Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mnee, de virologen hebben altijd gezegd dat men te vroeg te veel losgelaten heeft, men wou niet luisteren en nu gaat men wenen ipv als grote mensen toegeven dat men fout was.Allee, de virologen willen weer alle fun uit het leven zuigen, moeten die een zielig leven hebben man.
En natuurlijk wil meester Frank er weer in meegaan. Wat een zielig schouwspel.
Een betere immuniteit opgebouwd.Die laten zich gewoon minder testen?
Maar ze moeten wel de instructies van de minister volgen, dus zelf kunnen ze niet zomaar gaan beslissen dat mondmaskers voor kinderen vanaf 5 jaar verplicht zijn of weet ik veel wat. Ze kunnen enkel strengere maatregelen nemen die goedgekeurd zijn volgens die instructies.Overleg, geen goedkeuring. Dat gebeurt door het lokaal niveau net zo naar de gouverneur toe…
Dat mogen ze gerust zijn. Het is niet omdat de herder een stok heeft dat hij hem verdomme moet gaan gebruiken.En die instructies zijn heel ruim hoor…
Alcohol, tabak, overgewicht, verkeersongevallen... Allemaal ook goed voor miljoenen doden wereldwijd, ook allemaal mensen die niet hoeven te sterven, maar allemaal minder 'tastbaar' en grotendeels maatschappelijk aanvaard. En dan hebben we 't nog niet over de belasting op onze zorg van al wie d'r gezondheidsproblemen door kent maar die d'r niet (direct) aan doodgaat. Dat er zoveel bedden op IC vrij moeten blijven is om er een deel van de mensen met die problematieken te kunnen leggen, en die problemen hebben ook een oorzaak die je als je drastisch genoeg wil ingrijpen snel kan wegwerken.Het gaat niet persé over dat mensen doodgaan aan een ziekte. Het gaat erover dat ge straks geen mensen kunt helpen omdat de ziekenhuizen vol liggen. Op dat moment sterven mensen die niet hoeven te sterven.
En andere dingen/ziektes worden toch ook serieus aangepakt? Alleen zijn die dingen waarschijnlijk niet besmettelijk waardoor de manier van aanpak gewoon heel anders is en niet een directe inpak heeft op ons leven.
Teveel Harry Potter gekeken? Dat zijn geen dementors heAllee, de virologen willen weer alle fun uit het leven zuigen, moeten die een zielig leven hebben man.
En natuurlijk wil meester Frank er weer in meegaan. Wat een zielig schouwspel.
Ach, gelukkig het enige beleidsniveau waar zaken niet lichtzinnig worden beslist. Ik geloof dat het overlegcomité natuurlijk natuurlijk gebukt gaat van de grappen en de grollen. Echt een waardig argument waarom gouverneurs het recht zouden hebben om beter te kunnen inschatten wat nodig is om een landelijke pandemie onder controle te houden.Kijk, ik was vorige week nog zelf aanwezig om een provinciale crisiscentrum en kan je verzekeren dat dergelijke zaken niet lichtzinnig worden beslist. Veel verder kan ik daar niet meer op in gaan…
copy pasta too much?Ach, gelukkig het het het ...
Waarschijnlijk massale ziekte of slechter, sterfgevallen want kheb zo de indruk dat bedrijven nu feller gebekt zijn (helaas)Werkgevers willen geen telewerk, iedereen wil blijven fuiven, op café gaan en blijven gaan uit eten. Niemand wilde inbinden. Wat gaat dan nog wel gaan om de cijfers omlaag te krijgen?
Er was corona voor nodig om mij te leren dat gouverneurs in Belgie uberhaupt bestaan. Ik wist echt niet van die mensen af, tot Cathy Berx rel begon te schoppen vorig jaar :')Als er één iets is wat dat corona duidelijk heeft gemaakt ,dan is het wel dat we af moeten van gouverneurs die als een sheriff hun terrein willen verdedigen![]()
Ik geef u zeker gelijk wat betreft alcohol en sigaretten, maar ook daar proberen ze een gezonde balans te vinden tussen vrijheid en iets verbieden (net als de situatie nu). Daarnaast, in tegenstelling tot covid, zijn die dingen vooral schadelijk voor diegene die het nemen en niet voor andere mensen. Daarom is het bijvoorbeeld verboden te roken op café. Moest covid niet besmettelijk zijn (wat natuurlijk onmogelijk kan) dan zouden die maatregelen er ook anders uitzien. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op.Alcohol, tabak, overgewicht, verkeersongevallen... Allemaal ook goed voor miljoenen doden wereldwijd, ook allemaal mensen die niet hoeven te sterven, maar allemaal minder 'tastbaar' en grotendeels maatschappelijk aanvaard. En dan hebben we 't nog niet over de belasting op onze zorg van al wie d'r gezondheidsproblemen door kent maar die d'r niet (direct) aan doodgaat. Dat er zoveel bedden op IC vrij moeten blijven is om er een deel van de mensen met die problematieken te kunnen leggen, en die problemen hebben ook een oorzaak die je als je drastisch genoeg wil ingrijpen snel kan wegwerken.
Als je covid nu per sé op deze manier wil aanpakken, fine, maar waarom dan vanaf nu ook geen boetes voor mensen met een BMI van meer dan 30, sigaretten verbieden, alle auto's begrenzen op 120 km/u en een maximum aan wekelijkse alcoholconsumpties?
Werkgevers willen geen telewerk, iedereen wil blijven fuiven, op café gaan en blijven gaan uit eten. Niemand wilde inbinden. Wat gaat dan nog wel gaan om de cijfers omlaag te krijgen?
*** gouverneurs houden stiekem deze crisis in stand om de aandacht op te eisen ***Er was corona voor nodig om mij te leren dat gouverneurs in Belgie uberhaupt bestaan. Ik wist echt niet van die mensen af, tot Cathy Berx rel begon te schoppen vorig jaar :')

Ja, dat is erg, maar wat wilt ge dan? Ge doet precies altijd alsof het allemaal is om ons te pesten. De 20ers in 40-45 hadden waarschijnlijk ook een andere "jeugd" willen hebben. Dat is erg, maar we zullen het toch zo moeten doen.Is dat zoveel gevraagd dan na bijna 2 jaar miserie?
Je zal maar 20-jarige zijn, dan heb je al 10% van je leven met coronamaatregelen moeten leven in de mooiste jaren die je hebt.
Dat vind ik nu echt een non-argument. Covid is er nu eenmaal. Je kan natuurlijk een discussie hebben over de maatregelen en alles errond, maar je kan toch echt niet gaan zeggen 'corona duurt al te lang, we gaan maar stoppen met die maatregelen, zelfs wanneer dat vermoedelijk voor miserie gaat zorgen'. Alsof de natuur/een natuurfenomeen een ruk geeft om hoe lang het al allemaal duurt en dat de mensen het beu zijn.Is dat zoveel gevraagd dan na bijna 2 jaar miserie?
Je zal maar 20-jarige zijn, dan heb je al 10% van je leven met coronamaatregelen moeten leven in de mooiste jaren die je hebt.