Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
op ourworldindata kan je de landen toevoegen

België werd gewoon niet geselecteerd in die opsomming
Als je gaat kijken op de site staan we boven Brazilië en Canada met 9.79
Uit curiositeit : Bij ons loopt de vaccinatie-data tot een week achter. Heeft er iemand een idee hoe dit zit qua registraties in andere landen?

Ik zie dit net op Linkedin voorbijkomen, maar tot mijn grote verbazing zie ik ons land nergens in de rangschikking staan. Turkije, Marokko, Servië, Bangladesh, India, ... maar geen België gek genoeg op de lijst. Lopen we nu al zo ver achter dat al die (3e wereld) landen het beter doen?

1615715405953
Omdat je daar zelf je filters kunt instellen...
Bij mij stond hij nog hierop van een vorig bezoek:
UbE31K6.png

Aan het huidige tempo (12.512 nieuwe vaccinaties per dag) zullen we pas dat doel bereikt hebben op 5 april volgend jaar, binnen 388 dagen dus. Om op 11 juli het beoogde doel van Beke en Jambon te bereiken, zal er nog een serieus tandje moeten bijgestoken worden. Dan moeten we vanaf morgen liefst 40.753 vaccins per dag zetten.

Wat drijft zulke mensen op straffe uitspraken te doen?
Nog een geluk dat er goede connecties zijn tussen de media en de politiek waarbij er veel onder de mat wordt geschoven.

Inderdaad. Nog niet zolang geleden was het Jambon zeker die zei dat in juni alle Vlamingen hun eerste prik zouden gehad hebben?

Misschien beter eerst op korte termijn kijken, want Beke had ook al gezegd dat tegen eind april alle 65+ hun eerste prik zullen gehad hebben, niet?
Zijn we al eind april?

Alles staat of valt met perceptie. Als de media dagenlang ligt door te draven over mensen met bloedklonters nadat die het AZ vaccin hebben gekregen, dan krijg je dat. Moest de media morgen zeggen dat er ergens in Koksijde een 80-jarige man is doodgevallen na het drinken van kraantjeswater, dan is de dag erna het flessenwater uitverkocht. Correlatie =/= causaal verband. Maarja, de mensen zijn gewoon loemp.
Laat die doen, meer voor ons.

Ben wel akkoord, maar er moet toch ook een reden zijn dat Denemarken beslist om even te wachten op verder onderzoek.
Die hebben daar toch ook alle data die MVR nu online heeft gedeeld... Dus die oorspronkelijke beslissing van Denemarken kan niet gebaseerd zijn op wat de media vertelt.

Zijn we al eind april?
Nee, maar het zou op zijn minst verstandig zijn om voorzichtig te zijn met uitspraken als degene die hij net gedaan heeft als het momenteel niet vlot draait.

Ik weet het, dat ligt in grote mate aan de (on)betrouwbaarheid van de leveringen, maar zo schep je altijd verwachtingen. Begin met die 65-plussers eind april, steek die pluim op uw hoed als het lukt, en zeg dan dat het de bedoeling is dat we er tegen 11 juli zijn voor het merendeel van de bevolking. Het politieke opbod hoeft voor mij echt niet.

Nee, maar het zou op zijn minst verstandig zijn om voorzichtig te zijn met uitspraken als degene die hij net gedaan heeft als het momenteel niet vlot draait.

Ik weet het, dat ligt in grote mate aan de (on)betrouwbaarheid van de leveringen, maar zo schep je altijd verwachtingen. Begin met die 65-plussers eind april, steek die pluim op uw hoed als het lukt, en zeg dan dat het de bedoeling is dat we er tegen 11 juli zijn voor het merendeel van de bevolking. Het politieke opbod hoeft voor mij echt niet.
Akkoord maar we kunnen ze ook niet afschieten op voorhand he.

Zijn we al eind april?

Ik doe geen uitspraken over dat we die deadline gaan halen of niet hé. Maar misschien best eerst daarop focussen ipv al met volgende deadlines te liggen goochelen, terwijl je goed weet dat je om te beginnen al onderhevig bent aan onstabiele leveringen én dat je de centra ook nog altijd niet vol op tempo hebt zien werken. Wie doe je daar dan een plezier mee als politicus?

Ben wel akkoord, maar er moet toch ook een reden zijn dat Denemarken beslist om even te wachten op verder onderzoek.
Die hebben daar toch ook alle data die MVR nu online heeft gedeeld... Dus die oorspronkelijke beslissing van Denemarken kan niet gebaseerd zijn op wat de media vertelt.
Is ook niet enkel Denemarken meer hé ,ook delen van Noorwegen , Bulgarije en Ierland . In de VS is het nog altijd niet goedgekeurd ,en ook in Thailand stelt men de publieke vaccinatie van het staatshoofd uit met AstraZeneca.

Is ook niet enkel Denemarken meer hé ,ook delen van Noorwegen , Bulgarije en Ierland . In de VS is het nog altijd niet goedgekeurd ,en ook in Thailand stelt men de publieke vaccinatie van het staatshoofd uit met AstraZeneca.
Ja weet het, maar ik bedoelde vooral dat de oorspronkelijke Deense beslissing toch geen paniekreactie kan zijn (misschien wel extreem voorzichtig, maar bon, dat is iets anders). Tegenover bv. Thailand, dat wist ik niet, maar dat lijkt me dus wel een beslissing gebaseerd op paniek (want wat is de kans dat net uw staatshoofd bij wijze van spreken die 1 persoon op de 100000 is die een trombose zou krijgen na vaccinatie)

Minister Beke: "Áls coronavaccins op tijd worden geleverd, kunnen we tegen 11 juli élke 18-plusser zeker 1 keer prikken"
Het zou er nog aan mankeren zeker? Wat zou er hen anders beletten als die vaccins op tijd worden geleverd.

Hallucinant als je ziet was die van viruswaanzin eisen, doodstraf voor politici en virologen :oink::oink::oink:, een wereldwijd proces. Het moet toch niet gekker worden.

Hallucinant als je ziet was die van viruswaanzin eisen, doodstraf voor politici en virologen :oink::oink::oink:, een wereldwijd proces. Het moet toch niet gekker worden.
Is geen eis van Viruswaanzin.
Erger mij wel aan de VRT de laatste maanden, altijd die 'wij weten alles beter' en het shamen van het volk dat niet 100% achter de huidige aanpak van de pandemie staat of een mening heeft die niet bij die van hun aansluit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan