fomix
Well-known member
Meen me te herinneren dat er ook mogelijkheid is om het lokaal om te bouwen tot warmtenetwerk. Mogelijkheden zat duseuhh, neen hé, aardgas netwerk zal omgevormd worden om waterstofgas te transporteren.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Meen me te herinneren dat er ook mogelijkheid is om het lokaal om te bouwen tot warmtenetwerk. Mogelijkheden zat duseuhh, neen hé, aardgas netwerk zal omgevormd worden om waterstofgas te transporteren.

Jawel die met analoge meter want die hun piek is met de natte vinger genomen@Renegadexxripxx zegt weer alle juiste zaken.
Off-grid gaat nooit gebeuren. De enige mensen die dat beweren kennen ofwel niets van techniek, ofwel niets van investeringsanalyse; en meestal allebei. In het geval van cege lijkt het me een onbegrip te zijn van hoe energie wordt geproduceerd en getransporteerd
Bijdrage aan het net is gewoon een logische verschuiving van de kost. Iemand die 9 maand geen/weinig energie verbruikt, en er in de winter opeens veel nodig heeft, is vanuit het standpunt van een beheerder een veel vervelendere klant dan iemand die 12maand lang een constante energievraag heeft.
(iemand anders sprak over een oude frigo: dat soort toestellen heeft echt belachelijk kleine impact op een kwartierpiek. Algemeen zie ik in de media en online vooral een storm in een glas water)
Ik heb in het topic (ondertussen 13 pagina's lang) eigenlijk nog niemand gezien die (terecht) reden tot klagen had over het capaciteitstarief
Zo heel gek is die 7,6 kW piek toch niet? Het is niet dat hij die waarde elke dag of welke week trekt. 1x per maand is voldoende!Met die 3 toestellen en de andere normale toestellen ga je nooit aan een gemiddelde piek van 7,6 zitten. Dan moet je nog een paar andere ferme verbruikers hebben.
Gelukkig is er wel een maximum per verbruikte mw als je een digitale meter hebt. Dus de piekprijs is begrenst. Bij een analoge meter is dit niet het geval,want daar rekenen ze met je totaal verbruik en vaste piek.Neen, want daar is de piek vastgelegd op 2.5kW, wat het minimum mogelijk is. Met een digitale teller is de piek minstens 2.5kW of hoger.
Ik vind dat ik reden tot klagen heb! Afijn tis ook maar een rant ergens.@Renegadexxripxx zegt weer alle juiste zaken.
Off-grid gaat nooit gebeuren. De enige mensen die dat beweren kennen ofwel niets van techniek, ofwel niets van investeringsanalyse; en meestal allebei. In het geval van cege lijkt het me een onbegrip te zijn van hoe energie wordt geproduceerd en getransporteerd
Bijdrage aan het net is gewoon een logische verschuiving van de kost. Iemand die 9 maand geen/weinig energie verbruikt, en er in de winter opeens veel nodig heeft, is vanuit het standpunt van een beheerder een veel vervelendere klant dan iemand die 12maand lang een constante energievraag heeft.
(iemand anders sprak over een oude frigo: dat soort toestellen heeft echt belachelijk kleine impact op een kwartierpiek. Algemeen zie ik in de media en online vooral een storm in een glas water)
Ik heb in het topic (ondertussen 13 pagina's lang) eigenlijk nog niemand gezien die (terecht) reden tot klagen had over het capaciteitstarief
Hij kookt op gas.1kW in een kwartier lijkt me wel bijzonder weinig? Kook je nooit?
Of bedoel je 1kWh in een kwartier
Ik val weer in herhaling: die digitale meter lost niets op, want daar nemen ze ook 2.5kW als minimum.
Maar uw nettarieven liggen wel hoger dacht ik?Neen, want daar is de piek vastgelegd op 2.5kW, wat het minimum mogelijk is. Met een digitale teller is de piek minstens 2.5kW of hoger.
Ik snap het niet goed, wat is er hier mis mee? Waarom zou je je wagen aan een duurdere snel lader gaan hangen?Zal hier toch wat zaken moeten aanpassen vrees ik:
![]()
Dat is als gezin met twee kinderen en één elektrische wagen die aan max. 7.4kW kan opladen.
Het gevolg is dat meer mensen aan een snellader zullen laden om de piek thuis te vermijden.
Met andere woorden, ze gebruiken dan een piek van >100kW wat erger is dan 10 gezinnen waarde wagen thuis aan max. snelheid aan het opladen is.
Ideale methode om je EV efficiënt op te laden icm het capaciteitstarief:Zo traag opladen is een zeer slecht idee want je hebt een groot laadverlies.
het is per "kalenderkwartjer", dus letterlijk meten wat je tussen 00:00:00 en 00:15:00 laadt. Als je dus toevallig 15 minuten laadt, maar tussen 00:07:30 en 00:22:30 laadt, dan kan je,als je de rest van de tijd tussen 00:00:00 en 00:30:00 niks gebruikt, met de helft van je capaciteit zitten.T'is toch per kwartier? Dus als je non stop oplaadt aan 7,4 kW dan krijg je toch -->
23:52:30: 15 minuten laden aan 7,4 kW
00:07:30: 15 minuten laden aan 7,4 kW
00:22:30: 15 minuten laden aan 7,4 kW
00:37:30: 15 minuten laden aan 7,4 kW
00:52:30: 15 minuten laden aan 7,4 kW
--> De piek blijft dan toch 7,4 kW? Of mis ik iets?
Ik zie niet in waarom je telkens een kwartier zou wachten ???
Je wagen laadt toch gewoon continue op aan 7,4 kW? Het is toch niet zo dat Fluvius dan gaat zeggen:
Ah je laadt 4 kwartier lang op aan 7,4 kW --> 4*7.4 kW = Uw piekvermogen is 29,6 kW.
Ah neen want na elke 15 minuten reset dit toch terug? Er wordt toch steeds gewoon per kwartier gemeten?
Ik begrijp dus niet goed wat je bedoelt.