Co-operaties

Voor wie wil beginnen met Cera, nu is het moment. Je krijgt 30 euro waardebonnen. Een beetje beter dan enkele maanden terug toen je een taart kreeg.
Als ik het goed begrijp, kopen jullie een Cera aandeel voor 600EUR, zodat je regelmatig kunt genieten van waardebonnen, bovenop de dividend (~4%)?

Als ik het goed begrijp, kopen jullie een Cera aandeel voor 600EUR, zodat je regelmatig kunt genieten van waardebonnen, bovenop de dividend (~4%)?
Voor mezelf zit er nu nog maar 600 euro meer in (recent de rest verkocht nadat ik ze al +20j had), maar voor mijn kinderen ga ik er af en toe wel wat bij storten.

Ja, heb daarnoost ook nog Argen-co (ook paar voordelen, maar bijlange niet zo uitgebreid als Cera) & Ecopower (zou ik moeten verkopen, laag/geen dividend soms & ben geen klant meer).

Hier gewoon de 600 EUR en ga dit niet verhogen. Grootste nadeel vind ik daarbij de lage liquiditeit. Duurt tijdje eer je kunt uitstappen (is bij alle/meeste cooperatieve aandelen).

En waar ik het eigenlijk ook voor gebruik zijn de eenmalige/terugkerende cadeausets/special editions. Ideaal als je ergens op bezoek gaat :D

Zijn er eigenlijk Coops die korting geven op de Kinepolis? Noch ik (zelfstandige), noch mijn vrouw (KMO) hebben via zo'n benefits@work waar dat vaak in zit, maar ik dacht: "Misschien bij Coops?"

Zijn er eigenlijk Coops die korting geven op de Kinepolis? Noch ik (zelfstandige), noch mijn vrouw (KMO) hebben via zo'n benefits@work waar dat vaak in zit, maar ik dacht: "Misschien bij Coops?"
Cera soms, maar is al eindje geleden nu.

Gezinsbond? Engie? Luminus? Bij een aanbieder van maaltijdcheques (bijv. Edenred)?

Gezinsbond? Engie? Luminus? Bij een aanbieder van maaltijdcheques (bijv. Edenred)?
Oh, Engie ben ik vergeten, daar zit mijn appartement bij!
1774598666573.png

Is dat de moeite, zo Cera-vennoot worden? Ik ken er te weinig van.

Dus dan krijg je 4% dividend op het kapitaal van (idealiter minstens) 600 euro en dan nog waardebonnen?

Sinds mijn vorige post nog een klein beetje over zitten lezen, eigenlijk is dat een no-brainer om Cera-vennoot te worden. :) Ik overweeg nu om iedereen hier lid te maken.

Die kortingsbonnen zitten wel iets anders in elkaar als ik dacht, je "krijgt" geen waardebonnen, maar je kan ze kopen met korting.

Sinds mijn vorige post nog een klein beetje over zitten lezen, eigenlijk is dat een no-brainer om Cera-vennoot te worden. :) Ik overweeg nu om iedereen hier lid te maken.

Die kortingsbonnen zitten wel iets anders in elkaar als ik dacht, je "krijgt" geen waardebonnen, maar je kan ze kopen met korting.

Hangt ervan af. Soms krijg je kortingscode, soms bonnen, soms gratis brol erbij, ...

Vb, de Hubo of Gamma of foto service waarvan ik de naam vergeten ben of Aveve kerstboom of Torfs of of of is met een kortingscode. Bol, Aveve, Colruyt is met cadeaukaarten die je met X % korting koopt. Bij Aveve krijg je soms gratis bomen of bij Prik & Tik gratis bier als je andere dingen koopt. Etc etc etc

Er zijn ook regelmatig events specifiek voor de cera sjarels. Typisch de dag voor of na een event waar ze dan een een extra dag eraan breien voor enkel cera leden. vb wandelingen (vb kust wandeling) of comedy shows of whatever event.

Hangt ervan af. Soms krijg je kortingscode, soms bonnen, soms gratis brol erbij, ...

Vb, de Hubo of Gamma of foto service waarvan ik de naam vergeten ben of Aveve kerstboom of Torfs of of of is met een kortingscode. Bol, Aveve, Colruyt is met cadeaukaarten die je met X % korting koopt. Bij Aveve krijg je soms gratis bomen of bij Prik & Tik gratis bier als je andere dingen koopt. Etc etc etc

Er zijn ook regelmatig events specifiek voor de cera sjarels. Typisch de dag voor of na een event waar ze dan een een extra dag eraan breien voor enkel cera leden. vb wandelingen (vb kust wandeling) of comedy shows of whatever event.
Klinkt allemaal goed... Maar dan denk ik ook: where's the catch? :) Die Cera-aandelen zijn moeilijker om terug te liquideren bijvoorbeeld?

Klinkt allemaal goed... Maar dan denk ik ook: where's the catch? :) Die Cera-aandelen zijn moeilijker om terug te liquideren bijvoorbeeld?
Ja, dat is één element
Ander element is dat het niet gewaarborgd is dus indien belly up, ben je de 600 euro kwijt. Kans is heel klein met dat KBC daarachter zit maar niet nul.

Niet alle "bonnen" zijn de moeite. Soms van die klassieke dingen als een set dure messen of een dure potten en pannen.
Maar voor mij: bol.com aankoopcheques zijn al nice op zich. Keer een gratis waterpull gehad van +- 20euro waard. Stampix bonnen kun je altijd wat crapfoto's afdrukken voor 1 euro.

Eigenlijk, de goedkoopste manier is My Orange. waar je iedere dinsdag 1+1 ticket kan kopen als je lang genoeg klant bent :p.
En eigenlijk kan je al voor 5 euro per jaar al een simkaart hebben.

Bon, ik ben dan ook maar een Cera sjarel geworden daarnet voor 600 euro. :D

Had vandaag ook kleine 700 euro teruggestort gekregen van de belastingen, dus tax money well spent?! ;) De beste "taktiek" bij Cera lijkt me idd gewoon zoveel mogelijk nuttige waardebonnen oprapen. Ik heb als zelfstandige ook niks zoals "benefits at work", maar dan kan Cera wel iets soortgelijk worden.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk, de goedkoopste manier is My Orange. waar je iedere dinsdag 1+1 ticket kan kopen als je lang genoeg klant bent :p.
En eigenlijk kan je al voor 5 euro per jaar al een simkaart hebben.
Kinepolis is al enkele jaren (al zeker 4) niet meer mogelijk daarbij. Klik maar eens door op de partnerbioscopen op die pagina, is enkel nog UGC en wat kleinere cinema's (die mogelijks ook onder de UGC groep vallen).

Kinepolis is al enkele jaren (al zeker 4) niet meer mogelijk daarbij. Klik maar eens door op de partnerbioscopen op die pagina, is enkel nog UGC en wat kleinere cinema's (die mogelijks ook onder de UGC groep vallen).

Ola, ik was totaal niet op de hoogte daarvan.
Hele tijd gedacht dat dat nog mogelijk was met Kinepolis.

Bon, ik ben dan ook maar een Cera sjarel geworden daarnet voor 600 euro. :D

Had vandaag ook kleine 700 euro teruggestort gekregen van de belastingen, dus tax money well spent?! ;) De beste "taktiek" bij Cera lijkt me idd gewoon zoveel mogelijk nuttige waardebonnen oprapen. Ik heb als zelfstandige ook niks zoals "benefits at work", maar dan kan Cera wel iets soortgelijk worden.
Welkom bij de club. Nooit echt het bestaan van Cera beseft tot dit forum. Het heeft me tot hier toe al 110euro opgebracht (voor 600euro inleg), en als ik had geweten dat ik mijn Werchtertickets met korting had kunnen kopen via dat platform, was het al meer geweest. Op dit tempo zit ik na een paar jaar al break-even. Als ze pas na 2030 belly-up gaan, zal ik er al zeker mijn broek niet aan scheuren.

Welkom bij de club. Nooit echt het bestaan van Cera beseft tot dit forum. Het heeft me tot hier toe al 110euro opgebracht (voor 600euro inleg), en als ik had geweten dat ik mijn Werchtertickets met korting had kunnen kopen via dat platform, was het al meer geweest. Op dit tempo zit ik na een paar jaar al break-even. Als ze pas na 2030 belly-up gaan, zal ik er al zeker mijn broek niet aan scheuren.
Ik kende de naam "CERA" al heel lang, maar heb nooit echt geweten wat het precies allemaal inhield. Het leek mij zo een relikwie uit de hoogdagen van de grootbanken, waarbij je vooral 30 jaar geleden veel voordeel mee kon doen. :) Maar niet dus, nu ook nog heel interessant. Door de welkomsbonnen en lopende acties al 84 euro "verdiend" hier (op inleg van 2 x 600 euro).

Ik kende de naam "CERA" al heel lang, maar heb nooit echt geweten wat het precies allemaal inhield. Het leek mij zo een relikwie uit de hoogdagen van de grootbanken, waarbij je vooral 30 jaar geleden veel voordeel mee kon doen. :) Maar niet dus, nu ook nog heel interessant. Door de welkomsbonnen en lopende acties al 84 euro "verdiend" hier (op inleg van 2 x 600 euro).
Cera is een heel mooie coöperatie. Ik zit zelf in de adviesraad van Midden-Limburg van Cera. Kleine 4 jaar geleden ben ik uit de selectie verkozen geraakt. Wij kijken daar naar welke projectaanvragen we het geld gaan geven. Indien een project wordt goedgekeurd, wordt iemand meter of Peter en gaan we dat project ook echt bekijken en opvolgen. Je komt zo in je buurt weer heel veel nieuwe mensen tegen en je ziet wat er in je buurt leeft. Ik heb zelf al meer dan 10 jaar aandelen en nooit een seconde spijt gehad. Met de voordelen haal je stilletjes aan het geld er altijd terug uit. Ik heb mijn kinderen en vrouw ook allemaal aandelen gegeven. Dus wij kunnen nu elk voordeel 4 keer nemen.

En belly Up moet je geen bang van hebben. Het is Cera dat boven KBC staat hè en niet andersom. Cera is een van de belangrijkste ( en grootste) aandeelhouder van de KBC groep

Terug
Bovenaan