Company of Heroes 3

Strategy PC PS5 XBOX Company of Heroes 3

Ik vind de game eigenlijk verbazend weinig geëvolueerd tegenover de vorige iteraties.
Ook die high-level strategie stukken zijn voorlopig best saai.
 
Ondertussen uitgespeeld.

Van de 2 campaigns vond ik North African campaign leuk, zeker omdat ge met de Panzers en Tigers van de duitsers kon spelen. Het is ook de klassieke missies die we kennen van CoH.

De Italian campaign was ook zeker interessant, duidelijk gebaseerd op Ardennes Assault van CoH2, maar met meer focus op de map. In CoH2 was dat goed nadenken over welke regio's je als volgende zult aanvallen, wetende welke regios versterkt zullen worden achteraf. Hier heb je al wat meer elementen, die konden mij persoonlijk echter weinig interesseren, ik was enkel te vinden voor de real-time gevechten.

Qua vernieuwing is er helaas zeer weinig te bespeuren. Al weet ik niet waar en hoe ze konden vernieuwen. De graphics zagen er goed genoeg uit en spel bolde op mijn RTX 2070 Super wel, super. Niet slecht voor een bijna 4 jaar oude kaart.

Paar kleine bugs hier en daar maar niks dat het spelverloop zal storen.

Is het een aanrader? Als je fan bent van CoH, zeker. Ben je nieuw en weet je niet zeker of je het leuk zal vinden, begin dan eerst aan CoH1 of 2. Qua score zou ik het een 78/100 geven. Hoewel CoH3 veel lijkt op CoH2, had de 2 een veel kortere campaign op release. Hier kreeg je er al meteen 2 campaigns. CoH2 werd beter met de aanvulling van Ardennes Assault en vele stand-alone missies. Hetzelfde kan herhalen voor CoH3.
 
 
Terug
Bovenaan