Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is nu ook duidelijkheid over wat er met de overschot aan AZ vaccins gaat gebeuren. Hoeveel dat er zullen zijn is nog niet duidelijk.

In de loop van de komende twee weken zullen de laatste uitnodigingen worden verstuurd voor een eerste prik met het vaccin van AstraZeneca. Daarna zal het enkel nog dienen voor tweede prikken. De rest gaat naar arme landen via het initiatief Covax. Dat heeft de Taskforce Vaccinatie bekendgemaakt.

Er is nu ook duidelijkheid over wat er met de overschot aan AZ vaccins gaat gebeuren. Hoeveel dat er zullen zijn is nog niet duidelijk.

Kan nog voor de nodige vertragingen zorgen dus.
Voorlopig staan wij erop voor de week van 28 juni voor de eerste prik. Ik hoop dat dit zo blijft.

Ik krijg dus echt de kriebels van dat mens...

Ge hebt van die echte "compotwappies" die hun info gaan halen op de meest belachelijke websites. Dat zijn mensen die gewoon "verloren" zijn en totaal geen voeling meer hebben met de realiteit.

Ge hebt echter ook genoeg mensen die gewoon naïef en goedgelovig zijn en niet per se zelf op zoek gaan via alternatieve media maar zich baseren op mond-op-mondinformatie, dus wat ze zien passeren via Facebook. En net op dat vlak is die Carine Knapen dus echt wel een zeer gevaarlijk figuur want ze heeft 20.000 volgers en de info die ze op haar pagina geeft wordt altijd volop verspreid onder het gewone volk en als dé waarheid aanzien want "Carine is een advocate en doet constant zelf onderzoek naar de waarheid".

Met compotwappies lach ik gewoon eens, maar figuren zoals Knapen vind ik echt wel gevaarlijk.

Ge hebt van die echte "compotwappies" die hun info gaan halen op de meest belachelijke websites. Dat zijn mensen die gewoon "verloren" zijn en totaal geen voeling meer hebben met de realiteit.

Ge hebt echter ook genoeg mensen die gewoon naïef en goedgelovig zijn en niet per se zelf op zoek gaan via alternatieve media maar zich baseren op mond-op-mondinformatie, dus wat ze zien passeren via Facebook. En net op dat vlak is die Carine Knapen dus echt wel een zeer gevaarlijk figuur want ze heeft 20.000 volgers en de info die ze op haar pagina geeft wordt altijd volop verspreid onder het gewone volk en als dé waarheid aanzien want "Carine is een advocate en doet constant zelf onderzoek naar de waarheid".

Met compotwappies lach ik gewoon eens, maar figuren zoals Knapen vind ik echt wel gevaarlijk.
Ik ben gestopt met kijken toen ik de naam Carine Knapen hoorde. Zo'n walgelijk persoon.

stopped watching after : today 3 million people died who would have died aswell without corona.

Ik heb het nog lang volgehouden eigenlijk :D

Ze heeft gelijk hé.

Uiteindelijk sterft iedereen. :p

Nadeel van die pseudowetenschap. Op zich hebben ze een beetje gelijk hé.
Alleen hun conclusies zijn verkeerd.

BV haar argument : it's a killervierus but we have to get tested to know if we have this vierus (ja ze zegt het zo :D)
Welja maar wilt toch niet zeggen dat de eigenschappen van het virus pas ontwikkelen na de test.

Dat is ook een argument dat je ziet bij kanker. Ja dat is schadelijk want vroeger had je praktisch geen kanker en sinds 'vul in waar je tegen bent' zijn er veel meer kankers.
Vroeger stuikte je gewoon dood en niemand wist waarom. Nu weten ze waarom. Wilt toch niet zeggen dat er meer of minder zijn maar gewoon dat ze nu testen erop.

Dat zijn wss dezelfde figuren die Jeff Hoeyberghs volgen, want dat is een chirurg, dus die kent er alles van!

Dat is ook een argument dat je ziet bij kanker. Ja dat is schadelijk want vroeger had je praktisch geen kanker en sinds 'vul in waar je tegen bent' zijn er veel meer kankers.
Héél vroeger lagen er mensen in het ziekenhuis te sterven en die hadden dan enorme gezwellen op hun lichaam, die dan openbarsten en de etter kwam er uit gelopen. Dat waren dan gewoon enorme 'zweren' of 'koten' (dialect voor grote gaten) op hun huid of lichaam.

Mijn overgrootvader lag zo maandenlang in bed met grote 'koten' (huidkanker aldus). Mijn grootvader had een grote open zweer aan zijn nek. (Mijn vader zei later van: das keelkanker, maar de arts toen wilde dat woord nooit uitspreken!).

De doodsoorzaak was dan officieel (altijd?) een infectie.

Ach ja, whatever, verder maakt het weinig uit ..

We zijn op het kritisch punt gekomen, aantal dosissen in stock is teruggevallen tot bijna 0. Nu hopen dat de leveringen vlotten.

Er hebben precies wat mensen iets anders gekregen. Meer gevaccineerd dan geleverd.. :sarcastic:

Zijn dat niet gewoon de restjes die efficiënt gebruikt worden en waarbij de producent (nog) niet de geleverde dosis herberekend heeft?
Ik dacht dat men ook bij J&J intussen meer vaccin uit een flacon krijgt dan dat er officieel geleverd wordt.

Wallonië start met ‘vaccinatie van de tweede kans’ om meer vijftigplussers aan coronavaccin te helpen

Eigenlijk is dit schandalig: dus allereerst verdeelt men vaccins op basis van leeftijd in de regio van het vaccinatiecentrum, waardoor sommige centra sneller naar jongere leeftijdscategorieën overgaan, tot daar toe: je moet inderdaad ergens een criterium handhaven. Maar wanneer daar dan te veel oude weigeraars zijn, gaat men die nog een tweede kans geven?

Neen, sorry: geweigerd: end of the line, dat zou de staalharde logica moeten zijn. Wil je toch nog een tweede kans? In september achteraan de rij.

Wallonië start met ‘vaccinatie van de tweede kans’ om meer vijftigplussers aan coronavaccin te helpen

Eigenlijk is dit schandalig: dus allereerst verdeelt men vaccins op basis van leeftijd in de regio van het vaccinatiecentrum, waardoor sommige centra sneller naar jongere leeftijdscategorieën overgaan, tot daar toe: je moet inderdaad ergens een criterium handhaven. Maar wanneer daar dan te veel oude weigeraars zijn, gaat men die nog een tweede kans geven?

Neen, sorry: geweigerd: end of the line, dat zou de staalharde logica moeten zijn. Wil je toch nog een tweede kans? In september achteraan de rij.

Gekoppeld aan het vaccinatiepaspoort is dat, alweer, álle schaamte ver voorbij.

aah, hetgeen nooit ging gebeuren is daar:
"Wie gevaccineerd is, krijgt thuis meer vrijheid: advies maakt voor het eerst onderscheid met niet-gevaccineerden"

enkele kernpunten:
- richtlijnen die verschillen voor niet gevaccineerden en gevaccineerden, want "Dat is ook logisch”, zegt motivatiepsycholoog Maarten Vansteenkiste. “Maatregelen zijn daar minder noodzakelijk.”

- "uit de jongste motivatiebarometer is gebleken dat mensen die gevaccineerd zijn ook minder gemotiveerd zijn om zich in contact met andere gevaccineerden aan de maatregelen te houden"

- "Moraalfilosoof Patrick Loobuyck (UAntwerpen) pleit er al langer voor dat onderscheid ook in de maatregelen te maken. “Ik betreur dat de regeringen dadelijk hebben gezegd samen uit, samen thuis wanneer het over versoepelingen ging”, zegt hij. “Daardoor gelden de versoepelingen voor iedereen, gevaccineerd of niet."

Fantastisch toch hoe een samen uit - samen thuis verhaal enkel opgaat bij de restricties. We houden al meer dan een jaar de samenleving op slot om - terecht - de zwakkere groep te gaan beschermen.
Die is ondertussen quasi volledig gevaccineerd (1 prik) en nu gaan we ze meer privileges gaan geven dan mensen die nog niet gevaccineerd zijn omdat ze minder gemotiveerd zijn :rofl: :rofl: :rofl:

En ja, ik weet dat het hier over een advies gaat en niet over dwingende maatregelen (om hier al wat mensen voor te zijn), maar dit is écht een gigantisch hellend vlak aan het worden. Eerst al dat paspoort dat er steeds slechter uit begint te zien voor de groep 20 tot 30-jarigen die begin juli op vakantie wil gaan en nu dit. Je zou voor minder bijzonder cynisch worden :woohoo::woohoo:

"Wie gevaccineerd is, krijgt thuis meer vrijheid: advies maakt voor het eerst onderscheid met niet-gevaccineerden"

enkele kernpunten:
- richtlijnen die verschillen voor niet gevaccineerden en gevaccineerden, want "Dat is ook logisch”, zegt motivatiepsycholoog Maarten Vansteenkiste. “Maatregelen zijn daar minder noodzakelijk.”

- "uit de jongste motivatiebarometer is gebleken dat mensen die gevaccineerd zijn ook minder gemotiveerd zijn om zich in contact met andere gevaccineerden aan de maatregelen te houden"

- "Moraalfilosoof Patrick Loobuyck (UAntwerpen) pleit er al langer voor dat onderscheid ook in de maatregelen te maken. “Ik betreur dat de regeringen dadelijk hebben gezegd samen uit, samen thuis wanneer het over versoepelingen ging”, zegt hij. “Daardoor gelden de versoepelingen voor iedereen, gevaccineerd of niet."

Fantastisch toch hoe een samen uit - samen thuis verhaal enkel opgaat bij de restricties. We houden al meer dan een jaar de samenleving op slot om - terecht - de zwakkere groep te gaan beschermen.
Die is ondertussen quasi volledig gevaccineerd (1 prik) en nu gaan we ze meer privileges gaan geven dan mensen die nog niet gevaccineerd zijn omdat ze minder gemotiveerd zijn :rofl: :rofl: :rofl:

En ja, ik weet dat het hier over een advies gaat en niet over dwingende maatregelen (om hier al wat mensen voor te zijn), maar dit is écht een gigantisch hellend vlak aan het worden. Eerst al dat paspoort dat er steeds slechter uit begint te zien voor de groep 20 tot 30-jarigen die begin juli op vakantie wil gaan en nu dit. Je zou voor minder bijzonder cynisch worden :woohoo::woohoo:

Alsof iemand zich daar gaat aan houden of al houdt... Dingen versoepelen die in het echt al en masse gebeuren, I lolled.

Dat is wat je krijgt natuurlijk na anderhalf jaar van 'regels en maatregelen' die niet meer dan adviezen zijn en de occasionele tik op de vingers. Maar goed het kalf is verdronken en de kosten zijn er dan ook naar. We danken met zijn allen de lakse regeringen zeker?

enkele kernpunten:

Sorry, van dit alles begint mijn bloed wel te koken. Wanneer gaan we in dit land eigenlijk af raken van die idiote boomermentaliteit waar men verdorie enkel denk aan de bevolking boven de 40. Ik hoop ten zeerste dat hier veel protest op komt. Waar ik met veel plezier aan deel neem. Wat een hypocrisie van de beleidsmakers.

enkele kernpunten:

Alsof iemand afstandsregels thuis controleert ? Zeker een advies ..

Ben het wel eens met je over dat paspoort. Hopelijk duurt het nog wat voordat dat echt word ingevoerd. Ik dacht eerst dat het een handiger alternatief op de quarantaine nu ging zijn, maar met dat er nu oranje zones in Europa zijn, kan je terug zonder quarantaine reizen. Niemand die kan weten waar je precies geweest bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan