ChatGPT en andere Large Language Models

We zullen zien, ik zie andere zaken bij onze jeugd. Vandaag de dag zijn er sowieso te weinig technisch geschoolde vakmensen.

Uiteindelijk houdt alles elkaar wel in evenwicht hè. Als bedrijven 10x minder betalen zullen hun producten ook 10 keer goedkoper moeten worden. Anders blijven ze liggen.

Is 14.30u op een vrijdag niet héél vroeg om zwaar aan de paddo's te zitten? :)
Nochtans veel "experten" die de mening delen betreft het wegvallen van het oude 9-to-5 systeem.
Linkedin Founder zei onlangs dat hij voorspelt dat 9-to-5 zoals we het nu kennen tegen 2034 niet meer bestaat.
Mogelijks wel nog werken op project basis. Maar 40 uur per week slijten, 40 jaar lang, zal niet meer de norm zei denk ik.
We zien nu ook al dat een vierdagen werk week in veel hoeken een mogelijke korte termijn toekomst is, en dat was zelfs al een gesprekonderwerp voor de AI boom die we nu zien.

Uiteindelijk houdt alles elkaar wel in evenwicht hè. Als bedrijven 10x minder betalen zullen hun producten ook 10 keer goedkoper moeten worden. Anders blijven ze liggen.
Ik vrees dat eten en drinken in de supermarkt niet 10x goedkoper zal worden, idem met de huizenmarkt. Dus daar sta je dan met je loontje van 10% terwijl je zoals mijn voorbeeld belachelijk slim zijt.

AI wordt slimmer dan de slimste schaker en daar zit het probleem.

Nochtans veel "experten" die de mening delen betreft het wegvallen van het oude 9-to-5 systeem.
Linkedin Founder zei onlangs dat hij voorspelt dat 9-to-5 zoals we het nu kennen tegen 2034 niet meer bestaat.
Mogelijks wel nog werken op project basis. Maar 40 uur per week slijten, 40 jaar lang, zal niet meer de norm zei denk ik.
We zien nu ook al dat een vierdagen werk week in veel hoeken een mogelijke korte termijn toekomst is, en dat was zelfs al een gesprekonderwerp voor de AI boom die we nu zien.
Dat heeft toch gewoon te maken met België, waar 4/5 niet zoveel verschil maakt tov een 5/5 job en waarbij je indien nodig nog onbelast een flexijob mag doen. Als 4/5 écht 4/5 verdient van een fulltime zouden veel minder mensen dit doen.

€2500 netto is toch nog iets anders dan €2000 netto
(en €2000 netto ligt dat iets te dicht bij een uitkering met al zijn sociale extra'tjes)

Ik vrees dat eten en drinken in de supermarkt niet 10x goedkoper zal worden, idem met de huizenmarkt. Dus daar sta je dan met je loontje van 10% terwijl je zoals mijn voorbeeld belachelijk slim zijt.
Als maar 10% van de wereld nog eten kan kopen aan de geldende prijzen en de producenten kunnen dat eten wel heel goedkoop produceren (want AI) dan ga je in een vrije markt nooit in een situatie raken waar die prijzen niet zakken. Als de prijzen dat niet doen verliezen de producenten geld.

Kan je in chatGPT een bepaald profiel opmaken? Ik gebruik deze professioneel en moet me soms als de klant voordoen. Dus 2 weken later moet ik die hele intro opnieuw invoeren. Dat begint vermoeiend te worden :)

Kan je in chatGPT een bepaald profiel opmaken? Ik gebruik deze professioneel en moet me soms als de klant voordoen. Dus 2 weken later moet ik die hele intro opnieuw invoeren. Dat begint vermoeiend te worden :)
chatgpt kan toch dingen onthouden? En in dezelfde chat verder werken dan

Maar mijn intro moet ik wel altijd herhalen, want die is altijd anders. Ik gebruik chatGPT voor mijn klanten en moet dus eerst altijd de klant voorstellen. Die intro altijd herhalen begint mij te enerveren en voor 1 specifieke klant is de intro 30 minuten de klant voorstellen.

Het zou leuk zijn als ik een bepaald gesprek kan bewaren als "gesprek-x" zodat hij 3 weken later daarop kan verder werken als ik daar extra vragen over heb.

maar dat kan toch? Chat 1: klant 1 voorstellen en twee weken later die chat terug opendoen want dat is opgeslagen (als ge account hebt) en gewoon verder doen

Ah je moet dan in de linkerkolom klikken op dat topic om daarop verder te gaan? Ik zou eerlijk gezegd wel zo 15-20 profielen moeten hebben. Ok ik probeer het.

Ah je moet dan in de linkerkolom klikken op dat topic om daarop verder te gaan? Ik zou eerlijk gezegd wel zo 15-20 profielen moeten hebben. Ok ik probeer het.
Je kan ook projecten aanmaken en per project project-specifieke instructies meegeven die dan in elke chat binnen dat project gebruikt worden.

Dat is interessant. Ik wil standaard instructies zoals ‘spreek in de jij-vorm’ niet altijd herhalen. Ik zal eens proberen om dit zo op te lossen. Alvast bedankt.

Terug
Bovenaan