Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is geen eis van Viruswaanzin.
Erger mij wel aan de VRT de laatste maanden, altijd die 'wij weten alles beter' en het shamen van het volk dat niet 100% achter de huidige aanpak van de pandemie staat.

Het lijkt me ergens logisch dat elk circus haar eigen clowns met zich mee brengt. Alleen zijn de clownsneuzen die tegenwoordig met hun éénwieler over sociale media trappelen terwijl ze de grootste complot theorie zever spuien wel van een heel laag niveau.

Ik denk dat zelfs veel eerder dan 11/7 elke volwassen Vlaming een vaccin zal aangeboden krijgen.
Ik lees hier zulke uitspraken dat we altijd veel moeten betalen en weinig terug krijgen. Altijd datzelfde gezever. We wonen in 1 van de meest ontwikkelde en beschaafde landen ter wereld. er is nog veel ruimte voor verbetering, maar dat komt wel. Onze gezondheidszorg en wetenschap behoort tot de top van de wereld. De vaccinatiecentra zijn er klaar voor. Het moet gewoon komen. Hopelijk kunnen we blijven rekenen op vier vaccins, dan komt het volgens mij goed.

Als er voldoende geleverd wordt kunnen ze volgens mij heel Vlaanderen ochere 6000.000 man in een maand vaccineren.

Dus er is nog marge. Dat art van DPG media over vaccineren aan huidge tempo en ander vaatje tappen is toch pure riooljournalistiek ... het gaat niet over onbekwaamheid of slechte logistiek, de sleutel ligt bij de leveringen.

Maar dat wil niet zeggen dat de druk op de politiek niet hoog moet blijven.

En hoeveel kappers denk je dat effectief die regels volgen nu? Het is ook opvallend dat exact 1 week na het heropenen de cijfers terug zijn beginnen stijgen (niet aantoonbaar enkel door kappers).
Bij onze kapper was er de eerste dag dat ze open was een besmette klant. Die klant heeft dat 3 dagen later laten weten en toen heeft onze kapper zelf een test gaan doen en positief getest.
Nadien bleek ze meerdere van haar klanten besmet te hebben... Zelfs met chirurgisch mondmasker en ventilatie (deur continu open).
Ik ben afgelopen vrijdag aan 2 kappers gepasseerd (was al na 19h en waren nog aan het werk).
Geen chirurgische mondmaskers
Meerdere mensen binnen in de zaak
Geen ramen en/of deuren geopend

Opening van de kappers was gewoon een slecht idee, dat lijkt me wel meer dan duidelijk.

Ik ga zeker nog wachten om naar de kapper te gaan, ik wil geen risico's nemen.

Ik ben een weekje na heropenen gegaan naar zo een barber shop waar ge voor 15 Euro ne snit hebt, buiten dat ik zo binnen mocht zonder afspraak was daar wel alles in orde

Mondmaskers, handgel, deur open, maar 2 klanten binnen en elk in een kapperstoel met een stoel ertussen vrij en ondertussen mocht een 3de persoon ook niet binnen wachten en moest later terug komen als 1 van ons 2 buiten kwam.
Dus buiten dat die geen telefonische afspraken aannamen was daar alles in orde, lijkt me ook geen probleem als je zaak groot genoeg is voor 2 klanten tegelijk en ze laten een 3de persoon niet binnen.

Uiteraard zal je weer hier en daar een kapperszaak hebben die er mee gooit, was hier eerst ook nog gaan zijn bij een andere maar daar hing al op dat je via whatsapp ofzo moest sturen voor een afspraak anders mocht je niet binnen.

Ik ben afgelopen vrijdag aan 2 kappers gepasseerd (was al na 19h en waren nog aan het werk).
Geen chirurgische mondmaskers
Meerdere mensen binnen in de zaak
Geen ramen en/of deuren geopend

Opening van de kappers was gewoon een slecht idee, dat lijkt me wel meer dan duidelijk.

Ik ga zeker nog wachten om naar de kapper te gaan, ik wil geen risico's nemen.
Kon je duidelijk zien dat het een stoffen mondmasker was? Aangezien die chirurgische niet automatisch blauw zijn eh. Nu, moest het een stoffen geweest zijn. Dan is het inderdaad niet volgens de regels, maar zolang de kapper & klant beiden een masker aanhebben is de kans op besmetting sowieso al vrijwel nihil.

Ook mag een kapper meerdere klanten ontvangen, 1 klant per 10m² om precies te zijn. Tenzij de zaak kleiner is dan 20m², dan mogen ze er max 2 in hun zaak hebben mits 1,5 meter afstand.

Ook ramen en deuren moeten enkel open indien je geen CO² meter hebt. Dat kan je vanaf de buitenkant uiteraard niet als je er eens voorbij wandelt.

De kappers zijn nu een maand open en de cijfers zijn vrijwel de hele maand op hetzelfde niveau. Allé, ze hangen ondertussen al maanden rond hetzelfde niveau. Er is geen enkele reden om momenteel te denken dat de opening voor een stijging van de cijfers heeft gezorgd.

Laatst bewerkt:
Nederland stopt ook 2 weken preventief met astrazeneca. Daar gaat een ferme campagne voor mogen komen als ze die perceptie nog gekeerd willen krijgen. Alles rond dat bedrijf begint gewoon een negatieve bijklank te krijgen, en dat gaat ook wegen op het vertrouwen dat de mensen daarin hebben.

Kon je duidelijk zien dat het een stoffen mondmasker was? Aangezien die chirurgische niet automatisch blauw zijn eh. Nu, moest het een stoffen geweest zijn. Dan is het inderdaad niet volgens de regels, maar zolang de kapper & klant beiden een masker aanhebben is de kans op besmetting sowieso al vrijwel nihil.

Ook mag een kapper meerdere klanten ontvangen, 1 klant per 10m² om precies te zijn. Tenzij de zaak kleiner is dan 20m², dan mogen ze er max 2 in hun zaak hebben mits 1,5 meter afstand.

Ook ramen en deuren moeten enkel open indien je geen CO² meter hebt. Dat kan je vanaf de buitenkant uiteraard niet als je er eens voorbij wandelt.

De kappers zijn nu een maand open en de cijfers zijn vrijwel de hele maand op hetzelfde niveau. Allé, ze hangen ondertussen al maanden rond hetzelfde niveau. Er is geen enkele reden om momenteel te denken dat de opening voor een stijging van de cijfers heeft gezorgd.
Ik kon het duidelijk zien ja. (Ik weet ook wel dat die chirurgische maskers in zowat alle kleuren te krijgen zijn)
Volgens mij gaat het zelfs totaal geen verschil maken of het een chirurgisch of een stoffen masker is, het ging mij gewoon om de regels.
En "kans op besmetting vrijwel nihil"? Kijk dan eens naar het bericht dat ik citeerde in mijn bericht dat jij hier citeert.
Blijkbaar toch niet zo klein! >>>>>
En hoeveel kappers denk je dat effectief die regels volgen nu? Het is ook opvallend dat exact 1 week na het heropenen de cijfers terug zijn beginnen stijgen (niet aantoonbaar enkel door kappers).
Bij onze kapper was er de eerste dag dat ze open was een besmette klant. Die klant heeft dat 3 dagen later laten weten en toen heeft onze kapper zelf een test gaan doen en positief getest.
Nadien bleek ze meerdere van haar klanten besmet te hebben... Zelfs met chirurgisch mondmasker en ventilatie (deur continu open).

Bij de eerste kapper, hele kleine zaak was er zeker geen 1,5 meter tussen de personen.
Tweede zaak was een grotere, maar daar zaten ze met 5 personen binnen en die zaak is zeker geen 50m² groot.

En cijfers op hetzelfde niveau? Ik zou die cijfers dan nog maar eens opnieuw nakijken, want die zijn duidelijk aan het stijgen.

En Dirk Ramaekers (hoofd taskforce vaccinaties) zegt al dat Beke te optimistisch is met zijn 11 juli verhaal:rofl:

Ge zou denken dat ze die stommiteiten afgeleerd zijn, maar nee :wallbash:

En Dirk Ramaekers (hoofd taskforce vaccinaties) zegt al dat Beke te optimistisch is met zijn 11 juli verhaal:rofl:

Dat men gewoon eerlijk is en zegt dat het eerder voorjaar 2022 zal zijn (en men weet dit reeds, dat is het jammere).

Men houdt de bevolking dom. Worteltje voorhouden en over de zomer tillen...

Dat men gewoon eerlijk is en zegt dat het eerder voorjaar 2022 zal zijn (en men weet dit reeds, dat is het jammere).

Men houdt de bevolking dom. Worteltje voorhouden en over de zomer tillen...
En waarom zou het ineens wel voorjaar 2022 lukken? Het warme weer zal binnenkort wel in ons voordeel spelen en vaccinaties blijven gaan hoe dan ook. Naar mijn mening gaan paar miljoen vaccinaties van risicogroepen voldoende zijn om normaal leven te hebben. Ze kunnen parallel nog altijd blijven verder doen.

