Buren appreciatie thread

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Ja de buren van Beyondgaming zijn 90% vermadelijk! Maar in die kleine 10% schuilt ook een goede buur. Post hier uw goede buur-verhalen!

Wij kregen onlangs nieuwe buren, en wat een verademing ten opzichte van de andere kant!

Positieve punten:

+ Doen totaalrenovatie, maar bliksemsnel. De man heeft zijn eigen bouwfirma, en de afbraakwerken zijn al zo goed als klaar. Dit is letterlijk op nog geen week geklaard.
+ Gaan een blok bijzetten, tot ongeveer gelijke diepte met ons perceel, geen inkijk/zicht afdoen, én gaan gedeelde muur isoleren!
+ Gaan ook huis injecteren, en willen dit samen met ons doen (ze weten dat we ook vochtprobleem hebben), om zo kosten te besparen door gezamenlijke offerte
+ Zijn vriendelijk en verontschuldigen zich op voorhand voor overlast
+ GAAN DIE VUILE KLIMOP HELEMAAL WEGDOEN HALLELUJA

:love::woohoo:
 
Mijn naaste buur kent maar 1 muziekgenre en dat is house.

Positieve punten:
- hij is niet elke dag thuis en ook nooit lang thuis
- soms is het retro house :)woohoo:)
 
Ik woon in een appartementsblok van 6 eenheden en het zijn allemaal normale mensen, sommigen zijn zelfs nog vriendelijk ook!
Hopelijk blijft het zo en komt er niet ergens een twistpunt boven.
 
Mijn buren zijn lieve oude mensen, hoogstens krijg ik eens een niet al te subtiel verwijt over de kleine wildernis die onze tuin is, maar dat laat ik over me heen gaan. Er zit 10 meter tussen onze huizen, op dat vlak dus ook geen last van elkaar.
 
Hier ook een appartementsblok van 6 en best wel tevreden met onze buren. Eigenlijk nooit geluidsoverlast en iedereen poetst de gang/voortuin zonder mopperen als het aan hem/haar is.
We hebben geen syndicus maar krijgen desondanks alles vrij vlot geregeld. Het plaatsen van mijn warmtepomp of ventilatiesysteem was geen probleem.
 
Positief:
Mijnen buurman helpt bij alles da ge hem vraagt, en het kost u hoop en al een paar pintjes!
Een gat van 160 boren? hij haalt zijn stelling boven en komt helpen.
materiaal van doen? u zegt het maar.
Muureke opmetsen? geen probleem.

Alsk hem zou zeggen da mijn kolen op zijn maar da'k nog vlees heb zou em binnen de kortste keren de zijne in gang steken en mij uitnodigen.


Negatief:
De mens werkt ook echt enkel op drank, en als ge der iets mee doe geraakte der nie van af voor da allen drank uitgekuist is.
 
Mijn buurvrouw brengt soms verse wafels. En mijn andere "buur" is een kinderopvang die vanaf 18u het huis uit is en in het weekend simpelweg niet aanwezig. "Overbuur" is een mooi kerkhof. Nog nooit zo goed gehad.
 
Halfopen bebouwing hier en onze aangrenzende buren zijn top. Doen zelf graag feestjes (zeker in de zomer), dus hebben er ook geen enkel probleem mee dat dat hier ook gebeurt.

Andere kant (niet aangrenzend dus) was een oudere vrouw (94 denk ik) en dat was ook helemaal in orde, die vond alles OK. Die is nu naar een rusthuis, het huis is verkocht en wordt opgemaakt momenteel om te verhuren, we moeten dus afwachten wat voor huurders dat gaan zijn en dat ze geen spel gaan maken van onze schutting die een centimeter of 5 te hoog is en van onze nogal groot uitgevallen carport :unsure:.

Schuin overburen zijn ook vriendelijke mensen, recht over ons ook in orde en algemeen in onze straat heeft iedereen zo de mentaliteit wat van leven en laten leven, ik heb dus echt niet te klagen.
 
Hier ook een appartementsblok van 6 en best wel tevreden met onze buren. Eigenlijk nooit geluidsoverlast en iedereen poetst de gang/voortuin zonder mopperen als het aan hem/haar is.
We hebben geen syndicus maar krijgen desondanks alles vrij vlot geregeld. Het plaatsen van mijn warmtepomp of ventilatiesysteem was geen probleem.
Nooit een syndicus gehad? Is het veel werk?
 
Nooit een syndicus gehad? Is het veel werk?
Nee, vroeger was heel het gebouw van 1 persoon. Toen die is overleden zijn alle appartementen verkocht waardoor er nu een groep is van jonge eigenaren die goed overeenkomen.

Veel werk is het niet, ad hoc vergaderen we eens nu bv omdat we willen bekijken of zonnepanelen mogelijk zijn. Daarnaast maakt een persoon jaarlijks een lijst met de verdeling voor het poetsen en stuurt een overzicht van de gezamenlijke rekening door. We hebben geen lift dus er zijn vrij weinig kosten buiten onze brandpolis.

Daarom dat we het ook zo willen houden, een syndicus zou te duur zijn voor wat die maar moet doen.
 
Wij mochten de remorque van mijn nieuwe buurman lenen om mijn meubels mee te verhuizen.
Onderburen zijn ook heel vriendelijk: er was spijtig genoeg een kast kapot gegaan tijdens die verhuis. We hadden die in de garage gezet en zij stelden helemaal op eigen initiatief voor om hem mee te nemen naar het containerpark, want ze zouden er toch sowieso heengaan. :)
 
Terug
Bovenaan