Gisteren en vandaag weinig te doen op het werk. Cursor geinstalleerd en direct Pro gepakt voor 20 USD per maand.
Ik wou een app maken die mijn aandelen kan monitoren en wat custom stuff berekenen die ik wil. En ik wil zo weinig mogelijk zelf inputten. En ik wil in een oogopslag mijn winst zien op een webpagina.
Ok: Na 1h en minimaal manueel werk (enkel python zelf moeten installeren en een API key aanvragen op financialmodelingprep.com [ironisch genoeg op aanraden van Cursor omdat Yahoo API niet goed werkte]) had ik een draaiende webserver met website waar ik tickers kan insmijten en ik krijg quotes terug en grafiekjes en zo.
Vandaag als lunchbreak nog eens een uurtje bezig geweest. Kan een portfolio invoeren: aankoop datum opgeven en hij zoekt zelf de prijs op van die dag (ik wil geen accurate prijzen zelf ingeven), #shares. Hij berekent winst tot op vandaag. Ik kan een verkoop datum in geven door op de record te klikken. Wederom, enkel datum ingeven, hij zoekt zelf de prijs op van die dag. Houdt alles mooi bij van winst en zo. Telt alles op van de hele portfolio. Kan sorteren, comments toevoegen en editen. Ik kan zelfs discounts opgeven bij de aankoop omdat ik corporate stock soms met korting kan kopen. Overal zit input validation in (vb verkoop datum > aankoop datum zijn, geen weekend dagen in de date pickers, quantity moet een float zijn, korting is een %, ...).
As we speak is hij de code aan het opkuisen en alles in verschillende files aan het splitten. Hij heeft zelf de API key apart gestoken en de style sheets apart. Prompt was "split into efficient files". 1 800 lijn html --> 10 files. Hij loopt syntax checks en al.
Pretty impressive. Ik heb hier een waslijst van kleine/simpele projectjes waar ik nooit toe kwam wegens 'geen zin om van blanco te starten voor kleine dingen'. Maar dit is wel heel gemakkelijk. And pretty impressive. Morgen of zo nog eens proberen om PlayWright erin te draaien om stuff te testen.
Wat ik nuts vind is 'hey Cursor, dit en dat werkt niet meer'. "ohja, die functie niet aangepast, ik fix het. Wil je dat ik een comment in de code zet? Overigens, ik zie dat de header van de tabel ook niet matcht met de column content, moet ik de content fixen en column 2 en 3 omwisselen".
Je zegt Ja. En boem, gedebugged en alles in orde in 1 min.