Buitenlandse stand-up comedy

1725523551673.png

Paul Taylor - Bisoubye (2023, opgenomen in Brussel!) staat nu op youtube
Ik kan het wel smaken, zijn vorige twee (Frans + Engels) staan ook online.

Maron nog eens met een echt grappige special, en scherp er bovenop.
Één van de weinige die de "Carlin" accolades mag dragen.

Beetje laat maar eindelijk Mullen "ontdekt".

Eerste deze een 639 keer herbekeken. En dan maar eens aan de deep dive begonnen

Al begint ge waarschijnlijk best bij zijn yt special

Lang geleden da'k nogs tranen van het lachen had. Stav zijn Gremlin lach is hier ook wel een makkelijke trigger.

Laatst bewerkt:
Nee 90's kids, begin hier maar. Bedankt mij maar later.
Edit: ik ga sterven van het lachen door deze idioten. Fuck. Zo dom. Zo geniaal.

Stav is het levende bewijs dat een laughing track werkt. En Gremlins 3 misschien toch moet gebeuren.

Laatst bewerkt:
De oude shows van Hans Teeuwen nog eens opnieuw aan het bekijken, blijft geniaal. Tijdloze humor.
Ik hou van zijn werk maar ben ook wel niet de grootste HT fan. Máár ik vind dat wel de grootste humorist die ons taalgebied ooit heeft gekend. Die zijn beste niveau… Daar kan imo niemand anders aan in NL of BE.

Maar persoonlijk kan ik wel meer genieten van een Theo Maassen, Ronald Goedemondt of Daniel Arends bijvoorbeeld.

hansteeuwnee.png

Link gecorrigeerd beste vrienden.
Alle respect voor Urbanus en uiteraard ook een van de groten. Maar wel niet niveau Hans Teeuwen imo. Is allemaal ook deels persoonlijke smaak natuurlijk.

Vind wel dat Teeuwen sowieso waardiger oud is geworden. Die zijn oude shows zijn uiteraard zijn beste maar ook zijn recente werk is echt nog wel ok. Maar bij Urbanus… Heb die twee jaar geleden nog is bezig gezien en holy shit; dat was op het pijnlijke af…

Ik moet toegeven, maar heel weinig van Teeuwen echt bekeken. Nogal vroeg afgeschreven als schreeuwerige nollander, en nooit echt deep dive op gedaan. Maar omdat ge algemeen ging met "humorist" dan is Urbanus met zijn films en vele kortfilmpjes, muziek, strips en zijn jaren 80 en 90 zaalshows wel best kandidaat voor die algemene noemer.

Ik moet toegeven, maar heel weinig van Teeuwen echt bekeken. Nogal vroeg afgeschreven als schreeuwerige nollander, en nooit echt deep dive op gedaan. Maar omdat ge algemeen ging met "humorist" dan is Urbanus met zijn films en vele kortfilmpjes, muziek, strips en zijn jaren 80 en 90 zaalshows wel best kandidaat voor die algemene noemer.
Ja ik was ook wel even vergeten dat Urbanus 20 jaar ouder is dan Teeuwen. Dus daarom alleen al voelt Teeuwen voor mij 'frisser' aan. Weet ook niet of die op zijn 75 nog veel 'jonge' mensen naar zijn zalen gaat trekken (als hij dan nog überhaupt optreedt).

Nogmaals, smaken en kleuren! En Urbanus sowieso ook een van de groten - in België wellicht de grootste.

Terug
Bovenaan