Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben eens benieuwd of dat dat vaccin erkenning zal krijgen door de FDA in de USA.
Idem. Als ze het daar afwijzen komen er wel ne zak vaccins ons richting uit, maar dat gaat PR-gewijs zo slecht uitdraaien dat niemand het nog gaat willen.

Soit, binnen een goeie 3 weken weten we het normaal.

EwXTjP3WEAU0gh2

Gestolen van de twitterpagina van MvR.

AZ wordt door de media compleet afgekraakt en nu zijn er zelfs enkele regeringen die meegaan in het hele verhaal. Complete waanzin in mijn ogen.

Nee maar die gezonde 18 jarige die vorige maand een ongeluk heeft gehad en door de maatregelen wel plaats had in het ziekenhuis. Die wint wel 70 jaar en daar gaat het over. Die 70 jaar is volgens economen 70 * 80.000€ waard.

Nergens zeg ik iets van 1.000.000 doden bespaard. Ik spreek van dat die 80 mrd 1.000.000 levensjaren waard is. Wat gemiddeld over elke belg 1/11 van een jaar is.
Ja, en ik volg je redenering nog altijd niet. Je doet alsof elke belg een maand wint door het huidige corona beleid. Wat me heel vreemd lijkt....

Ik ga er van uit dat wie dood valt, gemiddeld een jaar vroeger (of 10 maanden) doodvalt door corona. 90% van de doden zijn 65+, dus de 70*80k kunnen we weglaten uit de berekening. Dus dan komen we uit op 1M doden bespaard.

Laten we de redenering omdraaien. Overheid stelt voor om 80mrd te investeren in een programma om eenmalig de oudjes 10mnd ouder te laten worden (dus 1batch 85 plussers). Zouden we dat een zinvolle investering vinden ?

Ja, en ik volg je redenering nog altijd niet. Je doet alsof elke belg een maand wint door het huidige corona beleid. Wat me heel vreemd lijkt....

Ik ga er van uit dat wie dood valt, gemiddeld een jaar vroeger (of 10 maanden) doodvalt door corona. 90% van de doden zijn 65+, dus de 70*80k kunnen we weglaten uit de berekening. Dus dan komen we uit op 1M doden bespaard.

Die maand winnen ze niet, dat is hetgeen wat die 80 miljard waard is uitgedrukt in mensenlevens verdeeld over alle Belgen.

Diegene die dood "vallen" door corona doen dat niet gemiddeld die 10 maand vroeger, meestal spreken ze over meerdere jaren vroeger. Waardoor die 10.000 coronadoden de gemiddelde levensverwachting voor alle Belgen met 10 maand doen zakken.

Als ze zeggen dat tegen 11 juli elke vlaming zal gevaccineerd worden, betekent dit dan élke vlaming of de 70%?

ik lees :

Wouter Beke (CD&V): “Elke Vlaming van 18 jaar en ouder minstens één prik in de arm tegen 11 juli”

dusja, geen idee waar er verwarring kan over zijn dan.

Elke Vlaming van 18 jaar of ouder. Nu soit, ze zouden beter stoppen met zo'n uitspraken imo

Inderdaad. Nog niet zolang geleden was het Jambon zeker die zei dat in juni alle Vlamingen hun eerste prik zouden gehad hebben?

Misschien beter eerst op korte termijn kijken, want Beke had ook al gezegd dat tegen eind april alle 65+ hun eerste prik zullen gehad hebben, niet?

ik lees :

Wouter Beke (CD&V): “Elke Vlaming van 18 jaar en ouder minstens één prik in de arm tegen 11 juli”

dusja, geen idee waar er verwarring kan over zijn dan.
Nee ik bedoel maar of ze dan mikken op ELKE vlaming of de 70% Stel dat ze mikken op elke vlaming tegen 11 juli dan zou het vroeger kunnen zijn aangezien niet iedereen wil gevaccineerd worden

best artikel eens goed lezen. Er staat veel als/indien/misschien in.
Onze beleidsmakers hebben niet het trackrecord om bovenstaande zomaar voor waar aan te nemen.

Mensen op dit forum toch heel snel tevreden en geïndoctrineerd door de propaganda van onze regeringen.

best artikel eens goed lezen. Er staat veel als/indien/misschien in.
Onze beleidsmakers hebben niet het trackrecord om bovenstaande zomaar voor waar aan te nemen.

Mensen op dit forum toch heel snel tevreden en geïndoctrineerd door de propaganda van onze regeringen.
Niemand was over een artikel bezig. Ik keek naar de zevende dag en vroeg mij dit af toen ik dit hoorde

Ik zie dit net op Linkedin voorbijkomen, maar tot mijn grote verbazing zie ik ons land nergens in de rangschikking staan. Turkije, Marokko, Servië, Bangladesh, India, ... maar geen België gek genoeg op de lijst. Lopen we nu al zo ver achter dat al die (3e wereld) landen het beter doen?

1615715405953

Ik zie dit net op Linkedin voorbijkomen, maar tot mijn grote verbazing zie ik ons land nergens in de rangschikking staan. Turkije, Marokko, Servië, Bangladesh, India, ... maar geen België gek genoeg op de lijst. Lopen we nu al zo ver achter dat al die (3e wereld) landen het beter doen?

1615715405953
Volgens https://covid-vaccinatie.be/nl zitten we aan 6,64% die minstens 1 dosis gekregen heeft. Dus ergens tussen Canada en Brazilië

Hmm, gek dat we die lijst in de link dan niet halen. Onze vaccinatiecijfers liggen dus nog altijd pakken lager dan de landen die ik hierboven opsomde.
Volgens Beke en co komt alles in orde.
Veel beloven en weinig geven..

Maar deze crisis toont wel aan dat we heel weinig terugkrijgen voor onze torenhoge belastingen (die na Corona nog gaan oplopen).

Hmm, gek dat we die lijst in de link dan niet halen. Onze vaccinatiecijfers liggen dus nog altijd pakken lager dan de landen die ik hierboven opsomde.
Nederland zat er toch ook niet tussen ? Net zoals Noorwegen of Zweden er ook niet tussen zit. Gewoon geen exhaustieve lijst. En who gives a fuck about belgium...

toch raar om te horen wanneer vrienden van mij zeggen dat ze niet geloven in de vaccins. Als ge dan een rede vraagt krijg ge een Facebook antwoord wat langs geen kanten klopt.

op ourworldindata kan je de landen toevoegen

België werd gewoon niet geselecteerd in die opsomming
Als je gaat kijken op de site staan we boven Brazilië en Canada met 9.79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan