Buy and sell lijkt wat dood te bloeden

Ik had hier een NIEUW verfspuitpistoolmachine in de fabrieksfolie te koop gezet de nieuwprijs is 270euro en
kreeg weer een extreem laag onder de gordel bod gepresenteert, die gast deed een bod van 150euro, nu is mijn vraag kan
hier iets aan gedaan worden aan die mannen dat niet naar waarde bieden, das echt respectloos.Ik wou ook geen bod was een vaste prijs,dit zijn
de mannen dat ons buy and sell kapotmaken.
Als er een auto te koop staat voor 50000euro dan moet je toch ook niet afkomen met 15000euro.

Ik had hier een NIEUW verfspuitpistoolmachine in de fabrieksfolie te koop gezet de nieuwprijs is 270euro en
kreeg weer een extreem laag onder de gordel bod gepresenteert, die gast deed een bod van 150euro, nu is mijn vraag kan
hier iets aan gedaan worden aan die mannen dat niet naar waarde bieden, das echt respectloos.Ik wou ook geen bod was een vaste prijs,dit zijn
de mannen dat ons buy and sell kapotmaken.
Als er een auto te koop staat voor 50000euro dan moet je toch ook niet afkomen met 15000euro.
Ik ken niks van verspuitpistoolmachines, maar soms komt een lager bod omdat je ook mensen hebt die denken goud in handen te hebben. Blijft irritant natuurlijk, maar zie een laag bod als een 'free up'. Was tentijde van 9lives niet anders.

Ten eerste was het nieuw in de fabrieksfolie
Ten 2de was het ook een vaste prijs
Ten 3de er is een verschil tussen laag bieden en een belachelijk bod doen en niet naar waarde bieden.
De nieuwprijs was 270euro het artikel is nieuw en hij wou maar 150geven en had trouwens een vaste prijs, wou het wel voor 200euro laten gaan.
Al die gierigaarden tegenwoordig alles moet gratis zijn, maar als zij iets verkopen denken ze dat het van goud is.
70euro korting op een splinternieuw artikel is al heel netjes.

Ten eerste was het nieuw in de fabrieksfolie
Ten 2de was het ook een vaste prijs
Ten 3de er is een verschil tussen laag bieden en een belachelijk bod doen en niet naar waarde bieden.
De nieuwprijs was 270euro het artikel is nieuw en hij wou maar 150geven en had trouwens een vaste prijs, wou het wel voor 200euro laten gaan.
Al die gierigaarden tegenwoordig alles moet gratis zijn, maar als zij iets verkopen denken ze dat het van goud is.
70euro korting op een splinternieuw artikel is al heel netjes.
Beetje offtopic, maar je vermeldt nergens welk type je te koop hebt gezet, dus moeilijk op te zoeken.
Is het deze? https://www.nonpaints.com/nl/wagner...M2HphNHgh5gbTQmR4H6Lmtz-9VK8woIRoCHhMQAvD_BwE

Of deze?

Die zijn geen 270 euro alleszins.

Het is deze https://www.wagner-group.com/en/do-...ories/product/universal-sprayer-w-950-flexio/

Het zijn allemaal gierigaarden, maar als ze zelf iets te koop aanbieden.......
Extreem laag bieden, trekt op niks en het had een vaste prijs.

Ik praat laag bieden niet goed, maar als hij nieuw op een site (garantie, etc) te vinden is voor 216, dan is je vraagprijs niet meteen te hoog, maar moet je niet raar opkijken als er lager wordt geboden gezien uw nieuwprijs niet klopt.

Het is deze https://www.wagner-group.com/en/do-...ories/product/universal-sprayer-w-950-flexio/

Het zijn allemaal gierigaarden, maar als ze zelf iets te koop aanbieden.......
Extreem laag bieden, trekt op niks en het had een vaste prijs.
Klik dan op de knop rapporteer.

OT:
Ik merk dat ik weinig dingen aanbied omdat ik de foto's telkens elders moet gaan uploaden om er dan naar te linken...
Bij het verkoopskanaal van niet nader genoemde game discord server is het gewoon een foto posten met u vraagprijs & voorwaarden erbij en klaar.

Zoals anderen hier dus aanhalen, de drempel is te hoog geworden. Er zijn andere gemakkelijkere kanalen.

Ik praat laag bieden niet goed, maar als hij nieuw op een site (garantie, etc) te vinden is voor 216, dan is je vraagprijs niet meteen te hoog, maar moet je niet raar opkijken als er lager wordt geboden gezien uw nieuwprijs niet klopt.

Wel zot dat een random webshop dat ding verkoopt voor 216 EUR terwijl het op de officiele website aan 289 EUR staat.
Ofwel gaat het niet over een splinternieuw product, ofwel moet Wagner dringend een minimum aan controle krijgen op hun 3rd party verkoopkanaal.

Wel zot dat een random webshop dat ding verkoopt voor 216 EUR terwijl het op de officiele website aan 289 EUR staat.
Ofwel gaat het niet over een splinternieuw product, ofwel moet Wagner dringend een minimum aan controle krijgen op hun 3rd party verkoopkanaal.
Uhhh, das vrij normaal ze. Op de website van een fabrikant staat meestal een MSRP (Manufacturer's Suggested Retail Price). 90% wordt voor minder verkocht .
Had ik getypt, maar kreeg telefoon en nu ben ik een spuit 11.

Zulke verschillen tussen adviesprijs en eender welke webshop is toch niet abnormaal.

Dit dus.
De fabrikant hanteert de aanbevolen consumentenadviesprijs. 90% van de winkels gaat daar altijd onder.

Maar het gaat hier niet louter over een advies- of catalogusprijs. Wagner verkoopt zelf rechtstreeks aan die prijs.

Wel akkoord dat dit vaak gebeurt in B2B (dus grotere deals, hoger volume, etc. aan xx% korting op listprijs), maar bij B2C?
Ik ga op de website van Samsung zelf toch ook niet 30 a 40% meer betalen dan in de Media markt of Vandenborre?

Enfin goed, Wagner blijkt dat dus wel degelijk te doen. De kortingen die webshops krijgen van de fabrikanten moeten echt absurd hoog liggen als ze aan een 30% korting op listprijs nog steeds een mooie winst kunnen draaien.

Laatst bewerkt:
Maar het gaat hier niet louter over een advies- of catalogusprijs. Wagner verkoopt zelf rechtstreeks aan die prijs.

Wel akkoord dat dit vaak gebeurt inB2B (dus grotere deals, hoger volume, etc. aan xx% korting op listprijs), maar bij B2C?
Ik ga op de website van Samsung zelf toch ook niet 30 a 40% meer betalen dan in de Media markt of Vandenborre?
Je bent sowieso duurder af bij de fabrikant zelf. Kijk maar naar bijvoorbeeld bij bordspellen. Alle uitgevers hanteren hun adviesprijzen, webwinkels gaan er héél vaak onder. En hetzelfde bij tv's en dergelijke hoor. Nog nooit bij de fabrikant zelf gekocht om die reden.
Gsm's idem. Er is geen verschil van 30 of 40%, maar er is wel een verschil.
Mijn zoon kocht onlangs een moto G24 voor zijn lentefeest. Bij Motorola staat die 129,99 euro. Bij bol.com 115 euro. Omdat ik Select heb zelfs maar 99 euro betaald.

Even zo voor o.a.:
Lego
Dyson
Garmin
Bosch (makita, metabo.....)
AEG (eigenlijk gewoon bijna 99,9% van het witgoed)
Floorify
Quick step
Ongeveer al je computer onderdelen
.....

Praktisch alles als je er over nadenkt.

Verkopers krijgen geen korting. Die nemen minder marge. Fabrikanten doen dat om de markt te stimuleren. Voor een fabrikant is het veel interessanter om al dien zever niet zelf te hoeven doen.

Is duidelijk dat het probleem dus bij Galaxy zelf lag als je zijn posts bekijkt en niet aan buy and sell :p

Terug ontopic:

Het dubbel moeten invoeren van wat je te koop hebt, is wel irritant. (en overbodig)

Rest heel content over :)

We gaan aan de slag met de feedback (maar beloven niks).

't Is wel een van de redenen waarom 99+% van de deals hier perfect lopen, door dat hogere aantal verplichtingen natuurlijk.
Maar als het een sleur is om iets op ons platform te krijgen, dan moeten we het natuurlijk bekijken.
Ik vind die verplichte velden juist een meerwaarde, anders kreeg je steevast altijd dezelfde vragen (waar af te halen, wanneer sluit je af, wat is uw minimumprijs etc. etc.).
Het minder aantal deals heeft echt wel andere oorzaken.

Voordeel hier is dan weer dat als er interesse getoond wordt, dat ook quasi altijd in een verkoop resulteert.

Ben deze maand voor het eerst FB Marketplace gaan gebruiken.
45% van de interesse daar:
- komt van overduidelijke scam accounts.
- komt van mensen die veel te laag bieden. Bv vraagprijs 525€. Geïnteresseerde biedt 400€. Ik zeg 490€. "Mijn budget is max 450". Ja zeg, valt nen anderen lastig é vent.

De overige 45% verloopt als volgt:
- "Is dit nog beschikbaar" > "Ja" > *crickets*
- "Ik ben wel geïnteresseerd, hoe spreken we verder af?" > "Zo en zo?" > *crickets*
- Ik: "Hallo, ik had je een paar dagen geleden een PM gestuurd omdat je zei geïnteresseerd te zijn." > Koper: "Ik heb ondertussen iets anders gekocht."
- "Nog beschikbaar?" > "Ja" > "Ok super! Ik ga even overleggen. Je hoort nog van me!" > *crickets*
- "Ik ben wel geïnteresseerd maar kan pas over 2 weken ophalen." > "No problem, zal het opzij leggen." > 2 weken later: *crickets*
- Etc...

Met 2dehands geen ervaring, maar ik hoorde dat dat daar nog erger was.

Terug
Bovenaan