Nederland stopt ook 2 weken preventief met astrazeneca. Daar gaat een ferme campagne voor mogen komen als ze die perceptie nog gekeerd willen krijgen. Alles rond dat bedrijf begint gewoon een negatieve bijklank te krijgen, en dat gaat ook wegen op het vertrouwen dat de mensen daarin hebben.

Dit komt gewoon niet meer goed. Eerst dat geschuif met de leeftijden en nu dat met de bloedklonters (waar er bij Pfizer en Moderna geen berichten over waren).

Nederland zal ook wel zijn redenen hebben om twee weken pauze in te lassen.
Als het vaccin in de USA niet wordt goedgekeurd is het over and out met vaccin AZ.

Ook vreemd dat een vaccin op Europees niveau wordt aangekocht, maar elk land afzonderlijk beslist of men het toedient of niet?

Tja, alleen mensen die in sinterklaas, de kerstman en de paashaas geloven, geloven ook nog in die datums die ze ons voorliegen

Zolang je de mensen in deze thread maar een lekkere wortel voor hun neus kan houden kan je ze blijven sturen in de richting dat je wilt.

2 weken geleden:

"Reken er gerust op je vanaf april weer heel veel dingen opnieuw zal kunnen doen en we een relatief normale zomer krijgen!"

Het aantal ziekenhuis opnames gaat omhoog -> "Dat is niet erg want de besmettingen blijven onder controle en de ziekenhuisopnames zullen dat dus ook!"

Deze week:
De besmettingen gaan omhoog -> "Dat is niet erg want het is het aantal ziekenhuisopnames dat telt, besmettingscijfers worden irrelevant!"

Laatst bewerkt:
Dit komt gewoon niet meer goed. Eerst dat geschuif met de leeftijden en nu dat met de bloedklonters (waar er bij Pfizer en Moderna geen berichten over waren).

Nederland zal ook wel zijn redenen hebben om twee weken pauze in te lassen.
Als het vaccin in de USA niet wordt goedgekeurd is het over and out met vaccin AZ.

Ook vreemd dat een vaccin op Europees niveau wordt aangekocht, maar elk land afzonderlijk beslist of men het toedient of niet?
Ook de Italiaanse regio Piemonte

Zolang je de mensen in deze thread maar een lekkere wortel voor hun neus kan houden kan je ze blijven sturen in de richting dat je wilt.

2 weken geleden:

"Reken er gerust op je vanaf april weer heel veel dingen opnieuw zal kunnen doen en we een relatief normale zomer krijgen!"

Het aantal ziekenhuis opnames gaat omhoog -> "Dat is niet erg want de besmettingen blijven onder controle en de ziekenhuisopnames zullen dat dus ook!"

Deze week:
De besmettingen gaan omhoog -> "Dat is niet erg want het is het aantal ziekenhuisopnames dat telt, besmettingscijfers worden irrelevant!"
Maarja.. als ge dit hier zegt, wordt ge als hln commentaar bestempeld of negatief.. Het is al langer duidelijk dat "nuanceren" gewoonweg naïef zijn is

Maarja.. als ge dit hier zegt, wordt ge als hln commentaar bestempeld of negatief.. Het is al langer duidelijk dat "nuanceren" gewoonweg naïef zijn is
Het is hier al meermaals gezegd, dan spreek ik voor mezelf, maar ik weet dat anderen dat ook al stelden. Het is niet omdat ik/we ingaan tegen de vele leugens, onwaarheden en andere onzin die hier verspreid wordt, dat er gewoon naïef/slaafs/.... gevolgd wordt wat de overheid (of is het dan roverheid) allemaal stelt.

Ik wil dat beleid, dat inderdaad op sommige vlakken fouten maakt of ontbreekt, op de feiten beoordeeld wordt. En niet op buikgevoel. Niet op extremisme.

Ahja, want 2 kappers in Sint-Truiden zijn het perfecte voorbeeld dat geen enkele coiffeur zich aan de regels houdt.
Slaapwel
Dat is totaal niet wat ik zeg.
Maar ik ben niet de enige die dit ziet, er zijn heel wat mensen die dit vermelden.
Of afkomen met "Ja, ik ben naar de kapper geweest en ik moest daar geen masker dragen"

Ik zeg nergens dat geen enkele kapper zicht aan de regels houd, want ik ga niet bij elke kapper controleren.

Wat wel blijkt is dat zelfs bij kappers die zich blijkbaar wel aan de regels houden en toch nog mensen besmet worden.
Zie het bericht dat ik geciteerd had in mijn bericht dat jij hierboven citeert >>>>>>>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan