Buren appreciatie thread

Mijn overbuur wist dat ik nog volop in de verbouwingen zat dus zei terloops ook eens dat het zolderlicht al een tijdje brande.
Mulan: "Ja, nee, mijn leefruimte is op de zolder voorlopig."
Buur: "Oh, maar dan denk ik toch dat je een lichtje over het hoofd ziet of zo hoor, ik zag het toen ik vanmorgen om 5u opstond nog branden."
Mulan schoorvoetend: "ik ben nogal een ochtendmens... Die voor 5u wakker is vaak.... "

En neen, ik zie dat niet als controle maar als een vriendelijk gebaar. 🤷🏼
 
Ik ga mijn buren van mijn huidig huis missen als ik weg ben.
Marokkaans gezin, dat gemiddeld 1 keer / maand langskomt met "oh hey, ik heb weer vanal keilekker Marokkaans eten gemaakt, en ik dacht ik kook gewoon wat extra voor de buren. Hier, neem aub deze MASSA loempias / tajine / briouats / harira / couscous / ... aan". En bij het suikerfeest komt daar nog vanalle zelf gemaakte zoete brol bovenop :drool::drool::drool::drool::drool::drool:.

Familie Lint zijn nogal grote eters, dus dat bevalt ons zeer goed 👌.
 
Ik ga mijn buren van mijn huidig huis missen als ik weg ben.
Marokkaans gezin, dat gemiddeld 1 keer / maand langskomt met "oh hey, ik heb weer vanal keilekker Marokkaans eten gemaakt, en ik dacht ik kook gewoon wat extra voor de buren. Hier, neem aub deze MASSA loempias / tajine / briouats / harira / couscous / ... aan". En bij het suikerfeest komt daar nog vanalle zelf gemaakte zoete brol bovenop :drool::drool::drool::drool::drool::drool:.

Familie Lint zijn nogal grote eters, dus dat bevalt ons zeer goed 👌.
Ik wist dat er iets mis was met mijn buren ;)

Maar in alle gekheid, ik heb niet te klagen over mijn buren. Er gaat hier niemand moeilijk doen als er eens iemand een tuinfeest geeft tot laat in de nacht, de pakjesdiensten mogen altijd aanbellen naast de deur, ...
 
  • Unsure
Waarderingen: Lint
Ik wist dat er iets mis was met mijn buren ;)

Maar in alle gekheid, ik heb niet te klagen over mijn buren. Er gaat hier niemand moeilijk doen als er eens iemand een tuinfeest geeft tot laat in de nacht, de pakjesdiensten mogen altijd aanbellen naast de deur, ...
:lint:
 
Tof om te lezen dat er ook heel wat positieve ervaringen met de buren zijn.
Onze nieuwe buren gaan ook twee kippen installeren dus ik voorspel binnenkort een handel in eieren!
 
Als die der al 5 jaar staan is t toch verjaard in belgenland!
Nog 4 jaar te gaan dan!
Tof om te lezen dat er ook heel wat positieve ervaringen met de buren zijn.
Onze nieuwe buren gaan ook twee kippen installeren dus ik voorspel binnenkort een handel in eieren!
Stap 1: breng oud brood naar buren
Stap 2: ontvang eitjes
Stap 3: repeat

> infinite amount of eggs
 
Aanpalende buren zijn top. Ook in onze straat wonen heel lieve mensen. In het begin toen we daar wonen kwamen we thuis in de zomer, was er een plastiek zeil over onze wagen geplakt. Blijkbaar stond het raam nog open en was het beginnen regenen, één van de buren had dat gefixt voor ons.

Allemaal heel behulpzaam. Als is het met bepaalde buren/mensen in de straat op termijn wat stroever beginnen lopen.
 
Vorig jaar een vriendelijke brief gestuurd aan een buur bij wie de boom (4/5 meter) boven de omheining (3 meter) kwam. Op zich niet erg maar daardoor lag ons zwembad wel op de primetime na het werk in de schaduw. Die mensen hebben de boom zonder morren laten weghalen door de tuinman :bow:

Binnenkort een flesje wijn brengen :hug:
 
Vorig jaar een vriendelijke brief gestuurd aan een buur bij wie de boom (4/5 meter) boven de omheining (3 meter) kwam. Op zich niet erg maar daardoor lag ons zwembad wel op de primetime na het werk in de schaduw. Die mensen hebben de boom zonder morren laten weghalen door de tuinman :bow:

Binnenkort een flesje wijn brengen :hug:
Mag ik daar over ruziemaken met je? :unsure: 'k Neem aan dat die boom van 4/5 meter er eerst stond? Ik vind dat kei erg voor die boom.

Of is hij naar een mooie boerderij gegaan waar veel andere bomen zijn? 😬
 
Mag ik daar over ruziemaken met je? :unsure: 'k Neem aan dat die boom van 4/5 meter er eerst stond? Ik vind dat kei erg voor die boom.

Of is hij naar een mooie boerderij gegaan waar veel andere bomen zijn? 😬
In my defense was het een Catalpa die wettelijk ook veel te dicht tegen de grens stond. De tuinman kwam ook altijd te laat waardoor elke herfst die bladeren lagen te rotten in mijn tuin. Nee, die ene (zelfs bezwaarlijk een boom te noemen) gaat het verschil niet maken :sarcastic: en hij/zij mag die vervangen door een lager model, mij niet gelaten :tongue:
 
Vorig jaar een vriendelijke brief gestuurd aan een buur bij wie de boom (4/5 meter) boven de omheining (3 meter) kwam. Op zich niet erg maar daardoor lag ons zwembad wel op de primetime na het werk in de schaduw. Die mensen hebben de boom zonder morren laten weghalen door de tuinman :bow:

Binnenkort een flesje wijn brengen :hug:
Hoi, ik ben die buur. Flesje wijn en gratis toegang in de zomer tot het zwembad en da’s in orde hoor!
 
In my defense was het een Catalpa die wettelijk ook veel te dicht tegen de grens stond. De tuinman kwam ook altijd te laat waardoor elke herfst die bladeren lagen te rotten in mijn tuin. Nee, die ene (zelfs bezwaarlijk een boom te noemen) gaat het verschil niet maken :sarcastic: en hij/zij mag die vervangen door een lager model, mij niet gelaten :tongue:
Oh nee, je maakt het erger. Zo'n bolletjesboom?!
 
Terug
Bovenaan