Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch lichtpuntje: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210313_97600169

Nieuwe en betere ‘superspuitjes’ halen nog meer dosissen uit een flesje, en dat is niet het enige goede nieuws van het vaccinatiefront​

Der zal der waarschijnlijk op dit moment genen ene meer durven om de discussie "dosis vs flacon" aan te gaan met de problematische leveringen.

ik ging het net posten.

Leveranciers hebben problemen met leveringen dus onze incompetente overheid zoekt naar manieren om toch beter te vaccineren.

Als er constant berichten binnenkomen dat er minder vaccins zullen geleverd worden, en dat deze enkel en alleen door onze ''politiekers/overheid/europa'' kunnen aangekocht worden.
Nooit vergeten dat de berichten over MINDER leveringen altijd groter nieuws zijn dan de berichten over méér leveringen.

Volgende week worden er méér vaccins geplaatst dan de afgelopen 2 weken:

Tjah, debielen heb je altijd en overal. Nog geen reden om er rekening mee te houden.

Wat ik "hilarisch" vind is dat ze gisteren op tv roeptoeteren "Italië in nieuwe lockdown na slechte cijfers". Als je dan luistert, blijkt dat ongeveer te zijn wat wij al een half jaar hebben. En dan af en toe een pano reportage over "wat na covid". Allemaal bangmakerij ipv gewoon te zeggen, "belgisch beleid suckt".

80mrd heeft het ons al gekost aan begrotingsgat over 2020 en 2021. 25000 per gezin ongeveer, just saying.... gaan we elk leven redden aan whatever kost? Veel succes in de gezondheidszorg financiering.

En als je dan ziet dat grote delen gewoon "weggepist" worden aan frauduleuze uitkeringen, relelijk frustrerend.
Zeg mij eens wat het grote verschil was met België het afgelopen half jaar... De maatregelen ginder waren grotendeels hetzelfde, met regionaal zelfs nog veel strenger dan wij sinds eind oktober.
'k zal het eens in een tabelleke zetten:
MaatregelBelgiëItalië
vantotvantot
Gyms SportsCentres
02/11/2020​
/
26/10/2020​
/
Teleworking
19/10/2020​
/
16/10/2020​
05/03/2021​
Entertainment Venues
02/11/2020​
/
26/10/2020​
/
Stay Home Order Partial//
05/11/2020​
/
BanOnAllEvents
02/11/2020​
07/03/2021​
06/11/2020​
05/03/2021​
Private Gathering Restrictions
09/10/2020​
/
22/02/2021​
/
(bron)

Momenteel zitten de meeste zones in Italië in de oranje fase, al even zo.
De regels voor oranje zones:
  • According to the Italian health ministry, people in orange zones are not allowed to travel from one municipality (town) to another, unless for essential reasons, by either public or private transport.
  • Bars, cafes, restaurants, pastry shops and other food businesses are closed.
  • Home delivery is still allowed, and takeaway is permitted until curfew at 10pm.
  • Museums and art galleries are closed.
  • All shops can remain open.
  • Hairdressers can remain open.
  • Visits to the homes of family and friends outside your municipality are not allowed.
  • You can leave your municipality to visit your second home.
Wat dus al een pak strenger is dan onze maatregelen hé!

Ze gaan er nog meer in fase rood zetten + nationale lockdown.
Extra regels (dus bovenop die van hierboven van Oranje) voor rode zone:
  • School closures
  • Playground or park closures
  • A ban on travel to second homes
  • A ban on visits to family and friends.
  • Earlier curfew hours
En dan nog een tijdelijke, nationale lockdown.

Maarja, reageer maar op 1 zinnetje dat je half eens op't nieuws gehoord hebt en klaag maar dat het hier strenger is :rolleyes:

Nooit vergeten dat de berichten over MINDER leveringen altijd groter nieuws zijn dan de berichten over méér leveringen.

