Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop maar dat diegenen die de delta nu massaal uitzweten, resistent genoeg zijn tegen die nieuwe variant.

Wel, de pessimisten van weleer hadden ongelijk met wat nu weer allemaal gebeurt.
Ze waren niet pessimistisch genoeg.

Soms heb ik heimwee naar de lente van 2020 toen we nog naïef plezier maakten in ons kot en de benen van onder ons lijf wandelden omdat we dachten dat het tegen de zomer voorbij ging zijn.

Soms heb ik heimwee naar de lente van 2020 toen we nog naïef plezier maakten in ons kot en de benen van onder ons lijf wandelden omdat we dachten dat het tegen de zomer voorbij ging zijn.
En toen was het nog mooi weer ook, dat maakte die lockdowns toen nog draaglijk
Nu weegt het vooral door doordat er geen einde lijkt in zicht te zijn

Geen versnelling van de booster campagne...

De Croo krijgt de allures van Kennedy: Don't ask what you country can do for you - ask what you can do for your country!

Ik ga niet rebelleren, daarvoor is mijn respect voor iedereen die in een ziekenhuis / zorg bergen werk verzet te groot. Maar ik wil toch echt wel 's meer concrete plannen over wat de overheid gaat doen om ons uit deze impasse te brengen. Om de zoveel tijd wat vrijheden inperken zijn de acute maatregelen die genomen moeten worden. Maar hoe zit het met het opschalen / versnellen van die fucking boostercampagne! Get things done De Croo!
Ach, dar is toch gewoon hoe de politiek het spel speelt de laatste tijd. Altijd maar weer met het vingertje wijzen naar de bevolking die het mis doet en moest de bevolking nu eens luisteren dan zaten we niet in deze situatie. En zelf ook maar geen enkele incentive tonen om de eigen aanbevelingen ter harte te nemen. "Gebruik een zelftest alleer je mensen ontmoet". Wel voeg eens de daad bij het woord en je ging met een hoop volk niet in quarantaine moeten begin deze werk. Bende paljassen.

Binnen een paar jaar komen er wellicht van die interactieve belevingsmusea waar ge als bezoeker kunt ervaren hoe mensen leefden in de tijd voor 2020...

Bokrijk V2.0.2.0 ofzo.

En waarom precies?
Omdat die hun kinderen in contact komen met veel andere kinderen/volwassenen en dan besmettingen doo rgeven. Ook voor de bescherming van het zorgpersoneel dat zich wel verplicht moet laten vaccineren.

Het is natuurlijk vooral een bepaald type persoon (ook al zal jij dat nooit toegeven). Alles om hun te overtuigen zich te laten vaccineren.Als ze eens op hun eigen kinderen moeten passen ipv 'op solicitatie te gaan elke dag' en het meer dan een paar euro per dag kost zoals wat ze nu betalen op de creche, zullen ze wel snel daar zijn.

Je kan voor of tegen de man zijn maar gevat is hij toch wel :rofl: :rofl: :rofl:

1637950434336.png

Heb ik goed begrepen uit de maatregelen dat voor een privéfeestje van 30-35 man:
- Een zaaltje huren en er een traiteur laten komen verboden is
- In huis alle meubels aan de kant schuiven, een grote tafel zetten en al dat volk daar samenbrengen wel toegelaten is

Wij doen meestal het eerste met onze familie tegen het einde van het jaar. Niet dat we het tweede zouden doen, maar als ik het goed begrijp zou dit wel mogen?

Heb ik goed begrepen uit de maatregelen dat voor een privéfeestje van 30-35 man:
- In huis alle meubels aan de kant schuiven, een grote tafel zetten en al dat volk daar samenbrengen wel toegelaten is

Wij doen meestal het eerste met onze familie tegen het einde van het jaar. Niet dat we het tweede zouden doen, maar als ik het goed begrijp zou dit wel mogen?
Belgen :love:

Waar is die achterdeur hier?

Je kan voor of tegen de man zijn maar gevat is hij toch wel :rofl: :rofl: :rofl:

Bekijk bijlage 5961
het is nochtans Black Friday

Belgen :love:

Waar is die achterdeur hier?
Gewoon zeggen dat het een trouwfeest is ;)

De Croo in het zondag nieuws wanneer Danny hem de beelden toont uit Brussel/Gent/Antwerpen/… waar iets na 23u honderden mensen samentroepen: “ja dit is uiteraard niet de bedoeling”.

Uit de persconferentie: "We gaan een versnelling hoger schakelen met de boosterprik" .. :thinking:
Ik zou het ook doen want anders liggen er door de nieuwe variant sebiet miljoenen vaccins die je in de vuilnisbak kan keilen ...

Als het ervoor zorgt dat veel van de grote familiefeestjes niet doorgaan heeft het zijn doel bereikt ?

En als je daarvoor geen autoritaire bevelen moet geven aan wat mensen thuis doen is dat toch enkel een plus.

Het is niet de bedoeling de mensen om ter strengst te straffen. Als we door deze wave geraken zonder zo'n belachelijke maatregels als in Nederland zou dat mooi zijn.

Sommigen kijken precies uit naar een nieuwe lockdown omdat ze zich dan 'helden' kunnen voelen die de maatschappij helpen door geen kloot te doen.

Als we niet nog strenger gaan, is dat ook een mooie bovengrens voor volgende waves. "Als het toen niet nodig was, dan gaan we nu toch niet strenger gaan". Ale, dat hoop ik toch. Hopelijk duurt het ook echt maar tot 19 december en gaan ze niet weer willen wachten tot de besmettingen gigantisch gezakt zijn.

De UK heeft getoond dat je best lang op een hoog plateau kunt zitten. Misschien hebben ze zelfs daardoor beter immuniteit, terwijl toen ze hun freedom day deden iedereen er kritiek op had. Ik zier er nu toch geen exponentiële stijging zoals in veel andere plaatsen in Europa.

Ach, dar is toch gewoon hoe de politiek het spel speelt de laatste tijd. Altijd maar weer met het vingertje wijzen naar de bevolking die het mis doet en moest de bevolking nu eens luisteren dan zaten we niet in deze situatie. En zelf ook maar geen enkele incentive tonen om de eigen aanbevelingen ter harte te nemen. "Gebruik een zelftest alleer je mensen ontmoet". Wel voeg eens de daad bij het woord en je ging met een hoop volk niet in quarantaine moeten begin deze werk. Bende paljassen.
Ook als de croo een zelftest had gedaan maandag zou hij nog in quarantaine gemoeten hebben hé.

Wat zijn we toch goed in het afschuiven van verantwoordelijkheid é. Direct zoeken naar de mazen in het net, vanavond nog eens goed het zwijn uithangen ‘want morgen is het gedaan’, zeg dat het een trouwfeest is, nodig iedereen dan bij u thuis uit, etc… En dan klagen dat de regels maar duidelijker moeten zijn.

Als het ervoor zorgt dat veel van de grote familiefeestjes niet doorgaan heeft het zijn doel bereikt ?

En als je daarvoor geen autoritaire bevelen moet geven aan wat mensen thuis doen is dat toch enkel een plus.

Het is niet de bedoeling de mensen om ter strengst te straffen. Als we door deze wave geraken zonder zo'n belachelijke maatregels als in Nederland zou dat mooi zijn.
Nochtans zou zo'n zaaltje de veiligere keuze zijn vanwege de grotere ruimte. Dus vind het een vreemde keuze. Is ook heel gelijkaardig met een restaurant wat wel gewoon mogelijk blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan