Citytrip Ljubljana

Event

Banned
Iemand al geweest naar ljubljana?
Ik ga ernaartoe van maandag 03/04 tot donderdag 06/06....door omstandigheden zelfs bijna vergeten dat ik een vlucht geboekt heb.
Heb nog geen hotel geboekt. Doel is om efkes rust te vinden en eventjes weg van het dagdagelijkse gerush.
Iemand tips?
 
We overnachten er soms op doorreis naar Kroatië. Hotel Don Candido, goede hotel met zalige bedden. Ligt wel niet in het centrum, maar even taxi nemen en je bent er zo.

Gezellig leuk stadscentrum.
 
Hier ook geweest, op doortocht naar Kroatië.

Is een vrij kleine stad hoor, op 2 dagen had ik het wel gezien daar.

Slovenië is een prachtig land, zeker als je een (elektrische) fiets of mountain bike hebt, want is veel op en af, maar het moet vooral van de natuur hebben.
De steden zijn niet zo indrukwekkend.
 
Ljubljana is inderdaad niet zo heel groot maar wel heel mooi en gezellig. Als je interesse hebt in geschiedenis is het national museum of contemporary history(in het tivoli park) een aanrader .

Ik zou ook gewoon op de mooiste dag de bus naar bled nemen (ongeveer 1 u).

 
Aan Bled heb je ook een kasteel dat je kan bezoeken. Wel vrij druk, dus niet altijd zo leuk.
Bled op zich is leuk om eens rond te wandelen, maar als je liever natuursporten doet en een natuurlijker meer wil bezoeken, kan je best even verder gaan naar Bohinjsko jezero. Ik vond dat een mooier meer.
 
Wij zijn er in 2016 geweest. 3 nachten (2 dagen ljubljana).
Even gekeken in mijn excel :) :

wij bleven in B&B Slamic. Super goede kamers en ontbijt, ok betaalbaar (+/- 70€ & 80€/persoon / nacht), wandelafstand van centrum en heeft parking voor uw auto (voor u minder relevant).

In Ljubljana hebben wij zo'n "Ljubljana card" voor 48h gepakt. Daar kan je eigenlijk in quasi elk museum mee binnen, kunt eens uitstapje naar het kasteel op de berg maken (liftje naar boven), bus naar de zoo, etc. Alle openbaar vervoer is inbegrepen.

3 nachten (2 dagen) was voor ons genoeg, dat was toen onderdeel van een roadtrip door Slovenië.
 
Afgelopen zomer Slovenië bezocht met bezoek op Ljubljana bij. Mooi stadscentrum maar was naar ons goesting niet zo heel veel te zien.
Hier wat mogelijke daguitstappen. Wel geen idee of ze begin april al mogelijk zijn:
- Bled en/of meer van Bohinj. Bled is véél drukker maar aangezien het nog niet echt het vakantieseizoen is zal dat wel meevallen.
- De Vrsic bergpas over rijden en raften op de Soca rivier
- Hiken op Velika Planina
 
- De Vrsic bergpas over rijden en raften op de Soca rivier
Die rafting hebben wij ook gedaan, al was het niet op de soca river, maar een iets kalmere tak er van. De naam ontglipt me. (de sava river?)

Zeker een aanrader om dit eens te doen.

maar aangezien topicstarter er maar 3 dagen is, heb ik niet mijn gehele slovenië trip hier neergepend.
Het is een heerlijk land qua natuur, maar de steden stellen weinig voor imo.
 
Hier ook 1 week Slovenië gedaan waaronder 2 dagen de gezellige hoofdstad, ook een gids geboekt, fantastisch gegeten, leuke wijnbars, kasteel, de markt.

Het kasteel van Predjama me ook bijgebleven - als je liefhebber bent, fantastische ligging en je krijgt via de headset ook best wat uitleg op heel veel zones in het kasteel.
 
Glamping Bizjak raad ik sferk aan trouwens! Wel niet in Ljubljana, half uurtje rijden.
Hier ook 1 week Slovenië gedaan waaronder 2 dagen de gezellige hoofdstad, ook een gids geboekt, fantastisch gegeten, leuke wijnbars, kasteel, de markt.

Het kasteel van Predjama me ook bijgebleven - als je liefhebber bent, fantastische ligging en je krijgt via de headset ook best wat uitleg op heel veel zones in het kasteel.
 
Twee jaar geleden 2 weken in Slovenië geweest. 3 dagen Ljubljana en 11 dagen verbleven in Triglav National Park. Triglav/Bohinj zijn echt prachtig, absolute aanrader. Vond het qua landschapservaring waarschijnlijk de mooiste plek die ik in Europa al heb gezien.

In Ljubljana kan ik zeker Nebotičnik aanraden. Een rooftop bar op een 'wolkenkrabber' met echt een prachtig 360 graden uitzicht over de hele stad. Ook Metelkova Art Center was best wel bijzonder, niet iets dat je snel ergens anders ziet. Ljubljana is zoals hier al eerder is gezegd wel echt een kleine stad. Niet zoveel te doen. Maar wel fijn om eens door te wandelen :)
 
Twee jaar geleden 2 weken in Slovenië geweest. 3 dagen Ljubljana en 11 dagen verbleven in Triglav National Park. Triglav/Bohinj zijn echt prachtig, absolute aanrader. Vond het qua landschapservaring waarschijnlijk de mooiste plek die ik in Europa al heb gezien.

In Ljubljana kan ik zeker Nebotičnik aanraden. Een rooftop bar op een 'wolkenkrabber' met echt een prachtig 360 graden uitzicht over de hele stad. Ook Metelkova Art Center was best wel bijzonder, niet iets dat je snel ergens anders ziet. Ljubljana is zoals hier al eerder is gezegd wel echt een kleine stad. Niet zoveel te doen. Maar wel fijn om eens door te wandelen :)
Idem, in 2020 met mobilhome 2 weken Slovenie gedaan (was gepland en kon toen gelukkig doorgaan met corona).
Ljubljana leuke (hoofd)stad, vrij "open", weinig/geen hoogbouw, proper en gezellig. Wel compact en niet zo groot, op een half uurtje loop je van de ene (toeristische) kant naar de andere (toerisische) kant. Buiten het historische centrum/kasteel/... wel niet zo veel te zijn (voor zover wij weten).

Voor ons was één dagje dan ook voldoende (wij zijn geen stedenmensen, eerder natuur) en dan kom je in Triglav idd wel aan je trekken. Daar hebben wij een week gezeten, Ljubljana dag, grotten en richting zee, maar dat was ons tegengevallen. Uiteindelijk nog enkele dagen Bled voor we naar huis gingen.

Hotels e.d. kan ik niet bij helpen maar als je 3-4 dagen in Ljubljana verblijft zou ik toch zeker 1 dag ergens anders naartoe trekken. Afhankelijk van je interesses zal je daar wel een georganiseerde uitstap kunnen regelen naar de grotten (skocjan vond ik mooier dan Postonja), of regio Bled/Triglav. Is maar klein uurtje rijden
 
Mijn vriendin en ik gingen normaal van 14/08 tem 18/08 naar Ljubljana, nu staat alles daar onder water zoals jullie wel hebben kunnen zien..
Misschien een domme vraag maar zou alles daar terug opgelost zijn tegen dan?
En dan bedoel ik niet alleen dat de wegen vrij zijn, maar gaan al die (normaal gezien mooie heldere rivieren en meren) niet vervuild zijn?

We kunnen nu nog annuleren :D
 
Terug
Bovenaan