Cashback na maanden nog niet uitbetaald

RuZ

Member
Blijkbaar zijn er veel mensen getroffen door beloftes bij de Apple dealer Switch.
Switch beloofde een cashback bij aankoop van Apple toestellen.
Je moest dan op een soort klantenkaart van Cyrana abonneren om zo je cashback binnen enkele weken na aankoop te ontvangen.

Zijn er hier nog mensen die in dezelfde situatie zitten?

Ik kocht in november 2 toestellen: eentje op mijn naam (cashback van 250 euro) en eentje op naam van m'n vrouw (cashback van 100 euro).
Tot nu toe, 9 maanden later, nog geen cent gezien van beide cashbacks...

Telkens als je contact opneemt met de klantendienst van Cyrana zeggen ze dat alles goedgekeurd is, en dat we nog moeten afwachten.
Er is een achterstand door het grote aantal aanvragen. Dat kan ik begrijpen, maar na 9 maanden lijkt me de redelijke termijn van uitbetaling ver versterken.

Ik ken nog 3 personen die in die periode, zelfs eerder, een toestel met cashback kochten en daar is het identiek hetzelfde verhaal.

Het heeft zelfs in de krant gestaan:
 

Jammer dat cashback promoties zo in een slecht daglicht komen.
Als er straks nog een cashback actie is bij een wasmachine of een ander toestel. Hoe kan je daarop dan nog vertrouwen? :unsure:

En Switch mag nu ook geen Apple meer verkopen of hoe zat het ook alweer?!
 
Het merendeel van de winkels is ondertussen verkocht aan Lab9.

Hun omstreden verkooptechnieken worden nog steeds toegepast bij zusterketen Hubside.

Omstreden verkoopstechnieken praat ik niet goed, maar tot daar aan toe. Ge moet altijd de klein letterkes lezen. (Al is dat niet altijd zo simpel)

Maar die cashback wordt ook nooit gegeven.

Ze beloven u broodkruimels als ge zo'n boggus abonnement afsluit en die broodkruimels krijgt ge ook nog niet.
 
Cashback verloopt meestal ook via de eigenlijke fabrikant en de winkel in kwestie heeft daar niet veel mee te maken...

Deze cashback lijkt me een elaborate scheme te zijn om mensen in 't zak te zetten.
 
Zo ooit een cashback bij Mediamarkt die na ingave op de HP website al meerdere maanden afgesloten bleek te zijn. Zij maakten er wel nog grote reclame rond.
Sindsdien:
- nooit meer Mediamarkt (zelfs al waren ze enigen met PS5s)
- nooit meer cashbacks, als je mij korting wil geven doe dat dan maar direct aan de kassa. Ik ga niet door hoepels kruipen of andere kunstjes voor jou doen om wat korting te krijgen. Dan koop ik men product wel op een ander of van een ander merk.

Ontopic:
@RuZ , ik zou die mannen alle dagen beginnen spammen/bellen/... dat ze u van miserie vanvoor zetten in de queue om uit te betalen.
 
Ik heb dit jaar voor de eerste keer in mn leven een cashback gedaan.
Vrouw haar calor stoomstrijkijzer was kapot en moest zoiezo een nieuw hebben.
Ging vlot en de 100 euro stond snel op de rekening.
Was cashback van calor zelf dus ja
 
Zo ooit een cashback bij Mediamarkt die na ingave op de HP website al meerdere maanden afgesloten bleek te zijn. Zij maakten er wel nog grote reclame rond.
Sindsdien:
- nooit meer Mediamarkt (zelfs al waren ze enigen met PS5s)
- nooit meer cashbacks, als je mij korting wil geven doe dat dan maar direct aan de kassa. Ik ga niet door hoepels kruipen of andere kunstjes voor jou doen om wat korting te krijgen. Dan koop ik men product wel op een ander of van een ander merk.
Heb ik ook voorgehad in de Mediamarkt, in NL wel. Ging om een Lenovo laptop. Had er een foto van getrokken en mijn schoonvader op leeftijd is er toen mee naar de winkel getrokken. Mede door de foto hebben ze die korting dan zelf toegekend (ahja, de geafficheerde prijs was met die cashback korting erbij natuurlijk). Dus al bij al wel netjes opgelost.

Andere cashbacks of cadeautjes bij aankoop (Brabantia rek bij Samsung wasmachine, Makita batterijen, gasketel cashback, etc.) werden altijd correct uitbetaald of uitgevoerd door de fabrikanten.

Cashback via een winkel zelf blijf ik heel fishy vinden, aangezien die evengoed je gewoon de korting direct kan toekennen... wat een fabrikant niet kan (of wil) doen voor commerciele redenen.
 
@RuZ : hier vind je een aantal zaken terug die je kan ondernemen: https://economie.fgov.be/nl/themas/...ieke-problemen/uitgestelde-terugbetaling-cash

Check verder eens je rechtsbijstand, misschien dat dit geschil gedekt is.
Ik heb zo al een procedure opgestart.
De bemiddeling is gestopt omdat Cyrana heeft bevestigd dat de goedkeuring tot terugbetaling is gegeven (eind april) en dat de cashback zal uitbetaald worden.
Dat is ook telkens wat je te horen krijgt via telefonisch contact met de klantendienst. Ander contact is niet mogelijk, op e-mail reageren ze gewoonweg niet.
Ik moet maar afwachten. Eerst zou het een week of 3 na goedkeuring duren, dan tussen de 8 tot 10 weken, nu heeft men het over 20 weken...
Ze zullen daarna wel met 30 weken afkomen zeker?
Volgens mij gaat die firma binnenkort failliet en dan zullen ze niemand uitbetalen.

Ik dacht hier misschien nog getroffen klanten te vinden.
We hebben nu al 5 dossiernummers die allemaal al zolang op de uitbetaling wachten.
Misschien dat we samen juridische stappen kunnen nemen.
 
Ik denk dat het wel vrij duidelijk is dat je uw geld niet meer gaat krijgen.
Alsook heb je en product gekocht in een winkel die nu niet meer bestaat, reden is omdat hun licentie is ingetrokken omdat ze onethisch te werk gingen.

Plat gezegd, je bent genaaid.
 
Ooit cashback gekregen op een iPhone verzekering. Ben de naam kwijt, was iets in Frankrijk. Ook een klein jaar op moeten wachten 😄
 
Terug
Bovenaan