Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Compleet off-topic, waarvoor excuses.

Maar als jij wenkbrouwen bijwerkt, op hoeveel zet jij de tondeuse dan?

Want ik heb geregeld haartjes van + 2cm in m'n wenkbrouwen en dat irriteert me enorm. Kwil er eens overgaan met de tondeuse, maar ik wil m'n wenkbrouwen niet compleet verkrachten :unsure:
Gebruik zo’n harsstrip. Haar gegarandeerd voor langere tijd weg 😃

Heel positief, de experten werken aan een plan C voor moest de situatie dramatisch verergeren (door bijvoorbeeld de Britse variant).
Het komt wel laat. Maar beter laat dan nooit. En het is voor de verandering een keer dat men vooruit denkt.

De vaccinatiecampagne blijft wel een ramp.
We zijn de traagste en het lijkt dat al de andere landen ook van ons weg gaan versnellen.

Heel positief, de experten werken aan een plan C voor moest de situatie dramatisch verergeren (door bijvoorbeeld de Britse variant).
Het komt wel laat. Maar beter laat dan nooit. En het is voor de verandering een keer dat men vooruit denkt.

De vaccinatiecampagne blijft wel een ramp.
We zijn de traagste en het lijkt dat al de andere landen ook van ons weg gaan versnellen.
we zijn niet de traagste en ook wij versnellen (wat je waarschijnlijk niet bijrekent).

Iemand die weet waar je actuele cijfers kan terugvinden over hoeveel mensen al gevaccineerd zijn in belgie en eventueel europa?

we zijn niet de traagste en ook wij versnellen (wat je waarschijnlijk niet bijrekent).
Waar vindt ge cijfers van aantal vaccinaties?
Enige dat ik kan vinden is dat NL gisteren al een 200 vaccinaties gedaan waren. Vandaag gaan ze normaal gezien België voorbij.
In Frankrijk is het al in de duizenden.

Van België vind ik geen cijfers en ik vermoed dat die cijfers niet te vinden zijn omdat men gewoon passief afwacht, en dus ook niet iets zijn om mee te delen.

Enige dat ik kan vinden is dat NL gisteren al een 200 vaccinaties gedaan waren. Vandaag gaan ze normaal gezien België voorbij.

Van België vind ik geen cijfers en ik vermoed dat die cijfers niet te vinden zijn omdat men gewoon passief afwacht, en dus ook niet iets zijn om mee te delen.
dus omdat je geen cijfers vind ga je er maar van uit dat ze slecht zijn?

Dan wilt ge het gewoon niet zien volgens mij.

Uw assumptie dat er hier niet gevaccineerd wordt en dat iedereen gewoon op zijn lui gat zit, slaagt nergens op en is voor de zoveelste keer in uw geval gewoon ongefundeerd.

Ik denk dat de vraag eerder is of er ergens een officiële site is waar dat opgevolgd kan worden. OurWorldInData heeft geen recente data voor België.
Scienscano is dat van plan (toch volgens een medewerker op Twitter), maar kan dat nu nog niet doen omdat dit wegens privacy niet mag (net zoals men bvb bij <5 besmettingen in een gemeente op een dag niet het aantal vermeldt, maar gewoon "<5").

Komt het leeuwendeel van de opnames in de hospitalen nog steeds van de woonzorgcentra of valt dat ondertussen al wat mee? Want indien ja dan zou die vaccinatie op een vrij korte termijn toch wel een grote impact kunnen hebben op de cijfers doordat de zwaarste brandhaarden eruit gehaald worden.

en @Nesjamag , ik heb hier een paar dagen geleden u speciaal getagd in een artikel over dat plan C en dan hebt gene kik gegeven. Dan moet ge nu niet afkomen dat ze te laat zijn éh, ze waren er dus weldegelijk al mee bezig.

Komt het leeuwendeel van de opnames in de hospitalen nog steeds van de woonzorgcentra of valt dat ondertussen al wat mee? Want indien ja dan zou die vaccinatie op een vrij korte termijn toch wel een grote impact kunnen hebben op de cijfers doordat de zwaarste brandhaarden eruit gehaald worden.
Per dag zijn gemiddeld 25 van de 64,7 overlijdens zijn gebeurd in een rusthuis de afgelopen 7 dagen. Ik denk niet dat er ooit cijfers waren van de oorsprong van de opnames in het ziekenhuis.

