Comfortabele sneakers

Ik blijf het toch maar iets raar vinden die barefoot sneakers.
sinds 2019 ben ik in een keer overstag gegaan naar barefoot schoenen. Draag zo goed als altijd barefootschoenen, ook meer geklede schoenen.

Ik vind het een zaligheid om op te lopen, voeten voelen breder (vrijer) aan. Sneakers van vroeger doen nu zelfs pijn als ik deze aandoe (wat vroeger niet het geval was)

Mijn vrouw kan niet constant op barefoot schoenen lopen, dan krijgt ze last van haar gewrichten, zij moet afwisselen met een schoenen met een hak.

Enige nadeel is wel dat er weinig keuze om een leuke sneaker te hebben, alhoewel er de laatste tijd meer aanbod is.

309062-01_side.jpg

Deze onlangs gekocht als daily sneaker. Grote fan van het merk vivobarefoot
Is dit gelijkaardig aan Vibram?

Is dit gelijkaardig aan Vibram?
Ja, alleen dat Vibram vooral zolen maakt. En je die dus ook onder niet barefoot schoenen zit.

The 5 fingers van Vibram zijn hun eigen barefoot schoenen waar ze elke teen apart steken.

Heb daar ooit de eerste versie van gehad, maar ik kan die niet verdragen doordat mijn kleine teen, niet recht meer staat en die schoen druk zet op die teen.

Merrell heeft bijvoorbeeld schoenen met een vibram zool, zowel barefoot schoenen als wandelschoenen.

Zijn er fysieke winkels van? Want heb wel een brede voet... Soms moeilijk voor schoenen te vinden.
Barefoot and more in Arnhem
Vivobarefoot heeft een winkel in Brussel
Iedereen loopt in Brugge

Ik ben 1 keer in de winkel in Arnhem geweest en bestel voor de rest online

Iemand ervaring met tropicfeel? Ik krijg daar al enkele jaren reclame van. Dat lijkt me wel iets hebben, die drogen ook relatief snel als ze eens nat worden. Lijkt me ideaal voor op vakantie.

Ik heb mijn nieuwe favoriete (zomer)sneakers gevonden, Adidas Ultraboost 1.0.
De meest comfortabele schoenen die ik heb, alsof je enkel een kous aanhebt met daaronder een zool die aanvoelt als lopen op wolken!
Alle 3 beneden retail prijs kunnen kopen.

Ondertussen al 2 paar gekocht en het 3de is net besteld.

adidas-originals-ultraboost-climacool-2-dna-gy5373-15-700x358.png

img01.jpg

EdBkXMxX0AE8DBL.jpg

Boost is idd een heel leuk foamke, heb daar ooit nog loopschoenen van gehad in de eerste iteratie. Shinsplits kreeg ik er wel van door de afwezigheid van enige vorm van stabiliteit

Boost is idd een heel leuk foamke, heb daar ooit nog loopschoenen van gehad in de eerste iteratie. Shinsplits kreeg ik er wel van door de afwezigheid van enige vorm van stabiliteit
Er zijn wel meerdere modellen met Ultraboost. Deze zijn ooit ook gestart als loopschoenen maar zijn (zoals veel sneakers) geëvolueerd naar een lifestyle sneaker.

Noooooooo

Een 2de paar old skool sneakers die gesneuveld zijn op een paar maanden tijd, wederom de hele zool die lost. Was gelukkig bijna thuis. Weet iemand een waardig nike model gelijkaardig aan deze:
311082-022.jpg

Zijn van 2010, modelnummer 311082-022
Nike elite afaics

Als ge dat nu opzoekt krijgt ge voetbalschoenen, of gedrochten van loopschoenen...

Was heel licht aan de voet, en een stofke dat heel rap droogde...

Is dat nog altijd zo dat ge speciallekes kunt vinden in de nike store in Parijs? Daar waren vroeger toch halve concepts die ge bijna nergens anders kon krijgen. Anders maak ik er eens een dagje Parijs van...

Of als iemand heel lichte schoenen kent zoals deze??

Zelfde type opzoeken online? Of naar schoenmaker?
Awel dat kom ik toch te vragen? Ze maken die niet meer, en voor een schoenmaker moet je nog een groter budget hebben. En het gaat om sneakers, niet om geklede schoenen, ik ken geen enkele schoenmaker die sneakers zal maken ze

Iemand ervaring met tropicfeel? Ik krijg daar al enkele jaren reclame van. Dat lijkt me wel iets hebben, die drogen ook relatief snel als ze eens nat worden. Lijkt me ideaal voor op vakantie.
Sinds hun originele release via Kickstarter gekocht en draag niks anders meer. Comfortabele zool, lichtgewicht en, afhankelijk van het type, super luchtig. Niet waterdicht, maar wel snel droog. Enige minpuntje wat ik kan zeggen is dat de kwaliteit wel stelselmatig achteruitgaat. Mijn eerste paar is veel langer meegegaan dan mijn laatste.

Iemand enig idee waar je anno 2025 nog Asics Gel Lyte III OG kan vinden? Meest comfortabele schoenen ooit, maar bijna nergens meer te krijgen...

Terug
Bovenaan