Volgende week worden er méér vaccins geplaatst dan de afgelopen 2 weken:
Meer leveringen dan oorspronkelijk eerst gepland zijn toch ook niet echt voorgevallen? (ik hou geen rekening met het feit dat er eerst minder binnenkomen dan eerst gezegd, waarbij een week voor levering er dan toch nog een paar extra geleverd worden, maar nog altijd minder dan eerst gezegd/verwacht)
Bedoel je dat er deze week meer vaccins gezet worden dan de vorige twee weken? 10000 meer vaccins (5000 mensen want je hebt er 2 spuitjes nodig) dan twee weken geleden is nogal flauwtjes. Wetende dat ze er alles aan doen om iedereen toch maar zo snel mogelijk een eerste spuitje te geven, en allerlei nieuwe inzichten proberen om dit te bekomen.
-Meer tijd tussen vaccins
-AZ geven aan mensen van 89+, zoals de buurvrouw. ( twee weken geleden mocht dit allemaal nog niet)
Het zou er nog aan mankeren dat er ooit een stijging in het aantal vaccins komt.

Europa heeft gewoon als een idioot onderhandeld en hun contracten niet genoeg gelezen.
Wat is er mis met meerprijzen betalen indien er sneller geleverd wordt dan gepland? De staatsecretaris die de prijzen bekend maakt heeft andere landen (van buiten de EU) ook veel meer in een zetel gezet om hun contracten te onderhandelen.

Laatst bewerkt:
Meer leveringen dan oorspronkelijk eerst gepland zijn toch ook niet echt voorgevallen? (ik hou geen rekening met het feit dat er eerst minder binnenkomen dan eerst gezegd, waarbij een week voor levering er dan toch nog een paar extra geleverd worden, maar nog altijd minder dan eerst gezegd/verwacht)
En hiermee bevestig je @JPV zijn punt perfect. Is al voorgevallen, meermaals zelfs. Maar mensen vergeten dit of wordt minder in het nieuw gebracht.
Eerst hit op google is direct een grote:
Ons land krijgt minstens 7,5 miljoen extra dosissen van het Pfizervaccin. Meer dan de helft daarvan zal hier reeds verdeeld worden in de periode april-juni. “Die levering is nog niet ingepast in de huidige vaccinatiestrategie, waardoor we nog flink wat kunnen versnellen.” Daarnaast zijn de Modernavaccins hier vroeger dan verwacht toegekomen.
Laatste zin gaat over de eerste levering van Moderna midden januari die 2 weken vroeger dan verwacht binnen gekomen is.

dingen zoals dit: https://wnl.tv/2021/02/15/pfizer-schroeft-levering-coronavaccins-op-vanaf-april-gaat-het-echt-hard/
ShApeBE zei:
Het zou er nog aan mankeren dat er ooit een stijging in het aantal vaccins komt.
het is gewoon een tempering van "constant berichten van minder vaccins"

Om even die 80 mrd te kaderen, een levensjaar heeft economisch ongeveer een waarde van 40.000 tot 80.000€ afhankelijk van de bron. Dus die 80mrd staat tegenover 1 a 2 milj levensjaren die afgekocht kunnen worden. Om het gemakkelijk te maken is dat 1a2 maand voor iedere belg. De gemiddelde levensverwachting is in België vorig jaar gezakt met 10 maand. bron

In Lombardije is de gezondheidszorg ingestort vorig jaar in maart en daar is gemiddelede levensverwachting met 2,5 jaar (30 maand) gezakt in 2020. bron

Voor de prijs van die 1a2 maand winnen we dus 20 maand omdat ons gezondheidsysteem niet ingezakt is. Mij lijkt het dat die 80mrd zeer zeker te verantwoorden is.
Zeer kromme redenering. De gemiddelde doodval leeftijd is gezakt, maar een gezonde 18 jarige zal binnen 70 jaar niet vroeger doodvallen. Maar dat doet er zelfs niet toe. Je betoog is gestoeld op wat is gebeurd.

In je redenering veronderstel je dat we 1M doden gespaard hebben met ons beleid, gezien een leven 80K waard is. Dat lijkt me weinig realistisch.

En hiermee bevestig je @JPV zijn punt perfect. Is al voorgevallen, meermaals zelfs. Maar mensen vergeten dit of wordt minder in het nieuw gebracht.
Eerst hit op google is direct een grote:

Laatste zin gaat over de eerste levering van Moderna midden januari die 2 weken vroeger dan verwacht binnen gekomen is.

Die Pfizer vaccins zijn er nog niet, het is een planning, dus nee meer leveringen dan gepland zijn er nog niet geweest.
En die titel is zo fout als het maar kan. We hadden een bestelling geplaatst bij de EU en de planning hiervoor is dat er ongeveer de helft zouden binnenkomen tussen april juni. Dus geen snellere levering dan gehoopt.
Hopelijk is dit inderdaad zo, voorlopig hebben we nog geen idee, dus gewoon een extra bestelling waarvan de helft of iets meer het 2de kwartaal gelever zou moeten worden.

Die 16000 van Moderna zijn vroeger geleverd akkoord, zijn er extra, zijn er dan ook nog binnengekomen twee weken later? Want 8000 mensen dat is nogal wat hoor.
AZ levert er volgende kwartaal 2 miljoen minder, dus 1/10 van de bevolking kan er minder gevaccineerd worden.

@JPV uw link is uit nederland. 😁 . Leuk dat er daar ook een meevaller is.

Veel berichten over miljoenen dosissen, wat baat het als er amper spuiten gezet worden, Of alleszins niet in verhouding.

Teveel als en indien. Doet me denken aan de mondmasker-saga.

realiteit is dat het voorjaar 2022 zal zijn voor meer versoepelingen, dat is nu ook reeds geweten binnenskamers...

Die Pfizer vaccins zijn er nog niet, het is een planning, dus nee meer leveringen dan gepland zijn er nog niet geweest.

AZ levert er volgende kwartaal 2 miljoen minder, dus 1/10 van de bevolking kan er minder gevaccineerd worden.
🤯
Kan je mij even uitleggen waarom meer leveringen maar een planning zijn, niet op gerekend mag worden, en ze er nog niet zijn. Maar dan minder geplande leveringen door jou als een zekerheid aanzien worden?

2 maten, 2 gewichten...

Zeer kromme redenering. De gemiddelde doodval leeftijd is gezakt, maar een gezonde 18 jarige zal binnen 70 jaar niet vroeger doodvallen. Maar dat doet er zelfs niet toe. Je betoog is gestoeld op wat is gebeurd.

In je redenering veronderstel je dat we 1M doden gespaard hebben met ons beleid, gezien een leven 80K waard is. Dat lijkt me weinig realistisch.

Nee maar die gezonde 18 jarige die vorige maand een ongeluk heeft gehad en door de maatregelen wel plaats had in het ziekenhuis. Die wint wel 70 jaar en daar gaat het over. Die 70 jaar is volgens economen 70 * 80.000€ waard.

Nergens zeg ik iets van 1.000.000 doden bespaard. Ik spreek van dat die 80 mrd 1.000.000 levensjaren waard is. Wat gemiddeld over elke belg 1/11 van een jaar is.

Ik vind dat dat net nog goed meevalt, het hele social distancing en lockdown gedoe heeft voor iedereen ondertussen wel lang genoeg geduurd. Als je dan ziet dat Europa de vaccineringen zo zit te verknoeien, waarom zou je dan als burger nog elk regeltje in detail blijven opvolgen?
Die regels zijn er voor onze veiligheid hé, ertegen protesteren is als een kind dat mokt in een hoek omdat het eten te laat klaar is.
Ik vind de vaccinaties in België een echte schande en het gaat maar niet vooruit. Maar dat is geen reden om de situatie nog onveiliger te maken.

🤯
Kan je mij even uitleggen waarom meer leveringen maar een planning zijn, niet op gerekend mag worden, en ze er nog niet zijn. Maar dan minder geplande leveringen door jou als een zekerheid aanzien worden?

2 maten, 2 gewichten...
Je had het stuk eronder moeten mee quoten.
Heel dat artikel gaat over een extra bestelling waarbij gepland is dat de helft daarvan 2de kwartaal zou binnenkomen.
Je kan moeilijk zeggen dat dat "onverwacht " is wanneer je een bestelling plaatst en daar bijgevolg een leverdatum aan vast hangt.
Dat zijn geen meer leveringen dan gepland, maar iets compleet anders.
Dus nogmaals meer leveringen dan gepland zijn nog niet voorgekomen (bij een korte opzoeking van mijn kant), minder leveringen al veel meer.

Je zou inderdaad nog kunnen zeggen dat die minder leveringen nog te zien valt. Maar het feit is wel dat AZ dat zelf zegt dat er minder geleverd gaan worden dan gepland bij de bestelling, en als de fabrikant dat zegt mag je er toch vanuit gaan dat dat zal kloppen. (zoals ook al gezegd, indien het er dan toch meer zijn maar nog altijd minder dan oorspronkelijk is dat nog altijd minder)

In Ierland stoppen ze ook tijdelijk met het astrazeneca vaccin. Die raken ze binnen een maand niet meer aan de straatstenen kwijt als het zo voortgaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan