Clair Obscur: Expedition 33

Ook uitgespeeld na 45 uur, top spel van begin tot einde.
10/10, kan bijna niet anders dan GOTY 2025 worden.

Ik weet nu niet of het "de bedoeling" is allerlei side stuff te doen (die sowieso te moeilijk zijn momenteel omdat ik te low level ben) of deze pas na het einde te spelen... :p

Ik weet nu niet of het "de bedoeling" is allerlei side stuff te doen (die sowieso te moeilijk zijn momenteel omdat ik te low level ben) of deze pas na het einde te spelen... :p
Is niet 'de bedoeling' nee :p I tried, failed en kwam nadien gewoon terug als ik sterker was. Vooral omdat je pas in Act3 meer dan 9999 damage kan doen.

Het gebeurt niet veel dat ik kan bonden over games met mijn vader, maar dankzij muziek als deze lukt dat wel

Ik vind het vooral ambetant dat er geen questlog in het spel zit, net zoals in Elden Ring kan ik niet zien welke side quests ik openstaand heb.
Er moeten geen questmarkers in het spel zitten vind ik, maar gewoon een lijst van quests met een beschrijving (zoals in Oblivion destijds) zou ik toch niet slecht vinden. Ik wil een questlog zonder ingame GPS die u altijd zegt waar ge moet zijn :)
Ik begrijp wel dat er geen questlog in zit. Ze hebben maar 1 doel, dat is naar The Paintress gaan en niet wat fetch quests gaan doen.
Het zou vreemd zijn voor Expedition 32, mochten ze het boek vinden met sidequests erin schreven, terwijl anderen hun levens ervan afhangen.

Als ik toch 1+1 kleine minpuntjes er over mag zeggen.
Er zijn redelijk veel verwijzingen naar andere games (hun gameplayelementen).
- Schiet drie verborgen dingen neer voor een chest => God of War.
- Maelle' skills => Slay the Spire, the Watcher.
- Lune => Slay the Spire, the Defect (ongeveer).
- Een verwijzing naar de absorptie-skill van Khimarhi uit FFX.
- Gustave' arm => Lies of P.
- Only Up :sop: (deze was wel lachen).
En wrs nog meer.
Tuurlijk, er zijn zoveel games en je haalt er onbewust zaken uit, dus zo erg is het ook weer niet.

Andere is, hoe gaat de studio in godsnaam dit evenaren of nog over gaan?

Amai, vanaf Act III is het wel echt alle remmen los. Zonder damage cap toch al een paar keer voor 5-10 miljoen damage gehit. Niet het gevoel dat level 99 hard grinden gaat zijn. Ben van 60 —> 80 gegaan op een uurtje of zo.

Amai, vanaf Act III is het wel echt alle remmen los. Zonder damage cap toch al een paar keer voor 5-10 miljoen damage gehit. Niet het gevoel dat level 99 hard grinden gaat zijn. Ben van 60 —> 80 gegaan op een uurtje of zo.
Hoe dan? xD Ik zit hier die trials te doen en ga amper omhoog.

Ik vecht zometeen de 2de keer tegen Renoir en nadien met The Paintress (?). Ik heb het gevoel dat ik het einde nader, maar als ik her en der lees ben ik er totaal nog niet...

Act III heb ik zelf nog niets van de campaign gevolgd, enkel wat side areas zitten exploren. Er is een bepaald gebied dat ik gedaan heb waar elk gevecht mij boven de 2 miljoen XP geeft. Zo gaat levelen zeer snel.

Het beste is om Act 3 direct na Act 2 te spelen en daarna pas de side content te doen, anders ga je te hoog in level zijn en wordt de end game te eenvoudig.

Ik was level 70 voor de end game en het was veel te gemakkelijk, terwijl het gevecht met de paintress wel pittig was.

Ik vecht zometeen de 2de keer tegen Renoir en nadien met The Paintress (?). Ik heb het gevoel dat ik het einde nader, maar als ik her en der lees ben ik er totaal nog niet...

Het beste is om Act 3 direct na Act 2 te spelen en daarna pas de side content te doen, anders ga je te hoog in level zijn en wordt de end game te eenvoudig.

Ik was level 70 voor de end game en het was veel te gemakkelijk, terwijl het gevecht met de paintress wel pittig was.
Gisteren na heel wat sidequests ook 'afgerond' en ik geef u 100% gelijk. Alles ge-oneshot level 70 en daardoor toch wat dialogen tijdens battles gemist.

Beetje uitleg:

Uiteindelijk draait het einde niet meer om de gevechten, maar het verhaal, maar de pacing is wat 'off'. Zo zijn de sidequests, die van Lune, Monoco en Mael, bijvoorbeeld logisch om dit voor het einde te doen - de dialogen zitten ook zo in elkaar - maar niet meer echt logisch om deze na het einde dan naar terug te keren. Ze hadden dus beter die sidequests niet optioneel gehouden, maar deel van de main story om dan effectief af te ronden in Lumière en u te laten kiezen voor New Game+ of terug de wereld in te trekken voor alle collectibles. Hoe dan ook: eens het einde gespeeld, heb je een aparte kijk op alles en gans de wereld, waardoor het voor mij persoonlijk minder aangenaam is om nog in te vertoeven. De uitdagingen zijn er wel nog, maar je moet er wel naar op zoek.

Gisteren Paintress verslagen... Controller bijna 1 uur amper aangeraakt, want het was praktisch een film dat ik voorgeschoteld kreeg. Snap het verhaal nu wel eindelijk :p

Bij sommige spellen weet ge zelfs na 20min al, dit wordt iets speciaals.

Dat gevoel heb ik hier ook .

Terug
Bovenaan