Clair Obscur: Expedition 33

Iemand ervaring met het spel op Steamdeck? (Buiten dat ik het allemaal kan opzoeken via Google/Reddit, maar meningen zijn zo verdeeld)
Lees vooral dat het blurry blijft ondanks tweaks.
Zoek de comment dat DeckyFrameGen vermeld(mobile, kan comment niet kopieren).

Lees vooral dat het blurry blijft ondanks tweaks.
Zoek de comment dat DeckyFrameGen vermeld(mobile, kan comment niet kopieren).
Dat filmpje had ik gisteren ook gezien, maar misschien dat hier mensen zaten die het zelf zo speelden.
Het ziet er wel sjiek uit, en speelbaar.

Ja ken uzelve vooral. Ik speel al jaar en dag op PC maar ga met gemak terug naar console sub 20 fps voor een game dat mij interesseert. Meestal doe ik zelfs de moeite niet om het te modden als het speelbaar is. Ik wil het gewoon spelen.

Dan is er ook volk dat beweert dat sub 60fps een crimineel feit is tegen de mensheid.. 🤷

Heb zonet even het parcours bekeken van Tour de France 2026 en het is 3333km lang.
Dat kan toch geen toeval zijn? Zou de parcoursbouwer stiekem fan zijn van games?

Die kleine studio's willen inderdaad maken wat ze zelf goed vinden en wat ze denken dat de gamer wil spelen. Enige wat telt voor de grote studio's is winst maken, wat maakt het hen uit of een game leuk is, zolang het maar opbrengt. Als een Ubisoft dan eens een pareltje maakt dat echt vernieuwend en goed is dan doeken ze het team ervan op. (Prince of Persia The Lost Crown)
En dan krijgt ge dikwijls eenheidsworst bij de grote studio's, allemaal gepolijste games die eigenlijk niet leuk zijn om te spelen.
Bij Ubisoft lijkt het al lang alsof hun games door een AI gemaakt zijn.

Ik speel amper turn-based JRPG's (uitgezonderd de grootste zoals Persona 5 en Final Fantasy VII) dus ik was niet meteen op deze trein gesprongen. Maar na alle GOTY-aandacht was de interesse wel geprikkeld. Toen ik de verrassend lagere prijs zag heb ik 'm meteen gedownload.
De proloog boeit meteen. Meeslepende muziek en een duidelijk doel/verhaal. Overzichtelijke interface bij battles ook (doet wat denken aan Persona), dus de leercurve lijkt me niet te groot voor mij.

Wel even aan het foefelen geweest met de graphics. Ik had het gevoel dat er overal een waas over de kleuren zat. Ook de helderheid viel wat tegen tov andere games die ik momenteel speel. Ik ontdekte snel dat dit spel geen HDR ondersteund. Blijkbaar online wel een spreekpunt.
Na het afzetten van motion blur etc. én de HDR op m'n PS5 uit te zetten lijkt het beter, maar ik moet het nog wat bekijken. (ik speel op een Bravia A80L oled. Spelmodus staat aan).

Het ziet er veelbelovend uit alleszins!

Ik mis toch wel een map... Alles in flying waters lijkt voor mij op elkaar.
Perfect logisch, niet?
Waarom een map van een area nodig, als het doel helemaal in het noorden ligt voor elke expeditie?
Het zou wat zijn dat je uw tijd gaat verschijten aan het creëren van een map. Oké, je hebt een jaar en E33 doet het op 20-40u :unsure:, maar ik zou nuttigere dingen willen doen en vnl. een poging willen doen om al dat gedoe rond The Paintress op te lossen.

HOE IS HET MOGELIJK OM SIMON TE VERSLAAN? 🤣🤣🤣

Na fase 1 dacht ik dat ik het ging halen maar oh wat had ik het mis.

Heb gewoon die one shot build opgezocht en die gebruikt. Op een normale manier is dit volgens mij zo goed als onmogelijk. Uiteraard zullen er wel mensen zijn die het legit kunnen, maar zo gestoord ben ik niet.

Mijn madam is hooked aan dit spel. Normaal speelt die nooit.
Via steamlink op tv scherm casten en via PS5 controller is het best wel gezellig spelen.

Heb gewoon die one shot build opgezocht en die gebruikt. Op een normale manier is dit volgens mij zo goed als onmogelijk. Uiteraard zullen er wel mensen zijn die het legit kunnen, maar zo gestoord ben ik niet.
Ja, maar die zou niet meer gebruikt kunnen worden na de nieuwste patch denk ik.

Iemand ervaring met het spel op Steamdeck? (Buiten dat ik het allemaal kan opzoeken via Google/Reddit, maar meningen zijn zo verdeeld)
It sucks. Eerste maal in 2j dat ik effectief een spel stream van pc naar SD als ik erop wil spelen (ipv native op steam deck)

Net het einde bereikt. Machtig spel... Wel momenteel geen zin in grind for PostGame.
Ben level 60 en eindbaas ging goed neer, maar ik word in de andere werelden nog gewoon te veel one-shotted :D Las dat ge vaak lvl 90 enz moet zijn :/ Geen zin om nog eindeloos verder te gaan.

Net het einde bereikt. Machtig spel... Wel momenteel geen zin in grind for PostGame.
Ben level 60 en eindbaas ging goed neer, maar ik word in de andere werelden nog gewoon te veel one-shotted :D Las dat ge vaak lvl 90 enz moet zijn :/ Geen zin om nog eindeloos verder te gaan.

Ik moet de eindbaas nog doen en kijk ook wel wat op tegen die grind erna.

Tot nu toe op mijn gemak gedaan en veel extra dingen gedaan en zit op 40 uur. Als ik dan zie dat het nog minstens even lang is voor de platinum… Of iemand hier ervaring mee die zegt dat het wel goed te doen is?

Gewoon genieten van het einde en nadien nog wat verkennen (nu ook met recente GOTY update) tot ge het beu zijt. Geen enkel spel is het waard om tegen uw goesting te grinden voor een ingebeelde trofee.

Vandaag al de 3de keer dat een random gevecht vast zit... De tegenpartij doet niks. Ik kan enkel het gevecht verlaten...

Verder wel een topgame. Staat al enkele maanden op Gamepass maar was een genre waarvan ik dacht dat het mijn ding niet ging zijn. Misdacht :) .

Vandaag al de 3de keer dat een random gevecht vast zit... De tegenpartij doet niks. Ik kan enkel het gevecht verlaten...

Verder wel een topgame. Staat al enkele maanden op Gamepass maar was een genre waarvan ik dacht dat het mijn ding niet ging zijn. Misdacht :) .

Er is een bug sinds kort met de Braseleur die niets meer doet als die Burn damage krijgt. Zal normaal wel gepatcht worden.

Nu aan het einde van act3 bezig. Ik begin het toch wel war gehad te hebben met al die filmpjes. Het is een game uiteindelijk geen film...

Terug
Bovenaan