ChatGPT en andere Large Language Models

Ik zit hier nu al een tijd te prutsen.

Hoe krijg je met gpt (of andere tools), eventueel met tussenweg via een python script, de tabel op pagina k-32 van het rapport in deze pdf terug?
De pdf kan eventueel ook gewoon als html weergegeven worden via een andere omweg moest dat een probleem zijn.

Ik krijg alleen een compleet verkeerde tabel terug als ik het rechtstreeks vraag.
Als ik een python script vraag om het dan maar zelf te kunnen filteren, krijg ik alleen iets generiek om bv. een pagina uit een pdf te selecteren.

Als het niet rechtstreeks in stackoverflow te vinden valt, weet dat ding gewoon geen fluit.

Ja, ik kan dat zelf proberen via Python en via een regex de header "common stock repurchase program" zoeken (waar die tabel staat) , en dan nog verder regexen om die tabel eruit te halen.
Maar ik wil het via higher level tools doen zoals chatgpt, want dergelijke filter opdrachtjes lijken mij toch geknipt voor nieuwe AI tools zonder dat je echt nog in detail moet kunnen programmeren?

Die chatGPT associeert ook maar dingen op een puur wiskundige manier door bepaalde woorden die nauw verband zijn met je vraag een hoog cijfer te geven, en woorden die helemaal geen verband houden een laag. En daar maakt ie dan een verhaal rond. Op die manier worder er heel makkelijk foute associaties genomen waardoor je antwoord dus vol subtiele fouten zit.

De Nerdland podcast heeft er een goeie uitleg voor in de meest recente aflevering.

Laatst bewerkt:
Hoe krijg je met gpt (of andere tools), eventueel met tussenweg via een python script, de tabel op pagina k-32 van het rapport in deze pdf terug?
De pdf kan eventueel ook gewoon als html weergegeven worden via een andere omweg moest dat een probleem zijn.
Via Selenium kan je data uit een webpagina halen. Kan je die data niet via een API vinden? Dat zou uw taak veel eenvoudiger maken.
Ik krijg alleen een compleet verkeerde tabel terug als ik het rechtstreeks vraag.
Als ik een python script vraag om het dan maar zelf te kunnen filteren, krijg ik alleen iets generiek om bv. een pagina uit een pdf te selecteren.
Als het niet rechtstreeks in stackoverflow te vinden valt, weet dat ding gewoon geen fluit.
Chatgpt is nog niet geavanceerd genoeg om zelf problemen op te lossen. Het kan enkel bestaande text/code herschikken, eenvoudige verbanden leggen en uitleggen wat het doet.
Als Chatgpt zelf oplossingen kon vinden, zonder zich op bestaande data te baseren aanwezig op het internet, dan was het een AGI. Zover zijn we nog niet.

Via Bing gegenereerd :unsure:

OIG.1PCGG7DRPvoE5TZwx6pY

Mijn madam heeft net chatgpt ook ontdekt. Ze is bezig met sollicatie en motivatiebrief en is totale fan van hoe je bepaalde zinnen toch beter of anders kan formuleren.

Mijn madam heeft net chatgpt ook ontdekt. Ze is bezig met sollicatie en motivatiebrief en is totale fan van hoe je bepaalde zinnen toch beter of anders kan formuleren.
Moet ze BingAI ook eens een kans geven. Kun je kiezen uit drie stijlen. Geeft ook mooie dingen. Deze ook nog net ontdekt:

Dat is meteen een stuk kindvriendelijker he:

Hei hat al kei lang kein frindin
Und hei deed alles nahr zein zin
Hei was ein echte plantrecker
Hei ging umhoog und nahr benee
Jah, toen was alles noch ok
Hei wist nog niet wat kommen zou
Mahr nu ist alles troebbël
Hei ziet nicht mehr wat hei zëgt
Wir haben alles al geprobeehrd
Mahr hei hat zuveehl gefotografeehrd

**Hei maackte heel die tag foto's**
Das maackte hem blei
Analöog oder digitähl
Hei was slim und maackte geen kabahl
Das maackte hem blei
Zonder ögen ist das rahr
Dankzei bräille kwam hei toch steedts klähr

Foto's

Zein ögen waren ganz verkeerd
Hei was soziaal gëizoleerd
Mahr bleef nicht bei die päcken zittn
Hei ging dan nahr die fototeek (fur blïnden)
Und leehnde Fünfzig Shëdes of Grëy
Zo konn hei zein hobbie vortzetsen

Mahr nu ist alles troebbel
Hei ziet nicht mehr wat hei zëgt
Wir haben alles al geprobeehrd
Mahr hei hat zuveehl gefotografeehrd

Das maackt hem zo blei
Analöog oder digitähl
Hei is slim und hei maackt geen kabahl
Das maackt hem zo blei

Zonder ögen ist das rahr
Dankzei bräille komt hei nog steedts klähr

Ik gebruik dat ook om ideeën op te doen om teksten anders te formuleren. Maar gisteren was het wel grappig...

Ik zocht ideeën om iemand proficiat te wensen met zwangerschap, maar baby nog niet geboren. Had mijn zoekterm precies niet duidelijk omschreven...

Antwoord chatgpt: Thank you very much! However, I'm just a machine learning model and not capable of being pregnant. Is there anything else I can assist you with?

Voor alle duidelijkheid: je kan de taal ook wijzigen naar Nederlands, zodat hij in Nederlands antwoordt

Funny 😄

Terug
Bovenaan