Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pijnlijk geval van fraude in volle pandemie: “Half jaar lang betaald door overheid, maar geen enkel telefoontje als contact tracer gedaan”
Effe leuk frauderen want geld primeert natuurlijk boven volksgezondheid....

Voor wie het artikel niet kan lezen.
Yource (internationaal bedrijf) zette personen in als 'blenders' Dit zijn werknemers die zogezegd op cursus waren, betaald door de overheid, maar ondertussen gewoon het werk van andere klanten deed. (Overstock en proximus o.a)
Zo werden ze dubbel betaald.

Het gesjoemel werd intern gestuurd volgens onze getuige, die er van bij de eerste dag bij was. “Contact tracers die als blenders stonden aangeduid in de planning kregen ’s morgens vroeg al een dwingend telefoontje van een teamleader om zich zo snel mogelijk op de status ‘op cursus’ te zetten als ze dat waren vergeten. Zo kon de overheid er nooit achter komen dat ze in werkelijkheid niet bezig waren als contactonderzoekers.”

Een tijdje terug werd ik hier nog raar bekeken als ik naar Luxemburg ging voor een restaurantbezoek toen hier de lockdown bezig was. Vandaag hebben we weer massaal veel dagjestoeristen gehad in België uit Nederland die er net hetzelfde over dachten:

Daar kunnen ze dan tegen elkaar klagen hoe zwaar de maatregelen zijn en zich afvragen hoe lang het nog allemaal gaat duren. Konden ze er nu maar iets aan doen he.

Ja, en? Die gaan door de mensen die jou raar hebben bekeken ook raar bekeken worden. Het is niet omdat er nog mensen iets zelfzuchtig / onnozel / iets dat niet de bedoeling is doen dat het dan opeens maar 'normaal' wordt he.

Zo klinkt jouw post:

Two wrongs don't make a right. Meerdere wrongs in dit geval ook niet.

En daarnaast is er natuurlijk ook nog een verschil tussen helemaal naar Luxemburg rijden, of aan de grens wonen en dus even de grens oversteken. Ik vermoed dat er dus ook weinig Nederlanders vanuit pakweg Amsterdam of Groningen naar België zijn afgezakt dit weekend om even te komen shoppen of hapje eten na 17u ;)

En daarnaast is er natuurlijk ook nog een verschil tussen helemaal naar Luxemburg rijden, of aan de grens wonen en dus even de grens oversteken. Ik vermoed dat er dus ook weinig Nederlanders vanuit pakweg Amsterdam of Groningen naar België zijn afgezakt dit weekend om even te komen shoppen of hapje eten na 17u ;)

Nochtans zit Antwerpen in normale tijden stampvol met nederlanders (ook van verder)

Had de huidige 4de golf initieel vooral in Brussel en Wallonië een grotere prevalentie, zo heeft Vlaanderen intussen de scepter overgenomen.
Vlaams-Nationalisten toen: Moord! Brand! Het is allemaal de schuld van de Walen en de Brusselaars! De Vlamingen worden gegijzeld!
Vlaams-Nationalisten nu: *krekels*

Zo zie je maar weer hoe destructief (Vlaams-)nationalisme is. Eerst zoveel mogelijk alles apart doen, apart meten, apart becijferen, ... Om vervolgens overal waar het hen uitkomt uit te vergroten, te diaboliseren, ... En waar het hen niet goed uitkomt, zedig over te zwijgen en te laten passeren met de wind.

Mensen trappen daarin. Je hebt constant een externe schuldige, wat hun verhaaltjes doet slikken als zoete koek. Bah, degoutant. Dat is één van mijn grootste afkeren t.o.v. N-VA: die destructieve polariseringspolitiek.

Laatst bewerkt:
Had de huidige 4de golf initieel vooral in Brussel en Wallonië een grotere prevalentie, zo heeft Vlaanderen intussen de scepter overgenomen.
Vlaams-Nationalisten toen: Moord! Brand! Het is allemaal de schuld van de Walen en de Brusselaars! De Vlamingen worden gegijzeld!

Zo zie je maar weer hoe destructief (Vlaams-)nationalisme is. Eerst zoveel mogelijk alles apart doen, apart meten, apart becijferen, ... Om vervolgens overal waar het hen uitkomt uit te vergroten, te diaboliseren, ... En waar het hen niet goed uitkomt, zedig over te zwijgen en te laten passeren met de wind.

Mensen trappen daarin. Je hebt constant een externe schuldige, wat hun verhaaltjes doet slikken als zoete koek. Bah, degoutant. Dat is één van mijn grootste afkeren t.o.v. N-VA.
Brussel was een grote COVID-hotspot, omdat het een stad is en het Brussels Gewest aparte cijfers heeft. Neem Antwerpen als stad apart en dat was niet echt beter, maarja dat valt dan onder provincie Antwerpen of zelfs gewoon Vlaanderen.

Ik vind dat ook triest, maar voor de politiek is het gewoon gebruik/misbruik maken van de staatsstructuur en de cijfers hoor. De N-VA heeft daar niet echt het alleenrecht op:

Inderdaad, Brussel doet het nu relatief beter als Vlaanderen. Maar ik verwacht niet dat flaminganten dat zullen erkennen.

Nog enkele maanden geleden was het motto: "brusselse covid patiënten moeten in bxl blijven". Maar mss moet dit naar het coronasubforum ipv deze thread

Inderdaad, Brussel doet het nu relatief beter als Vlaanderen. Maar ik verwacht niet dat flaminganten dat zullen erkennen.

Nog enkele maanden geleden was het motto: "brusselse covid patiënten moeten in bxl blijven". Maar mss moet dit naar het coronasubforum ipv deze thread
In vlaanderen worden nu toch ook mensen uit luik enzo opgevangen? We zullen zien hoe lang het duurt in brussel hé. Zij hebben een pak langer heel wat strengere maatregelen genomen, omdat het ook een totale clusterfuck was.

Het was em dan ook om de vaccins te doen hé. Dat was een totaal ander gesprek. De polarisatie, tjah die komt er natuurlijk bij.

Mensen trappen daarin. Je hebt constant een externe schuldige, wat hun verhaaltjes doet slikken als zoete koek. Bah, degoutant. Dat is één van mijn grootste afkeren t.o.v. N-VA: die destructieve polariseringspolitiek.

Hoe zit het dan eigenlijk met die vaccinatiegraad in Brussel en Wallonië?
Je weet wel hét middel om ons uit de pandemie te halen.

Ah juist: Vlaanderen op 80%, Wallonië op 70% en Brussel op de volledige 57%.

Kan iemand het kiss principe uitleggen aan onze beleidsmakers?

Niet helemaal waar.
De booster zal voor die persoon zeker effectief zijn. Er is iets minder winst te boeken: je komt immers van minder ver terug. Het eindresultaat zal wel ongeveer hetzelfde zijn hoor.

Wat wel is, is dat door leerkrachten voor te trekken, andere mensen waarbij de vaccins langer geleden zijn, minder snel een afspraak in het vaccinatiecentrum kunnen krijgen. Voor hen zou er dus een grotere terugval in efficacy zijn, voordat ze aan de beurt zijn voor hun booster.

Zie deze post en deze link.

Ik ben ook niet per se voor een voorrang voor leerkrachten voor boosters, maar om redenen van (logistieke) efficiëntie. De efficitiviteit van de booster vermindert niet door hem vroeger te zetten, de noodzaak is wel iets minder. Maar als Weyts er voor kan zorgen dat de boosters van leerkrachten uit de vaccinatiecentra worden getrokken komt daar zelfs capaciteit vrij! Men zou dit bijvoorbeeld door de arbeidsarts of zelfs door de CLB-arts kunnen laten doen - hoewel die laatste niet echt bevoegd is voor personeel en ook al overbevraagd is.
(Dit er vanuit gaande dat er geen leveringsprobleem meer is maar de bottleneck nu in de vaccinatiecentra zit)
Klopt niet hoor, langer wachten na vaccins leidt tot een betere bescherming.

Ik zie dat in Brussel nu toch 70% van de meerderjarigen gevaccineerd zijn. Dat zijn cijfers die gelijklopen met Engeland, Frankrijk, etc.
Daarnaast zal de delta tussen deze en jouw cijfers ook komen door het feit dat er meer jonge mensen in de stad wonen.

Momenteel is er in 1000 Brussel een 1000-al besmettingen op 100k inwoners. Dat is de lichtste vlek momenteel in heel België

Een tijdje terug werd ik hier nog raar bekeken als ik naar Luxemburg ging voor een restaurantbezoek toen hier de lockdown bezig was. Vandaag hebben we weer massaal veel dagjestoeristen gehad in België uit Nederland die er net hetzelfde over dachten:

Dat heeft er misschien mee te maken dat er een hele tijd "niet noodzakelijke grensverkeer" verboden was ?
En de grenzen nu gewoon open blijven/zijn

unpopular opinion.

Alhoewel het loodzwaar is voor de ziekenzorg lijkt het er voor mij toch op dat natuurlijke infecties beter beschermen tegen covid.

Die worden nu raar bekeken, net zoals jij toen. Wat mij betreft terecht. Ik zie geen verschil.

Die worden nu raar bekeken, net zoals jij toen. Wat mij betreft terecht. Ik zie geen verschil.
Ik denk dat de lokale handelaars (en vooral de horeca) ze graag zien komen.
Antwerpen loopt bij mijn weten al langer vol met Nederlandse toeristen uit heel de NL regio, ik denk niet dat dat nu beperkt zal zijn tot grenstoerisme. En "helemaal naar Luxemburg rijden", voor mij is dat een pak sneller dan bijv. naar de Belgische kust te gaan.

Ik denk dat de lokale handelaars (en vooral de horeca) ze graag zien komen.
Ja, natuurlijk. Net zoals ze jou graag zagen komen. Maar ze zullen iets minder blij zijn als de cijfers niet zo dalen, en ze helemaal dicht gaan moeten. Dan was het slechts kortstondig leute.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan