Buy and sell lijkt wat dood te bloeden

Bij deze een aantal aanpassingen die we hebben doorgevoerd.

Nice, maar die suffix of wat ge daar noemt, waar kan je die vinden? Of is dat voor nieuwe topics, ik wou mijn item dat onderweg is als verkocht markeren, maar kan niet direct vinden hoe dat die status te geven.

En OT, games zijn veel meer digitaal geworden, en bijgevolg discs zijn veel zeldzamer geworden... Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel de B&S check als ik iets specifieks zoek, maar niet dagelijks ofzo, al bij al vind ik wel dat dit onderdeel zijn plaats moet blijven behouden, deals kunnen mits akkoord snel en met veel meer vertrouwen worden afgesloten. Via het forum deze maand al 2 items verhandeld, 1tje gekocht, en 1tje verkocht.

Wat ik persoonlijk wel vind is dat je wel een itrader zou moeten kunnen bekomen als je 'organisch weliswaar' een item koopt via pm, als iemand in een bepaald topic iets aan zou bieden. After all, de verkoop is tot stand gekomen via het forum. Zo heb ik een parfum gekocht via pm omdat de verkoper zei dat hij ze eventueel van de hand deed. Die verkoop is perfect verlopen, maar zo zonde dat we die verkoop niet konden bezegelen met een itrader, beide partijen content van de verkoop, dit lijkt me wel de bedoeling hiervan??

In plaats van een link van een verkoop topic kan je een linkje plaatsen waarbij het goed wordt 'aangeboden' in een normale thread, ik zeg maar iets. Ik weet goed genoeg dat je vriendjespolitiek zou kunnen krijgen, en fictieve itraders mss, maar een perfecte verkoop met het forum als katalysator, mss toch een oplossing daarvoor bedenken?? Je kan moeilijk een topic openen waarvoor al een verkoop vastligt, maar ik herhaal mezelf, een verkoop die goed ging moet toch ietske mogelijk voor zijn...

Ohja, bij mijn verkoop, een einddatum invullen vond ik wat raar eigenlijk... Niet iedereen weet hoe lang ze iets zullen aanbieden, die 7d regel vind ik dan wel goed :thumb:

Ik ben nog ouder dan. Ik heb nog op telenetforum gekocht
Wel, zou moeten checken welk jaar XBOX uitkwam & wanneer 9Lives begon, maar die'n XBOX was mogelijks nog op Telenet forum.
So yeah, heb die tijd ook nog mee gemaakt.

Al denk ik dat vele van de huidig actieve leden hier ondertussen wel al even mee gaan. Wss joined op Telenet/9Lives toen we nog jong waren & mee over gegaan naar hier. Ook al is het forum, zoals in deze thread wel even vermeld, toen veel leden kwijt gespeeld.

Nice, maar die suffix of wat ge daar noemt, waar kan je die vinden? Of is dat voor nieuwe topics, ik wou mijn item dat onderweg is als verkocht markeren, maar kan niet direct vinden hoe dat die status te geven.
Normaal vind je dat hier:
1722244999000.png

Daar zie je onder de lijst met voorvoegsels "verkocht".

En OT, games zijn veel meer digitaal geworden, en bijgevolg discs zijn veel zeldzamer geworden... Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel de B&S check als ik iets specifieks zoek, maar niet dagelijks ofzo, al bij al vind ik wel dat dit onderdeel zijn plaats moet blijven behouden, deals kunnen mits akkoord snel en met veel meer vertrouwen worden afgesloten. Via het forum deze maand al 2 items verhandeld, 1tje gekocht, en 1tje verkocht.

Wat ik persoonlijk wel vind is dat je wel een itrader zou moeten kunnen bekomen als je 'organisch weliswaar' een item koopt via pm, als iemand in een bepaald topic iets aan zou bieden. After all, de verkoop is tot stand gekomen via het forum. Zo heb ik een parfum gekocht via pm omdat de verkoper zei dat hij ze eventueel van de hand deed. Die verkoop is perfect verlopen, maar zo zonde dat we die verkoop niet konden bezegelen met een itrader, beide partijen content van de verkoop, dit lijkt me wel de bedoeling hiervan??
Dan moet je dat in een topic verder bespreken. Dan hebben anderen de kans ook om te kopen, dat is een beetje de insteek.

Het zou leuk zijn moest er iets gedaan worden met de iTraders. Van mijn laatste deals is er niemand die nog de moeite neemt om een iTrader te geven (zonder het expliciet te vragen). Alsook als de topics al gesloten zijn kan er geen iTrader meer gegeven worden. Dat laatste kan misschien al een eerste stap zijn om dit wel toe te laten.

Het zou leuk zijn moest er iets gedaan worden met de iTraders. Van mijn laatste deals is er niemand die nog de moeite neemt om een iTrader te geven (zonder het expliciet te vragen). Alsook als de topics al gesloten zijn kan er geen iTrader meer gegeven worden. Dat laatste kan misschien al een eerste stap zijn om dit wel toe te laten.
Het stukje van de iTraders zit nog in ontwikkeling. We zijn aan het kijken wat daar technisch nog aan te verbeteren is, maar precies dat wat jij vernoemt, staat zeker nog op ons lijstje.

Ik denk dat iTrader iets is dat men voornamelijk in het prille begin wil krijgen/geven. Aangezien mensen met 0 punten niet gemakkelijk vertrouwd worden. Dit zorgt bv. dat de eventuele koper vraagt om eerst te verzenden vooraleer te betalen, waar het anders de 'gewoonte' is om dat omgekeerd te doen. Beide kanten hebben vertrouwen nodig natuurlijk, waarvoor de iTrader in 't leven is geroepen.

Echter, eens een bepaalde score bereikt trekt er zich waarschijnlijk niemand nog iets van aan.
Ik heb al jaaaaaren nauwelijks tot géén iTraders meer gekregen (& dus gegeven in reactie). 't Is uitzonderlijk dat het gebeurd, dus ik ben de enige niet die het al lang niet meer doet (ik telkens als koper). Gelijk eentje sinds de 9Lives tijd. De rest is 'history' op den account.

Anderzijds is er, naar aanleiding v/d thread titel, ook nog sterk verminderde activiteit (in buy/sell, in de categorieën waar ik historisch altijd actief was, zijnde games).

Ik denk dat iTrader iets is dat men voornamelijk in het prille begin wil krijgen/geven. Aangezien mensen met 0 punten niet gemakkelijk vertrouwd worden. Dit zorgt bv. dat de eventuele koper vraagt om eerst te verzenden vooraleer te betalen, waar het anders de 'gewoonte' is om dat omgekeerd te doen. Beide kanten hebben vertrouwen nodig natuurlijk, waarvoor de iTrader in 't leven is geroepen.

Echter, eens een bepaalde score bereikt trekt er zich waarschijnlijk niemand nog iets van aan.
Ik heb al jaaaaaren nauwelijks tot géén iTraders meer gekregen (& dus gegeven in reactie). 't Is uitzonderlijk dat het gebeurd, dus ik ben de enige niet die het al lang niet meer doet (ik telkens als koper). Gelijk eentje sinds de 9Lives tijd. De rest is 'history' op den account.

Anderzijds is er, naar aanleiding v/d thread titel, ook nog sterk verminderde activiteit (in buy/sell, in de categorieën waar ik historisch altijd actief was, zijnde games).
Ik denk dat het ook vooral is omdat je geen notificatie krijgt bij nieuwe iTrader. Anders neem je makkelijker actie als iemand je er eentje toekent.

Ik denk dat het ook vooral is omdat je geen notificatie krijgt bij nieuwe iTrader. Anders neem je makkelijker actie als iemand je er eentje toekent.
't Is al effe geleden, maar als ik mij nog goed herinner kreeg ik daar telkens wel notification van. Ik heb altijd al trader terug gegeven als de tegenpartij dit initieerde. Maar initieer het zelf al jaren niet meer (ook al in 't 9Lives tijdperk).

Vroeger was dat gewoon via PM dat hier notification van kwam als ik 't mij nog goed voor ogen kan halen.

't Is al effe geleden, maar als ik mij nog goed herinner kreeg ik daar telkens wel notification van. Ik heb altijd al trader terug gegeven als de tegenpartij dit initieerde. Maar initieer het zelf al jaren niet meer (ook al in 't 9Lives tijdperk).

Vroeger was dat gewoon via PM dat hier notification van kwam als ik 't mij nog goed voor ogen kan halen.
Bij 9lives kreeg je naar notificatie van inderdaad.

Maar dat is ook imo zoals het hoort, als je er eentje krijgt verwacht ik ook iets terug. Ik verwacht er ook geen te krijgen als ik zelf niet initieer :).

Waar nog ergens anders zaken te verkopen eigenlijk? eBay in België is ook al lang dood.
Zelf koop ik wel regelmatig dingen Vinted: Lego, boeken, oudere bordspellen (zo nog aan schappelijke prijs het originele Spookslot gevonden).
Mijn vriendin verkoopt daar regelmatig kledij en dat gaat wel vlot. Er is wel een enorm aanbod, dus soms kan er wel eens iets blijven op staan of gewoon niet verkocht worden.

Volgens mij krijg je daar wel een notificatie van.

Als ik zelf iets verhandel, stuur ik na afloop telkens een bericht naar de andere partij, met de vraag een iTrader te geven en met de melding dat ik na het ontvangen van een iTrader eentje teruggeef. Had altijd succes.

Vroeger kocht en verkocht ik hier ook graag omdat mensen hier nog boden naar waarde en de minimumprijs gerespecteerd werd.
Nu zag ik in een topic iemand 140 bieden bij een minimum van 200.
Zo gaan we naar 2dehands.be toestanden en is het fijne er dus ook wat vanaf...

Wat ik hier wel apprecieer is dat de deals wel altijd goed verlopen.
Betrouwbare personen en de dingen die verkocht worden zijn ook altijd zoals omschreven.
Dat is elders niet altijd het geval :)

Vroeger kocht en verkocht ik hier ook graag omdat mensen hier nog boden naar waarde en de minimumprijs gerespecteerd werd.
Nu zag ik in een topic iemand 140 bieden bij een minimum van 200.
Zo gaan we naar 2dehands.be toestanden en is het fijne er dus ook wat vanaf...

Wat ik hier wel apprecieer is dat de deals wel altijd goed verlopen.
Betrouwbare personen en de dingen die verkocht worden zijn ook altijd zoals omschreven.
Dat is elders niet altijd het geval :)
Het systeem op 2dehands is wel kapot in de zin van dat de grote meerderheid hun spullen veel te overpriced gaat aanbieden, vooral bij hardware merk je dat enorm. De prijs wordt daar precies kunstmatig opgedreven (waardoor heel veel mensen ook gewoon met hun materiaal blijven zitten). Dus iedereen gaat serieus undercutten omdat de vraagprijs niet realistisch is, maar natuurlijk zet zich dat door naar aanbiedingen die wel realistisch geprijsd zijn. Als je een goede prijs/product hebt is er wel een koper te vinden op 2dehands, maar je moet dikwijls wel even geduld hebben. Zitten veel goede mensen op ook.

Op Tweakers doen ze alsof het de heilige graal is als verkoopsplatform, maar regelmatig zijn er ook Nederlanders die daar een serieus stuk onder de vraagprijs bieden op mijn aanbiedingen. Ik heb daar dan ook geen probleem mee, proberen mag altijd.

Het is niet mijn gewoonte, maar ik was degene die 140 euro bood in uw voorbeeld. We hebben uiteindelijk een deal gevonden. Ik heb daarna nog naar de verkoper gestuurd dat hij dat zeker mocht weigeren en niet mijn bedoeling was om hem onder druk te zetten of wat dan ook. Sommige items zijn ook niet zo makkelijk kwijt te raken, zeker oudere spullen - dus dan is er vaak wel onderhandelingsmarge in mijn ogen.

Laatst bewerkt:
Het systeem op 2dehands wel een kapot in de zin van dat de grote meerderheid hun spullen veel te overpriced gaat aanbieden, vooral bij hardware merk je dat enorm. De prijs wordt daar precies kunstmatig opgedreven (waardoor heel veel mensen ook gewoon met hun materiaal blijven zitten). Dus iedereen gaat serieus undercutten omdat de vraagprijs niet realistisch is, maar natuurlijk zet zich dat door naar aanbiedingen die wel realistisch geprijsd zijn. Als je een goede prijs/product hebt is er wel een koper te vinden op 2dehands, maar je moet dikwijls wel even geduld hebben. Zitten veel goede mensen op ook.

Op Tweakers doen ze alsof het de heilige graal is als verkoopsplatform, maar regelmatig zijn er ook Nederlanders die daar een serieus stuk onder de vraagprijs bieden op mijn aanbiedingen. Ik heb daar dan ook geen probleem mee, proberen mag altijd.

Het is niet mijn gewoonte, maar ik was degene die 140 euro bood in uw voorbeeld. We hebben uiteindelijk een deal gevonden. Ik heb daarna nog naar de verkoper gestuurd dat hij dat zeker mocht weigeren en niet mijn bedoeling was om hem onder druk te zetten of wat dan ook. Sommige items zijn ook niet zo makkelijk kwijt te raken, zeker oudere spullen - dus dan is er vaak wel onderhandelingsmarge in mijn ogen.
Het zijn eigenlijk twee uitersten op 2dehands.be
Enerzijds inderdaad veel te duur. Vaak over de nieuwprijs. Maar ook wordt er veel te laag geboden op dingen.
Om dan nog maar van al de oplichters te zwijgen, maar ik heb de indruk dat daar wel aan gewerkt wordt.
Nuja, ik koop en verkoop er best wel veel en het verloopt meestal best wel goed. Maar het kost soms veel gedoe.
Dat vind ik hier dan weer fijn. Hier worden de meesten zaken op een faire prijs aangeboden.
1/3 van de vrij realistische vraagprijs af doen is toch wel best veel hoor en vind ik wat jammer.

De prijzen van 2dehands zaken zijn sedert de corona periode echt niet meer normaal. Niet alleen computer hardware maar auto's en noem maar op. Vroeger was uw zooi nog de helft (of minder) waard na 2 jaar terwijl nu ze nu eerder 75%+ van de nieuwprijs vragen na 2 jaar. De kostprijs van nieuwe zaken die astronomisch is geworden zal er ook wel met te maken hebben maar voor iemand die zelden nog nieuw koopt is het echt een miserabele tijd. Halfweg de jaren 2000 kocht ik nog nieuw (een auto en pc hardware) later ben ik begonnen met jonge tweedehands te kopen vanwege het prijsverschil. Maar nu heb ik het gevoel dat ik nieuwprijs aan het betalen voor een tweedehands item want de huidige nieuwprijzen zijn absurd dus logischerwijze wil de verkoper een faire prijs. (EV prijzen die vallen als een baksteen dat dan weer wel. Maar zo een ding wil je niet hebben buiten de garantieperiode. En dan heb ik het niet over degradatie van de batterij want die valt doorgaans mee. Wel over de herstelkost als er iets aan is)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan