Core Stability/Lage Rugpijn

Ik vermoed dat je dit bedoelt? Ook nog niet goedkoop gevonden

nieuwe oefeningen gekregen van de kine met een bosu ball/balans trainer

iemand die daar een goedkoop alternatief van kent?
vooral oefeningen om op te steunen met de armen
 
Zittend werk. Mensen hier die specifieke oefeningen of stretching doen aan hun bureau?
Zelfde met de ogen, ik las dat je best om de 20 minuten voor langer dan 20 seconden op een lange afstand kijkt. Maar als je druk bezig bent vergeet je dat al snel.
 
Hier ook steeds lage rugpijn na ongeveer een uur wandelen, lang rechtstaan (al kan lang zitten ook)... Al enkele jaren last van. Sessies bij de kinesist maken mijn rug wel wat losser, maar uiteindelijk blijft dat probleem voortduren. Ik zou wel mijn bekken kunnen laten losmaken bij een osteopaat, want volgens de kine zou het daaraan kunnen liggen. Links onderaan en opzij doet het dan pijn.
hebk ook, s0ms helpt een keertje stretchen, andere keren sleept dat heel de dag mee.
 
Ik vraag mij echt af hoe mensen die core oefeningen regelmatig doen, en laten deel worden van hun wekelijkse routine. Het is zo saai, niet leuk.. Ik vraag me ook altijd af: doe ik dit goed etc
 
Ik vraag mij echt af hoe mensen die core oefeningen regelmatig doen, en laten deel worden van hun wekelijkse routine. Het is zo saai, niet leuk.. Ik vraag me ook altijd af: doe ik dit goed etc
Kine moet de basis aanleren, daar begint het bij. Zo weet je waar je moet voelen om het goed te doen.

Ik doe ze ook veel te weinig, maar bekken kantelen doe ik bvb heel bewust tijdens de wandelingen met de hond, wanneer ik ergens moet staan wachten,....
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vraag mij echt af hoe mensen die core oefeningen regelmatig doen, en laten deel worden van hun wekelijkse routine. Het is zo saai, niet leuk.. Ik vraag me ook altijd af: doe ik dit goed etc
Ik doe ze nu al ruim anderhalf jaar een drietal keer per week. Soms ferm tegen mijn goesting maar ik wil niet terug naar de rugpijn die ik anderhalf jaar geleden had. Ik voel ook duidelijk het verschil qua stabiliteit en evenwicht.
 
Ik vraag mij echt af hoe mensen die core oefeningen regelmatig doen, en laten deel worden van hun wekelijkse routine. Het is zo saai, niet leuk.. Ik vraag me ook altijd af: doe ik dit goed etc
Na een reeks kiné zou je moeten weten wat je moet doen en hoe je het correct moet uitvoeren.

Eens je acute klachten onder controle zijn en je de oefeningen onder de knie hebt, is het de bedoeling dat je een sport of bewegingsvorm kiest die je graag doet en op lange termijn kan volhouden om uw spier corset op een 'leuke' manier te onderhouden. Yoga, pilates, zwemmen, fitness, crossfit,...
 
Terug
Bovenaan