Conner Rousseau komt uit de kast

Dit topic is afgesplitst. Zoals steeds worden hier geen loze insinuaties of het verspreiden van fake news geduld. In dit geval zeker omdat dat ook nog eens gevoelig ligt voor andere slachtoffers. Het kan gaan over feiten, niet over roddels. Baggersites worden dus ook niet gedeeld. Hier wordt streng tegen opgetreden.

Conner Rousseau is uit de kast gekomen, naar eigen zeggen is dat vervroegd gebeurd door een 'heksenjacht' op hem:

Een aparte kronkel in het verhaal, is het feit dat zijn coming-out op social media gebeurt, maar hij een uitgebreider interview met Eric Goens op voorhand heeft opgenomen. Dat interview wordt nu tegen betaling aangeboden aan de nieuwsoutlets. Voorlopig hebben HLN en VRTNWS al laten weten niet te betalen voor informatie, omdat de Conner zelf openbaar toegankelijk is.

Ondertussen wordt het filmpje ook gratis aangeboden door de partij Vooruit.

De usual suspects van websites zijn al veroordeeld voor hun foutieve informatie. Die weg gaan we hier zéker niet op. De "geruchten" over pedofilie zijn niet eens geruchten, maar "wat als"-scenario's over grensoverschrijdend gedrag.

Er zijn twee klachten, waarvan eentje ingediend door een journalist namens een 17-jarige, waar na onderzoek geen strafbare feiten zijn gepleegd, dus die is geseponeerd. Een tweede klacht, in Antwerpen, gaat over een moeder die een klacht indient over Instagramberichten naar haar zoon. Dat onderzoek loopt nog, maar bevat volgens de woordvoerder "volstrekt foutieve zaken".

Laatst bewerkt:
Wat verwachten mensen van deze klacht eigenlijk? Het voorval is meerdere jaren geleden gebeurt en tenzij er onafhankelijke ooggetuigen, private communicatie (whatsapp/instagram) of DNA-bewijs is, zal dit gewoon een woord-tegen-woord situatie zijn waarbij de kans gigantisch groot is dat het wegens gebrek aan bewijzen zal geseponeerd worden.
Als het daadwerkelijke slachtoffers zijn, gewoon erkenning, ten einde hun traumatische ervaringen te kunnen verwerken?

Is dit al gebeurd of is dit een stroman?
Dan zal ik u aanraden om eens te spreken met mensen actief binnen de LGBT beweging en sommige comments op Twitter of andere sociale media te lezen.
Ja de walgelijke comments die hem al veroordelen nemen de overhand, maar sympathie wekken binnen de gemeenschap heeft hij alvast gedaan hoor.

Ik ben normaal ook het type dat wil wachten tot het gerecht zijn werk gedaan heeft, maar in deze situatie (waarbij het was weer geseponeerd wordt) zal er weinig uit de bus komen. En als hij als zoveel geld en zaken in zn coming-out kan steken, zal hij ook genoeg geld in deze zaak kunnen zeken. Afschuwelijk!
Dus als er weinig uit de bus zal komen, waarom zou hij dan genoeg geld in deze zaak moeten steken? En waarom is dat afschuwelijk?

Zijn budget van zijn coming out zal hoogstens paar uurkes een advocaat kosten

Zoals verwacht. Dat zijn dus 2 klachten die neergelegd worden door iemand die niet rechtstreeks betrokken is (een journalist en de moeder van)...

Ik geloof niet meteen dat die klachten voortgekomen zijn uit een smerig politiek spelletje (dat er gepushed werd om de klachten publiek te maken, dat is een ander verhaal). Ik herinner me een gesprek met Rousseau en Koen Wauters waarin hij aangaf op IG soms te chatten met Zita Wauters, toen ze nog 16 was, en waarbij Koen Wauters toch ook even raar kijkt. Ik kan me wel inbeelden dat Rousseau niets strafbaars doet (of überhaupt iets mis doet), maar dat je als ouder of derde partij toch behoorlijk wantrouwig staat tegenover dat soort gesprekken als je dat ontdekt.

Ik geloof niet meteen dat die klachten voortgekomen zijn uit een smerig politiek spelletje (dat er gepushed werd om de klachten publiek te maken, dat is een ander verhaal). Ik herinner me een gesprek met Rousseau en Koen Wauters waarin hij aangaf op IG soms te chatten met Zita Wauters, toen ze nog 16 was, en waarbij Koen Wauters toch ook even raar kijkt. Ik kan me wel inbeelden dat Rousseau niets strafbaars doet (of überhaupt iets mis doet), maar dat je als ouder of derde partij toch behoorlijk wantrouwig staat tegenover dat soort gesprekken als je dat ontdekt.
De reactie van Koen spreekt inderdaad boekdelen. Doet me wat denken aan Drake die vaak online contact had met Billie Eilish en Milly Bobby Brown toen die 15-16 jaar waren. Op zich niet per sé iets strafbaar mee, maar toch vreemd als 30-jarige.

Ik zie Koen echt zich inhouden :P
Logisch ook want de manier waarop hij het zegt doet het wel een beetje fout klinken.

Iedere ouder zal wel eens raar kijken als een man van 30 zegt dat hij casual chat met uw dochter van 16. Als een leerkracht tijdens begeleiding wat te casual doet wordt dat vaak al beschimpt, laat staan als het puur in een informele context is.

Ik denk ook niet dat de klachten een politiek spelletje zijn, maar het uitkomen in de media wel.
Maar het is wel verbazend hoeveel aandacht er gaat naar 2 blijkbaar compleet ongegronde klachten.

Maar het is wel verbazend hoeveel aandacht er gaat naar 2 blijkbaar compleet ongegronde klachten.
Dat heeft hij dan ook zelf gezocht door een afleidingsfilmpje de wereld in te sturen op een, in zijn ogen, goed gekozen moment (terwijl de media daar toch iets anders over dacht en meteen een koppeling legde met deze klachten).

Dat heeft hij dan ook zelf gezocht door een afleidingsfilmpje de wereld in te sturen op een, in zijn ogen, goed gekozen moment (terwijl de media daar toch iets anders over dacht en meteen een koppeling legde met deze klachten).
Die geruchten over die aanklacht waren al voor dat filmpje er he. Het filmpje is er net gekomen om duidelijkheid te geven he.

Nu, hopelijk kan het nu terug gaan over politiek inhoudelijke dingen ipv privelevens...

Het filmpje is er net gekomen om duidelijkheid te geven he.
In de video gaat het niet over de klachten.
Één vage vraag daarover wordt meteen afgewend.
Dus het is niet zo dat hiermee duidelijkheid werd gegeven.

Met alles wat we nu weten lijkt het eerder dat het er is gekomen om zichzelf nog meer in een slachtoffersrol te duwen en zo sympathie op te wekken.
Sommigen gaan heel ver wanneer hun ego gekrenkt is, zoveel is duidelijk.

In de video gaat het niet over de klachten.
Één vage vraag daarover wordt meteen afgewend.
Dus het is niet zo dat hiermee duidelijkheid werd gegeven.

Met alles wat we nu weten lijkt het eerder dat het er is gekomen om zichzelf nog meer in een slachtoffersrol te duwen en zo sympathie op te wekken.
Sommigen gaan heel ver wanneer hun ego gekrenkt is, zoveel is duidelijk.
Of, hij wou vermijden dat er een hele discussie over zijn geaardheid ging gevoerd worden. Die klachten, daar was hij heel zeker van dat die toch niet gegrond waren (cfr. Hij wou zo snel mogelijk ondervraagd worden om die zaak af te handelen).

Of, hij wou vermijden dat er een hele discussie over zijn geaardheid ging gevoerd worden. Die klachten, daar was hij heel zeker van dat die toch niet gegrond waren (cfr. Hij wou zo snel mogelijk ondervraagd worden om die zaak af te handelen).
Alleen hijzelf was zeker over de ware toedracht van de feiten, dat was dan ook zijn sterkte.
Maar puur tactisch gezien toch niet het meest verstandig om het op deze manier aan te pakken?

Als je niks te verbergen hebt, communiceer daar dan open en duidelijk over.
En als je toch per ze een video de wereld instuurt, ontwijk dan ook de vraag niet.

Alleen hijzelf was zeker over de ware toedracht van de feiten, dat was dan ook zijn sterkte.
Maar puur tactisch gezien toch niet het meest verstandig om het op deze manier aan te pakken?

Als je niks te verbergen hebt, communiceer daar dan open en duidelijk over.
En als je toch per ze een video de wereld instuurt, ontwijk dan ook de vraag niet.
Met de kennis van nu kan je dat zeggen ja.
Maar op dat moment leek dat gewoon de beste optie voor hem, hij zou het waarschijnlijk nu ook anders aanpakken.

Het is dan ook lastig om een vraag te beantwoorden waar je op voorhand weet dat elk antwoord verkeerd gaat zijn.
U onthouden is dan misschien nog het verstandigste.

Ik denk dat jullie toch onderschatten wat dat doet om ongevraagd uit de kast geduwd te worden hoor. Als je daar dan op reageert, wentel je jezelf ineens in een slachtofferrol, blijkbaar.

Op zich niet per sé iets strafbaar mee, maar toch vreemd als 30-jarige.
Ja, maar niet als bv vind ik.. Wat denkt ge dat Koen tijdens zijn gloriedagen deed achter zijn concerten? Handtekeningen uitdelen, praten met de meisjes en op de foto gaan. Verschil nu is dat dit gemakkelijk online kan. Connor, of eender andere bv zoals Like Me acteurs, hebben jonge fans. Als die via Instagram sturen naar hun idool, vind ik er niets erg aan.

Zolang het luchtig blijft natuurlijk en niet frequent

Terug
Bovenaan