RozeVlinder
Member
Operation Neptune SpearIk bedoelde letterlijk invallen met boots on the ground , bombarderen is nog altijd anders . Obama is geen land ingevallen met boots on the ground hé.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Operation Neptune SpearIk bedoelde letterlijk invallen met boots on the ground , bombarderen is nog altijd anders . Obama is geen land ingevallen met boots on the ground hé.
boots on the ground in syrie, irak, afghanistan en kameroen.Ik bedoelde letterlijk invallen met boots on the ground , bombarderen is nog altijd anders . Obama is geen land ingevallen met boots on the ground hé.

Dude hij heeft de ex-president van Honduras gepardonneerd, idem voor de oprichter van Silk Road. 2 prominente figuren die voor heel veel drugshandel hebben gezorgd.telt ook voor u, t'is maar welke media je gelooft
Dat Trump pardons uitdeelt aan zware drugscriminelen gaan we dan voor het gemak maar negeren zeker.Ik kan er alleen maar applaus voor geven. Een president die een echte war on drugs doet. Das nogal wat anders dan ons bartje die antwerpen ging opkuisen![]()

Met die protesten daar is het ook maar iffy. Stel dat Iran valt zijn dat twee partners van Rusland en China die uitgeschakeld zijn.Volgende is Khamenei?
dat is juist nog het beschamendste vanal, hij kon antwerpen nog niet opkuisen terwijl het een scheet groot is op wereldvlakDat Trump pardons uitdeelt aan zware drugscriminelen gaan we dan voor het gemak maar negeren zeker.
Los daarvan, voor de zekerheid: je bent je bewust van het feit dat Venezuela een ander, en soeverein, land is? Niet helemaal hetzelfde als de provincie Antwerpen in België.
Irak en Afghanistan was toch onder Bush, een Republikein?boots on the ground in syrie, irak, afghanistan en kameroen.
Het word een beetje mooier omkaderd of met moeite vermeld door de media als een democratische president aan de macht is![]()
Ik hoop dat je zelf inziet hoe compleet belachelijk deze vergelijkingen zijn.dat is juist nog het beschamendste vanal, hij kon antwerpen nog niet opkuisen terwijl het een scheet groot is op wereldvlak
Zet eens je computer aan en bekijk de media.Iedereen weet toch dat Bart dat gewoon zei omdat hij de natuurlijke grondstoffen van Antwerpen wou stelen
Te overspoelen precies, we exporteren nog altijd meer dan we importeren van de VS he, dat is ook de reden waarom Trump ons niet zo leuk vindt.
Tuurlijk heeft het daarmee te zien, maar ze drijven hiermee evengoed een hoop landen recht de armen in van China omdat ze niet meer naar Rusland kunnen kijken als bescherming.Weinigen die hier de bigger picture zien. De VS zet hiermee gewoon weer een pion in een schaakspel/strijd met China om de globale suprematie. Daarbij is toegang tot grondstoffen van fundamenteel belang. Dat is de echte reden voor deze militaire machtsgreep. Ondanks alles zie ik persoonlijk nog steeds liever een toekomst met de VS als globale supermacht. (Als Trump er een derde termijn aan breit trek ik m'n woorden in).
Mygod, wat een conspiracy theoristen praat.Als ik het zo lees:
Kan de VS -die z'n status van nr1 ter wereld wilt behouden- zich veroorloven om het blok Iran, China, Rusland meer voet aan grond te laten krijgen in Venezuela? Wetende dat ze enorme oliereserves hebben, dat ze in de buurt liggen, dat het regime hopeloos is?
- Venezuela is een non-US aligned regime dat al jarenlang dikke vriendjes is met Iran, Rusland, Cuba, China, ... FEIT
- Venezuela zit economisch aan de grond en heeft dringend nood aan investeringen / economische hulp. FEIT
- Venezuela heeft de grootste oliereserves ter wereld. FEIT
- Venezuela ligt niet zo heel ver van de VS (dichtste punt <2000km - tussen Miami en Caracas 3uurtjes vliegen). FEIT
- Venezuela speelt een belangrijke rol in de drug trade ONZEKER
Ik zie het al voor mij: xx miljard in de oliesector pompen (+ militaire technologie?) in ruil voor grote olieconcessies en achter de schermen een steeds groter wordende (on)rechtstreekse inmenging in de lokale/regionale politiek.
Wil je als VS zijnde dat risico nemen? Met de mogelijkheid dat ze op terrmijn kritische aanvoerroetes tussen Zuid en Noord-Amerika controleren? En wat betekent dat laatste in geval van een open conflict tussen dat blok en de VS? Of wat met het stationeren van raketten in Venezuela?
Allemaal speculatie uiteraard. Maar het moge duidelijk zijn dat Trump genoeg redenen zag voor deze ongeziene raid en ermee is doorgegaan.
Of we dat nu fijn vinden of niet. Of het internationaal recht werd gerespecteerd of niet (duidelijk niet, in dit geval)
Het is de wet van de sterkste.
Altijd al geweest.
Iedereen weet precies hoe de vork in de steel zit.
Behalve de EU, die zijn (waren?) dat al meerdere decennia vergeten.
Syrië en Irak was voor beveiliging of trainen van lokale anti-ISIS troepen, niet echt voor combat ?boots on the ground in syrie, irak, afghanistan en kameroen.
Het word een beetje mooier omkaderd of met moeite vermeld door de media als een democratische president aan de macht is![]()
Conspiracy? Waar in m'n bericht?Mygod, wat een conspiracy theoristen praat.
Probleem met de Venezolaanse olie is dat het moeilijk te ontginnen en te verfijnen is omdat het om heavy crude oil gaat, wat dus aanzienlijke investeringen zal vereisen. Enorme financiële investeringen vormen gewoonlijk geen goede mix met politieke instabiliteit. Ook een van de redenen waarom Amerikaanse oliebedrijven niet zo happig waren om in het Irak verhaal te stappen.