Per dag zijn gemiddeld 25 van de 64,7 overlijdens zijn gebeurd in een rusthuis de afgelopen 7 dagen. Ik denk niet dat er ooit cijfers waren van de oorsprong van de opnames in het ziekenhuis.
Merci :) nu goed, dat is toch alvast 1 van de belangrijkste cijfers die we gevoelig naar beneden gaan krijgen.

en @Nesjamag , ik heb hier een paar dagen geleden u speciaal getagd in een artikel over dat plan C en dan hebt gene kik gegeven. Dan moet ge nu niet afkomen dat ze te laat zijn éh, ze waren er dus weldegelijk al mee bezig.
Zoals @JPV al zei, exacte cijfers zijn er niet. Ge kunt wel de trend wat waarnemen als ge naar de procentuele verdeling per leeftijdsgroep kijkt van de opnames in het dashboard van Sciensano. Concreet was meer dan de helft van de ziekenhuisopnames de laatste week van december 80+, een cijfer dat sinds eind augustus (toen 12%) geleidelijk aan het stijgen is geweest. Deze week neemt dat af naar 44%. De leeftijdsgroep daaronder, 60 tot 79 jaar, neemt ook af van 35 naar 22%. De grootste stijger zijn de 40 tot 59-jarigen. Wat an sich goed nieuws is, want die hebben minder kans om op IC te belanden en zouden dus een korter hospitaalverloop moeten hebben. :)

dus omdat je geen cijfers vind ga je er maar van uit dat ze slecht zijn?
Goed zullen ze in ieder geval niet zijn want een paar dagen geleden zag ik op het nieuws dat Belgie 0.01% van de bevolking had gedaan en dat was nog een stuk onder het EU gemiddelde van 0.14% en de voorbije 4 dagen is er nu niet echt super schot in de zaak gekomen om ons richting boven te katapulteren.

Goed zullen ze in ieder geval niet zijn want een paar dagen geleden zag ik op het nieuws dat Belgie 0.01% van de bevolking had gedaan en dat was nog een stuk onder het EU gemiddelde van 0.14% en de voorbije 4 dagen is er nu niet echt super schot in de zaak gekomen om ons richting boven te katapulteren.
Al de anderen hun reply's ga je voor het gemak negeren of hoe moet ik het zien?

In België voorziet men tegen eind volgende week dat 45000 mensen een inenting krijgen. Een week later moeten het er al 85000 zijn. Tegen dan doet NL er wellicht 45000/dag.
In België zouden tegen maandag al 22000 mensen een inenting krijgen. Gisteren waren er al een paar honderd aan de beurt. Men mikt hier op een gemiddelde van ongeveer 5500 tot 6000/dag. Zal nog te bezien zijn of België tot zoiets in staat is. Hopelijk is dit niet hun idee van op kruissnelheid komen. Aan dit tempo zal met de 65+ groep gedaan hebben tegen augustus 2022.

In NL deed men vandaag alleen al 9000 inentingen.

Al de anderen hun reply's ga je voor het gemak negeren of hoe moet ik het zien?
Ik zie niet wat andere hun posts daarmee te maken hebben ?
Ik zei u enkel dat we aan afgelopen weekend op 0.01% van de bevolking stonden en veel trager of slechter kan je niet doen want onder 0.01 sta je op 0.

Op dat moment zaten ze in de UK bv al aan iets van 1.41% van de bevolking en als je dan weet dat de bevolking daar nog een keer of 6 groter is dan in Belgie dan beslaat die 1.41% nog een pak meer vaccinaties dan bv 1.41% van alle Belgen.
Dus om op uw ''vraag'' of eerder stelling te antwoorden, ja ze zijn slecht.

Kwam blijkbaar inderdaad vanuit die hoek, had geen idee waar het vuurtje begonnen was.

EDIT: Net de tweet van de man in kwestie teruggevonden, is inderdaad een zuivere leugen. My bad!
No worries, ik kom dagelijks in een magazijn waar er nog letterlijk miljoenen liggen ;-)

In België voorziet men tegen eind volgende week dat 45000 mensen een inenting krijgen. Een week later moeten het er al 85000 zijn. Tegen dan doet NL er wellicht 45000/dag.
In België zouden tegen maandag al 22000 mensen een inenting krijgen. Gisteren waren er al een paar honderd aan de beurt. Men mikt hier op een gemiddelde van ongeveer 5500 tot 6000/dag. Zal nog te bezien zijn of België tot zoiets in staat is. Hopelijk is dit niet hun idee van op kruissnelheid komen. Aan dit tempo zal met de 65+ groep gedaan hebben tegen augustus 2022.

In NL deed men vandaag alleen al 9000 inentingen.
Ik ben zeer benieuwd hoe Nederland 45k mensen per dag gaat vaccineren zonder vaccins. Die krijgen er namelijk niet meer dan ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan