Clair Obscur: Expedition 33

Kan je dingen die je mist gemakkelijk backtracken, of moet je daarvoor NG+ doen?
Niks missable, buiten een music record in de proloog. Als je die mist moet je misschien max 10 min NG+ doen. Misschien is dat zelfs ondertussen gepatched, want ik heb die music record na de patch in het laatste level nog eens gevonden precies.

In act 3 inderdaad opletten dat je niet teveel side-locations doet, want dan ben je zwaar overleveld voor de story.
Meesterwerk.

punten in defense steken haalt dat veel uit, mijn mannekes krijgen toch wel veel damage als ik zo ne parry mis. vind ik, maar hun defense is ook wel aan de lage kant.

Wat ik moeilijk vind is dat ik bij elke vijand eerst zijn patroon moet bestuderen, door eerst massive damage te nemen.

Ik probeer echt een parry te doen op het juiste moment, maar is soms echt milliseconds verkeerd ofzo.

Doen jullie ook veel dodgen? Ik had gezien in YT vid dat parry the way to go was

Ik dodge in het begin om de timings wat door te hebben en dan als ik merk dat ik veel perfects heb ga ik over naar parry. Bij sommige aanvallen heb ik de parry wel snel door, soms moet ik een groot gevecht wel 2 of 3 keer doen om deftig te kunnen parryen, hangt er beetje van af (er zitten echt van die schijtaanvallen bij met zo van die schijnbewegingen die mij soms blijven liggen hebben 😅 ). Maarja, met parry en dan counter en dan met wat goeie pictos gaan de gevechten wel veel sneller dan als ge gewoon heel de tijd dodged.

Wat parryen betreft: de grote tip waardoor alles supersnel te parryen is, is om naar het geluid te luisteren. Als je puur naar de bewegingen kijkt, ga je te vroeg parryen met al die fake-outs. Je kan bijna je ogen dichtdoen en wachten op de duidelijke audio, als je dan parryt, heb je het zo goed als altijd

Wat parryen betreft: de grote tip waardoor alles supersnel te parryen is, is om naar het geluid te luisteren. Als je puur naar de bewegingen kijkt, ga je te vroeg parryen met al die fake-outs. Je kan bijna je ogen dichtdoen en wachten op de duidelijke audio, als je dan parryt, heb je het zo goed als altijd
En je knop eventjes inhouden en niet direct lossen.

2/3 van de game heb ik grotendeels zitten dodgen en heb dan meer opgebouwd naar parry. Post-game is pijnlijk met sommige bosses. Ik ga eens proberen op de audio te focussen zoals Tibokio zegt.

Als ik er niet meer inkom dan ga ik stoppen. Ik zit op 60 uur. Het zijn nog juist de 'red-gates' die niet volledig gecleared zijn.
Het is mooi geweest!

Met nu wat over builds te lezen, zie ik dat ik een wapen (Medalum) gemist heb voor Maelle. 'Start in Virtuoso stance'. Als ik het wapen nu wil, moet ik Golgra verslaan, maar pfoe dat is moeilijk ...

Idd goeie tip

Eerste indruk is alvast goed; dodgen of parryen is nog wat moeizaam, vooral omdat ik twijfel en goeie moment dan mis.

Klinkt misschien raar, maar een andere tip om te parry’en is om te kijken naar de randen van uw scherm en niet rechtstreeks naar de enemy. Bij elke aanval van de vijand zoomt het scherm uit om vervolgens terug in te zoomen. Op max zoom out uw parry knop indrukken is bijna bij elke vijand gegarandeerd een perfecte parry. Ik vind precies ook dat als je de vijand in uw perifeer zicht hebt, je minder makkelijk in de fake-outs trapt.

Ik vond het eerste uur van de game gigantisch saaie Japans geïnspireerde cutscene bullshit.

Toen de game echt begon heb ik wel heel snel mijn mening moeten herzien. Gustave blijft wel ne bleiter voorlopig.

Ook een paar uurtjes ver. Ik heb de aanvallende QTE's alvast op auto gezet, weinig meerwaarde en zal snel vervelen denk ik maar wauw, lang geleden dat ik een spel zo magisch gevonden heb.

Terug
Bovenaan