RozeVlinder
Member
Yeah sorry mijn fout, ik had uw bericht verkeerd gelezen. Dacht dat je mening de opsomming lijst wasConspiracy? Waar in m'n bericht?
Zo draait de wereld nu eenmaal. Het is iets van alle tijden.
Het is niet anders met China/Taiwan, Rusland/Oekraine, de groeiende invloed van China in Afrika (veelal door investeringen, als in: infrastructuurprojecten om controle te krijgen over grondstoffen en handelsroutes), enzoverder.
Elk groot machtsblok probeert actief z'n positie te behouden en liefst zelfs uit te breiden. Soms op legale, soms op (volgens het internationaal recht) illegale wijze.
Vroeger liep de gewelddadige vervanging van staatshoofden in Centraal- en Zuid-Amerika misschien vaker via covert ops/CIA (genoeg voorbeelden van, of is dat ook conspiracy?).
Trump doet het nu openlijk (hoewel de hoofreden die hij aanhaalt wel halve onzin is).
Ik keur het daarmee niet goed he. Maar die karikatures hier die niet verderkijken dan "Trump = maniak en "olie $$$ in de zakken van de VS", wie gelooft dat nu? Lees je 30 min in, en je weet dat het veel breder gaat. Zoals altijd met dat soort zaken. Zo ook met Groenland trouwens, maar daar tussenkomen gaat uiteraard nog een stap verder wegens rol Denemarken/EU.

You lost me at "Venezuela speelt een belangrijke rol in de drug trade ONZEKER", vandaar mijn reactie. Maar je legt het erna uit
(T)EU is een gefaald project, bigtime.