Bureaustoel: Secret Lab / Ikea /...

Is dat ook niet ergens gewoon een gedachte? Dat niet 95% maar letterlijk 100% van gaming stoelen NIET ergonomisch zijn of kunnen zijn?
En is dat net omwille van die gedachte dat gerenomeerde merken ergens ook op teren?
Er is een verschil tussen goed zitten en ergonomisch. 't Is niet omdat die gaming chair goed zit dat die ergonomisch is.
Waarom denk je dat de merken met ergonomische stoelen zo duur zijn? Daar zitten veel meer ontwikkelingskosten in dan enkel maar een designer en dat betaal je in het eindproduct. Vergelijk het een beetje met een auto waar aerodynamica die effectief nut heeft tov een andere waar men een spoiler opplakt voor het design.

Wat is zowat de levensduur van een stoel eigenlijk? Op een gegeven moment is het zitvlak toch volledig verweerd, zijn de steunen niet meer wat ze moeten zijn.

ik heb deze ooit gekocht op ibood: https://www.amazon.com.be/dp/B08M62FNPX

6 jaar later toch nog steeds tevreden over :)
Vroeger een aantal "lederlook" kantoorstoelen gehad van prijsklasse 50EUR tot 150EUR. Bij dagelijks gebruik was mijn ervaring dat die na 1.5 jaar voor de vuilbak waren: bekleding scheurt en raakt volledig kapot, stoel zelf kapot, etc.

Ervaring met een gaming chair met PU bekleding (prijsklasse ergens rond de 300EUR) is dat die na een jaar of vijf slijtagesporen aan de bekleding begint te vertonen. Bekleding scheurt niet maar bovenkant begint volledig af te schilferen.

Met duurdere stoelen geen ervaring.

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, heb een concreet vraagje aan de mensen met een Herman Miller Aeron.
Welke maat hebben jullie genomen? Ben zelf 184 cm - 90 kg, en lees gemengde keuzes hierin.
Normaal gezien zou ik deze liever testen in een showroom, maar er zijn geen in mijn omgeving.
Alvast bedankt!

178cm en 75kg en ik heb een B.
Ee was bij mij ook geen showroom in de buurt maar voor zo'n investering wil ik gerust wel wat verder rijden (ben bij Rocor geweest).

Vond die van Secret lab niks voor mij, vandaag bij Jysk binnen gegaan en vond verrassend de Nibe zeer goed voelen voor me, iemand ervaring met deze stoel?

Terug
Bovenaan