Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Germany bans unvaccinated people from shops and bars​

Germany has announced sweeping new restrictions for people who have not been vaccinated against Covid.
Chancellor Angela Merkel says unvaccinated people will be barred from many public places, including non-essential shops and events, unless they have recently recovered from Covid.
"Culture and leisure nationwide will be open only to those who have been vaccinated or recovered," Merkel says.
"We have understood that the situation is very serious and that we want to take further measures in addition to those already taken," she adds.
Merkel also says a nationwide vaccination mandate could be imposed from February 2022, after it's been debated in parliament.

BBC

De rest zal wel volgen zeker?

De cijfers die jij ziet en interpreteert zijn dalende. En hoe zit het met je voorspellende modellen, heb je die bijgesteld? Anders is het toch echt maar een beetje als krijtjes gooien naar een wiskundige berekening en juichen als er eentje op de juiste plek een streep trekt.
Wiskundige modellen bij een behavioral en wisselende pandemie, terwijl je perfecte praktijkvoorbeelden hebt en realtime info, zijn de reden waarom die biostatistici er zo dikwijls naast zitten en ik niet.

Omicron is inderdaad de wildcard, maar nog niet groot genoeg om de komende maand grote invloed uit te oefenen op de cijfers hier.
Voorstellen van de GEMS:
* Lagere scholen 10 dagen vroeger sluiten
* Alle evenementen verbieden
* Voetbalmatchen aanpakken
* Mondmaskers bij kinderen vanaf 6 jaar :rolleyes:
* Contactbubbels van 5 terug invoeren :rolleyes:
Pek en veren. Nu.
Krijg net pushmelding dat overlegcomité weer bij elkaar komt morgen. Hopelijk gaan ze dit ook elke week doen als de cijfers drastisch dalen......
Dit is inderdaad het probleem.
Die maatregelen blijven dan een maand of langer gelden, terwijl de cijfers allang in hun negatieve curve zitten en blijven.
Grootouders + risicogroepen is zo'n enorme lijst,
Maar covidbesmettingen zijn aan het dalen bij hen + hebben booster gekregen.
Wat zijn we dan juist aan het beschermen?
Dat worden topkerstfeestjes. :unsure:
Bubbel = direct vliegticket. Want daarover komen geen maatregelen, dus het staat iedereen vrij om elders kerst te gaan vieren in groep.

Lol zijn ze daar weer met hun bubbels? Denken ze nu echt dat er nog veel appetijt is om zich aan die onzin te houden? Voor mij is het genoeg qua maatregelen. Ik heb 2 jaar lang mijn deel gedaan, nu is het gedaan voor mij.

Die bubbels kunnen ze steken waar...
Kerst- en nieuwjaarsfeestjes ga ik dit jaar volop doen.
Mijn naasten en ikzelf zijn tegen dan 3x gevaccineerd, meer kan ik niet doen.

De overheid komt met alles te laat, loopt voortdurend achter de feiten aan en legt bovendien zowat lukraak maatregelen op omdat ze het zelf niet meer weten. 3 comités op 3 weken tijd, dat is toch niet meer serieus. Men wacht niet eens op de uitkomst van de maatregelen van de vorige 2 comités.

Dan is er nog de GEMS, die moet toch echt samengesteld zijn uit allemaal kluizenaars of wereldvreemde mensen? Alles terug dicht en iedereen op slot thuis zetten, niet mogen sporten etc.. Dat zijn inderdaad de maatregelen die ons al 2 jaar overeind houden he...

Ik erken de problematiek, ook de verandering van situatie door de varianten. Maar het wordt nu toch stilaan tijd eens een uitgebreide kosten-baten analyse te gaan doen van heel deze 'maatregelenstrategie' en eens wat meer aandacht te gaan besteden aan de ongevaccineerden.

Duitsland die een bepaalde groep mensen uitsluit van de maatschappij. Klinkt bekend. Wel positief in dat artikel dat ze daar vanaf feb 2022 vaccinatie willen verplichten. Dat lost een hoop zever op denk ik.

Tegen het uitsluiten van mensen in de maatschappij, maar de verplichting van de vaccinatie zal een hoop zever oplossen? Dat moet je mij eens uitleggen. Het verplichten is niet alleen het uitsluiten van mensen in de maatschappij, maar dat ook juridisch afdwingbaar maken.

Lol zijn ze daar weer met hun bubbels? Denken ze nu echt dat er nog veel appetijt is om zich aan die onzin te houden? Voor mij is het genoeg qua maatregelen. Ik heb 2 jaar lang mijn deel gedaan, nu is het gedaan voor mij.

No offence, maar ik herinner mij u dacht ik toch als iemand die hier meermaals is komen verkondigen hoe hij z'n voeten veegde aan heel wat maatregelen?

Duitsland die een bepaalde groep mensen uitsluit van de maatschappij. Klinkt bekend. Wel positief in dat artikel dat ze daar vanaf feb 2022 vaccinatie willen verplichten. Dat lost een hoop zever op denk ik.
De holocaust vergelijken met deplorabeles die de gezondheid en economie van de maatschappij in gevaar brengen louter uit egoïsme of domheid, je moet het maar doen.

Ik ga ook lekker thuis eten bij vrienden met meer dan 5. Als we weer niet mogen uitgaan, dan maar dit.

Met hun bubbels kunnen ze toch de boom. Ik heb mij laten vaccineren om van die bullshit vanaf te zijn. Sowieso was dat onmogelijk te controleren en hield bijna niemand zich aan die regel. Ik vind het schending van de privacy als ze zich daarmee bemoeien. Ik ben dubbel gevaccineerd dus ik ga en sta waar ik wil.
Je betoog is 5 zinnen lang en ik tel 5 keer het woordje 'ik'... .
Ach ja, de politiek maakt misschien (weeral!) grote blunders, maar de bevolking zou toch beter moeten weten en zelf grote verantwoordelijkheid/burgerzin/gezond verstand moeten tonen en zo de politiek buitenspel kunnen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan