Conner Rousseau komt uit de kast

Dit topic is afgesplitst. Zoals steeds worden hier geen loze insinuaties of het verspreiden van fake news geduld. In dit geval zeker omdat dat ook nog eens gevoelig ligt voor andere slachtoffers. Het kan gaan over feiten, niet over roddels. Baggersites worden dus ook niet gedeeld. Hier wordt streng tegen opgetreden.

Conner Rousseau is uit de kast gekomen, naar eigen zeggen is dat vervroegd gebeurd door een 'heksenjacht' op hem:

Een aparte kronkel in het verhaal, is het feit dat zijn coming-out op social media gebeurt, maar hij een uitgebreider interview met Eric Goens op voorhand heeft opgenomen. Dat interview wordt nu tegen betaling aangeboden aan de nieuwsoutlets. Voorlopig hebben HLN en VRTNWS al laten weten niet te betalen voor informatie, omdat de Conner zelf openbaar toegankelijk is.

Ondertussen wordt het filmpje ook gratis aangeboden door de partij Vooruit.

De usual suspects van websites zijn al veroordeeld voor hun foutieve informatie. Die weg gaan we hier zéker niet op. De "geruchten" over pedofilie zijn niet eens geruchten, maar "wat als"-scenario's over grensoverschrijdend gedrag.

Er zijn twee klachten, waarvan eentje ingediend door een journalist namens een 17-jarige, waar na onderzoek geen strafbare feiten zijn gepleegd, dus die is geseponeerd. Een tweede klacht, in Antwerpen, gaat over een moeder die een klacht indient over Instagramberichten naar haar zoon. Dat onderzoek loopt nog, maar bevat volgens de woordvoerder "volstrekt foutieve zaken".

Laatst bewerkt:
Simoens: "Het zijn verhalen van mensen die zich niet goed voelen bij zijn gedrag. Die verhalen hebben ook onze redactie bereikt"
Ook dat wat al langer op twitter circuleerde.
Ook iets te easy om alles overboord te gooien en het als roddels af te doen.
Geörganiseerde laster geloof ik ook niet in. Veel fake mss, maar alles dan ook weer fake onwaarschijnlijk.
Er is een reden dat er nog geen artikels van verschenen zijn, zoals in letterlijk de volgende zin van het artikel dat je quote.
HLN zei:
We zijn journalisten die feiten brengen. Die zijn er op dit moment nog niet
In een ander artikel
Het parket heeft de melding onderzocht en heel duidelijk gezegd: ‘hier is niets van aan’
“Het is zo dat er een aantal verhalen zijn die niet waar blijken, maar daar ontstaan roddels, geruchten en haatcampagnes rond. Als je de populairste politicus van België bent wordt daar met een vergrootglas naar gekeken. Ofwel zwijg je en blijven die verhalen leven, of je zet die stap die je sowieso wel had willen zetten, maar misschien op een andere manier.”
Maar wel marginaal. Net zoals die moeder er niet mee opgezet was, zullen heel veel moeders er niet mee opgezet zijn.
Marginaal, kan ik inkomen, da's een mening.
"Onaanvaardbaar" en "gewoon te veel voor de meeste mensen" mwah lijkt me overdreven.

Het feit dat HLN nu kopt met een **RECONSTRUCTIE: DE COMING-OUT VAN CONNER** is hallucinant, rioolpers ten top.

Er is een reden dat er nog geen artikels van verschenen zijn, zoals in letterlijk de volgende zin van het artikel dat je quote.

In een ander artikel

Marginaal, kan ik inkomen, da's een mening.
"Onaanvaardbaar" en "gewoon te veel voor de meeste mensen" mwah lijkt me overdreven.

Het feit dat HLN nu kopt met een **RECONSTRUCTIE: DE COMING-OUT VAN CONNER** is hallucinant, rioolpers ten top.
Die eerste weerlegging "Het parket heeft de melding onderzocht en heel duidelijk gezegd: ‘hier is niets van aan’'
gaat over het eerste onderzoek. (in West-Vlaanderen)
Een 2de onderzoek (in Antwerpen) is lopende, daar gaat het over.

De andere quote "Het is zo dat er een aantal verhalen zijn die niet waar blijken, maar daar ontstaan roddels, ..."
is blijkbaar een reactie van een partijgenote.

HLN of niet. De inkomende getuigenissen zullen wel een feit zijn, we zullen idd zien of ze louter onterechte laster bleken te zijn of niet.

Laatst bewerkt:
Deze video is er gekomen omwille van die roddels. Punt.

Dat bij deze bevestigd wordt.

Als hij blijft zwijgen, dan ontploft binnenkort misschien de bom vol in zijn gezicht en dat van de partij? Want op de achtergrond van zijn ‘coming-out’ spelen ook geruchten over het privéleven van Conner Rousseau. En die gaan niet over zijn geaardheid. Het gaat om verhalen van verschillende mensen die zich niet comfortabel voelden bij zijn gedrag.
Zo waren er de voorbije weken ook twee gerechtelijke onderzoeken, schrijft persagentschap Belga. Eén daarvan werd opgestart nadat onze onderzoeksredactie informatie over mogelijk ongepast gedrag van Conner Rousseau en een minderjarige deelde met het gerecht. Het gerecht besliste daarop zelf een onderzoek te starten, maar dat werd geseponeerd. Daarnaast zou er nog sprake zijn van een tweede melding, over gebeurtenissen met een tweede minderjarige. Het parket van Antwerpen bevestigt dat het op 19 mei een brief heeft ontvangen over Vooruit-voorzitter Conner Rousseau. Over de inhoud daarvan wordt niet gecommuniceerd.

Wat de kostprijs van de video betreft:
Tweeënhalf uur lang praten ze over Rousseaus worsteling met zijn seksualiteit. Dat gesprek werd uiteindelijk na onderling overleg geknipt tot een filmpje van 14 minuten, dat Rousseau donderdagavond om kwart na vijf op YouTube postte. Vooraf bood Goens het integrale interview ook al aan verschillende mediabedrijven aan. Tegen betaling, weliswaar. Hij vroeg 750 euro per minuut en 1.500 euro instapkosten - omgerekend dus ongeveer 12.000 euro voor het filmpje van 14 minuten. Onze redactie besloot niet in te gaan op dat aanbod en de publicatie op sociale media af te wachten.

Er is vooralsnog geen sprake van seks.
Zelfs als er seks in het spel was: wie heeft als twintiger niet geëxperimenteerd? Het leeftijdsverschil met een 17-jarige is op die leeftijd relatief groot, da's waar en ik zeg niet dat ik het zelf zou gedaan hebben maar we moeten ook niet overdrijven.
Dan nog kan je dat marginaal vinden, wel iets heel anders als "onaanvaardbaar" en "te veel voor de meeste mensen".
Ik denk ook dat zoiets tussen mannen ook wel veel vaker gebeurt. Dat is hier al eens ergens over gegaan in p&a, dat het niet héél ongewoon is voor bi- of homoseksuele jongens om te experimenteren met oudere mannen.

Ik link even naar deze post waar het toen over ging. Sheldon Cooper heeft het daar ook over iets gelijkaardigs en in mijn omgeving ken ik ook mannen die als puber hun eerste ervaring hadden met een volwassen man. En dat gesprek ging toen zelfs over 14-jarigen die zo'n dingen initiëren, niet eens over 17-jarigen. Ik denk echt niet dat dat zo uitzonderlijk is allemaal.

(Los van Connor Rousseau hé, gewoon verder gaand op dit gesprek).

Gezien het aantal reacties op dit onderwerp lijkt het mij ook wel aangewezen om er een topic over af te splitsen, zo kan het hier verder gaan over verkiezingen en politiek.

Dat bij deze bevestigd wordt.

Ik lees geen bevestiging, enkel speculatie door journalisten.

Roddels als argumentering aanhalen gaan we hier niet doen.
Er gaat ook ondertussen een filmpje rond van jonge 2 vigilantes waarin verscheidene aanklachten worden aangehaald.
Wie zoekt die vindt.
(Wat ze aanhalen is echt niet min.)

Mss zijn het 2 flappo's ja, maar het wordt allemaal te veel.
Zo'n grote opgezette lastercampagne, nee daar geloof ik ook niet in.

Er gaat ook ondertussen een filmpje rond van jonge 2 vigilantes waarin verscheidene aanklachten worden aangehaald.
Wie zoekt die vindt.
(Wat ze aanhalen is echt niet min.)

Mss zijn het 2 flappo's ja, maar het wordt allemaal te veel.
Zo'n grote opgezette lastercampagne, nee daar geloof ik ook niet in.

Kunnen we in P&A bij feiten blijven en bronnen gewoon vermelden? Als het bronnen zijn die je zelf al als flutbron bestempelt is het misschien onzinnig.

Enkel bevestiging over timing en waarom op deze manier (Goens), niet over de vermeende feiten.
Hetgeen hij zelf aangeeft is dat de roddels over zijn geaardheid de spuigaten uitlopen en op die manier de timing.
Andere roddels in verband brengen met de timing is puur speculatie.

Hetgeen hij zelf aangeeft is dat de roddels over zijn geaardheid de spuigaten uitlopen en op die manier de timing.
Andere roddels in verband brengen met de timing is puur speculatie.
De twee gerechtelijke onderzoeken (waarvan één geseponeerd, niet onbelangrijk) zijn wel feitelijk en wel degelijk gekend op zijn niveau.

Als hij zelf geen enkel verband legt met die 'roddels', dan is zijn timing ongelofelijk slecht gekozen.
Dan had hij beter meteen gewacht tot de komkommertijd, deze zomer.

Maar nogmaals, als het enkel gaat over zijn geaardheid, what's the point?
Waarom druk op de partij? Waarom een onhoudbare situatie?
Omdat hij ook op mannen valt?
We zijn niet meer in de jaren 80 of 90, toen dusdanige outings misschien bij een bepaald gedeelte van de bevolking verontwaardiging zou kunnen uitlokken.
We zijn toch lang deze fase voorbij in België en iedereen kan/mag toch zijn wie hij is, wat geaardheid betreft?
Dat het een persoonlijke struggle is kan ik goed begrijpen (alle respect daarvoor), maar zoiets legt toch geen druk op een partij?

Laatst bewerkt:
Als iemand die zelf bi/pan is, zou ik gewoon zeggen man the fuck up jong. De enigste reden dat hij er mee "worstelt" is omdat hij het zich aantrekt wat de rest dan denkt. Dat kan je je aantrekken als je 18 of 20 bent, maar voor iemand van 30, allee jong. Dat het wrs nog een schande is in die snobistische bekakte wereld van de Wetstraat, dat zal wel zo zijn. Maar als iemand van Vlaams Belang zich kan outen (als full gay), dan zou dat voor een progressieveling toch echt geen issue moeten zijn?

Voor de rest vind ik het allemaal maar een raar verhaal. "Opgejaagd wild" en "geruchten", wat is dat voor zever. Het gaat hier niet over een geheime pedofiele neigingen eh, wel gewoon over de normaalste zaak ter wereld: dat niet iedereen automatisch 100% hetero is. Wil er sws ook politiek munt uit slaan, dus dan is zo'n hele cinema er rond wrs wel wenselijk en op voorhand gepland.

Kunnen we in P&A bij feiten blijven en bronnen gewoon vermelden? Als het bronnen zijn die je zelf al als flutbron bestempelt is het misschien onzinnig.
Allé dan.
Ze refereren ook maar naar andermans filmke, dus geen gedoe over't tscheldt zelf:

(Ter verduideling ik beweer niet dat ze de waarheid spreken. Gewoon ondertussen het zoveelste dat naar buiten komt.)

Doe ermee wat je wilt. De tijd zal uitwijzen.

Laatst bewerkt:
Allé dan.
Ze refereren ook maar naar andermans filmke, dus geen gedoe over't tscheldt zelf:

(Ter verduideling ik beweer niet ze de waarheid spreken. Gewoon ondertussen het zoveelste dat naar buiten komt.)

Doe ermee wat je wilt. De tijd zal uitwijzen.

Wel 0 bronnen in dat filmpje natuurlijk.
Als het zo erg is, zou ik toch verwachten dat er al meer naar buiten was gekomen (van echte bronnen). Zo niet, dan komt het er snel aan.

Jezus, wat een rommelfilmpje. Da's eigenlijk gewoon gefilmde toogpraat. 'Stel je eens voor...'

Tja. Stel je eens voor dat je ook maar iets van bewijs laat zien vooraleer je zulke enorm zware beschuldigingen uit, al wat is het maar gewoon anoniem gemaakte screenshots of weet ik veel.

Opnieuw: als hij echt aan zulke zaken schuldig is mag hij gewoon zwaar gestraft worden, maar wat een schertsvertoning begint dit weer te worden zeg. Als er dan toch zoveel lijken in de kast steken wordt het misschien eens tijd dat de mensen die weten waar ze liggen ze tonen, want hier bereikt niemand iets mee, met al dat 'het gerucht gaat' gedoen.

In onze relatief ruimdenkende samenleving is homoseksualiteit iets waar men al lang niet meer van opkijkt. Maar voor de persoon in kwestie is de verwerking en het uit de kast komen vaak nog altijd emotioneel heftig.

Er lijken nog wat zaken op de achtergrond te gebeuren. Dan is het misschien beter om gewoon af te wachten hoe de situatie zich ontwikkelt.

Laatst bewerkt:
Wel 0 bronnen in dat filmpje natuurlijk.
Als het zo erg is, zou ik toch verwachten dat er al meer naar buiten was gekomen (van echte bronnen). Zo niet, dan komt het er snel aan.
Alles zit nog in de geruchtenmolen natuurlijk.

'Getuigenissen' die die youtubers aanhalen.
Mensen die naar redacties schrijven.
Twitteraars die hun verhaal doen.
Het effectief nog lopende onderzoek.

Geruchten inderdaad ja maar ... zoveel...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan