in september éh. We zijn één van de weinige landen die er in geslaagd zijn om de derde golf ten gevolge van Kerst/Nieuw te vermijden. Maar de vermoeidheid bij de mensen begint gewoon door te wegen en dat neem ik niemand kwalijk. Is het een vrijgeleide om alles te doen? Uiteraard niet, maar ik kan er perfect begrip voor opbrengen.
Hier zeg je dat. Hier zeg je dat men op een gecontroleerde manier versoepelingen moet doen, ook al is het geen moment voor versoepelingen. Dat is geen oplossing. Jij reikt "gecontroleerde versoepelingen" aan als oplossing terwijl hierdoor de cijfers gaan stijgen, ergo, geen oplossing. Ik zeg nergens "ALLES". Inderdaad, leg me geen woorden in de mond.Is het dan de fout van de bevolking of de fout van de beleidsmakers die in een waan lijken te leven ?
Dat wist je toch zo dat deze strenge maatregelen verlengen of niet versoepelen ging leiden tot minder draagvlak en minder opvolging.
Het probleem is dat iedereen nu z'n eigen versoepeling neemt terwijl men dat evengoed via een gecontroleerde manier had kunnen doen.
Leer lezen en leg me geen woorden in de mond, laten we daar mee beginnen.
we openen nog vanalles
Reported, ik ben die zeik inderdaad beu.gecontroleerd versoepelen zodat mensen niet zelf versoepelingen nemen is niet hetzelfde als "doe maar op alles terug open". Dus mijn punt om te leren lezen blijft staan.
Bij jou is dat trouwens een constante in de discussies hier, lekker stromannen of alles uit de context trekken om belachelijke punten te maken.
Er is een wezenlijk verschil tussen een snelheidsbeperking en een jaar beperkingen op alles wat tegen onze natuur ingaat. De mens is van nature een sociaal wezen, een familiemens. We staan letterlijk op elk mogelijk vlak al een jaar stil. En dat grotendeels door het falen van diegenen die de beperkingen opleggen. De tol van die beperkingen is daarnaast vrij hoog (coronakilo’s, depressies, record scheidingen/relatiebreuken, record huishoudelijk geweld etc). Maar dat is geen motivering om alles zomaar los te laten, wel een begrip dat mensen het moeilijker hebben en daardoor de teugels minder strak aanspannen.Reported, ik ben die zeik inderdaad beu.
Volg je eigen advies en lees.
Ik zeg niet ALLES, ik zeg "vanalles". Als mensen op de autostrade te snel rijden is volgens u ook de oplossing om dan maar gewoon de snelheidslimiet te verhogen? Dat is geen oplossing van het probleem.
Daar ga ik volledig mee akkoord.Er is een wezenlijk verschil tussen een snelheidsbeperking en een jaar beperkingen op alles wat tegen onze natuur ingaat. De mens is van nature een sociaal wezen, een familiemens. We staan letterlijk op elk mogelijk vlak al een jaar stil. En dat grotendeels door het falen van diegenen die de beperkingen opleggen. De tol van die beperkingen is daarnaast vrij hoog (coronakilo’s, depressies, record scheidingen/relatiebreuken, record huishoudelijk geweld etc). Maar dat is geen motivering om alles zomaar los te laten, wel een begrip dat mensen het moeilijker hebben en daardoor de teugels minder strak aanspannen.
Dat is nochtans iets wat Bart De Wever ook voorstelde, voor de buitenterrassen te openen dan toch.Om dan ook nog eens te gaan zeggen "de mensen volgen de regels toch niet, dus kun je beter wat zaken versoepelen.", dat snap ik niet. Want op die manier bereik je niet echt veel, als je dat gaat doen, zul je een paar weken later vermoedelijk weer veel strengere regels gaan invoeren dan er nu zijn om deze opflakkering terug de kop in te drukken. Kijk naar Italië nu.
Ik ben ook voorstander om binnenkort buitenterrassen te openen, maar niet "omdat mensen de regels toch niet volgen". Maar omdat het hopelijk gewoon mogelijk is.Dat is nochtans iets wat Bart De Wever ook voorstelde, voor de buitenterrassen te openen dan toch.

. We hadden voor het winterseizoen ook een blaas over 3 terreinen staan. Deze blaas was voorzien van invoer van lucht vanbuiten en uitvoer van de lucht in deze blaas naar buiten.. Je zou dan denken dat dit mag maar neen dit werd ook verboden bij de semi lockdown van eind 2020. Het zijn dit soort wereldvreemde regels die bij veel mensen nu een "fuck you" gevoel creëren.
Dit zeggen we ondertussen wel al een dik half jaar.Als men door, nu eventjes de teugels te lossen, daarna NOG strengere maatregelen moet gaan invoeren, welk effect zou dat hebben op het draagvlak?
Dit zeggen we ondertussen wel al een dik half jaar.
Aka elk virus?ja en wij hebben het redelijk onder controle.
Andere landen hebben het minder goed onder controle.
Nadeel van het virus is dat het niet opgeeft. Het is niet omdat wij al maanden maatregelen hebben dat virus gaat zeggen : die hebben het goed gedaan ik ga hen niet meer infecteren wanneer ik kan.
Amai kwestie van de mensen de moed te geven om de regels nog te volgen![]()
Experts blikken een jaar vooruit: welke maatregelen gelden nog in 2022?
De voorbije dagen hebben we achterom gekeken naar ‘het jaar sinds de lockdown’, en het was geen al te fraai beeld. Laat ons eens vóóruitblikken: waar zullen we midden maart 2022 staan? Hoe virulent is het virus dan nog? Zijn er dan nog maatregelen van kracht of hoeft niemand meer om...www.hln.be
Ik weet het, HLN.. maar hier word ik toch niet bepaald vrolijk van. 't schuift maar op en 't schuift maar op.
Ik ben het net zoals vele andere kotsbeu.
Niemand had nood aan dit artikel![]()
Experts blikken een jaar vooruit: welke maatregelen gelden nog in 2022?
De voorbije dagen hebben we achterom gekeken naar ‘het jaar sinds de lockdown’, en het was geen al te fraai beeld. Laat ons eens vóóruitblikken: waar zullen we midden maart 2022 staan? Hoe virulent is het virus dan nog? Zijn er dan nog maatregelen van kracht of hoeft niemand meer om...www.hln.be
Ik weet het, HLN.. maar hier word ik toch niet bepaald vrolijk van. 't schuift maar op en 't schuift maar op.
Ik ben het net zoals vele andere kotsbeu.
Voor zover ik zie gaat dit om experts in een krant. Niet de overheid dmv beleid of persconferenties.stel dat een beursgenoteerd bedrijf communiceert zoals onze overheid, er was al een onderzoek aan de gang en de beurskoers was gekelderd.
de Fortis-saga is er niks tegen.
Maar als politieker mag je je steeds meer veroorloven zonder de gevolgen te moeten dragen.