Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Was te verwachten hé. Volgens mij stond Monaco 5e toen hij aan boord kwam (als ik me niet vergis) en uiteindelijk is Monaco nu 7e geworden. Dan heb je het eigenlijk niet echt goed gedaan, ondanks wel een goede reeks een paar maand geleden. Voor een ploeg als Monaco is het missen van de CL sowieso wel pijnlijk, lijkt me.

Jammer natuurlijk, zo krijgt zijn buitenlands avontuur na een dik half jaar al meteen een eerste knauw. Benieuwd wat hij nu gaat doen. Andere Franse club in de kelder van Ligue 1 of proberen bij een 'topper' in Ligue 2? Terugkeer naar België? Of misschien Nederland waar hij toch ook een verleden heeft?

Idem voor Karel Geraerts (of zou dat een uitgemaakte zaak zijn dat die naar STVV gaat?)

Van de ex-trainers van Union heeft iedereen toch ook maar gefaald: Mazzu, Geraerts, Blessin en nu ook Pocognoli. Het moet zijn dat de ondersteunende staf bij Union toch echt wel top is want hoe verklaar je anders dat de 4 trainers overal zwakke of mindere resultaten halen

Mja, kijk even naar de afgelopen 20 jaar. Hoeveel trainers die het goed deden bij een Belgische (top)club hebben die resultaten kunnen evenaren bij een andere club? En dan heb ik het zelfs nog niet over hun resultaten in het buitenland. Als je aan een handvol komt, zal het veel zijn.

Mja, kijk even naar de afgelopen 20 jaar. Hoeveel trainers die het goed deden bij een Belgische (top)club hebben die resultaten kunnen evenaren bij een andere club? En dan heb ik het zelfs nog niet over hun resultaten in het buitenland. Als je aan een handvol komt, zal het veel zijn.
Clement! (allez, recent bij Norwich toch)

Snap je punt, het viel me gewoon op bij Union maar het klopt idd wel dat de trainers maar weinig succes hebben behalve Kompany en gedeeltelijk Clement :-)

Uiteindelijk is dat internationaal ook zo. Zelfs daar gaat het toch maar om een heel beperkt kransje trainers/managers die enigszins consistent goede resultaten weten neer te zetten over verschillende seizoenen en ploegen heen. En bij verschillende van die trainers kan je dan ook nog eens vraagtekens plaatsen omdat ze ook bijna steeds aan de slag zijn gegaan bij de ploegen met (soms by far) de beste spelers en het meeste geld.

In het voetbal is, naast financiële slagkracht, de kwaliteit van het bestuur en de omkadering volgens mij bepalender dan de coach in de resultaten.

Is het bij Union vooral niet zo dat Bart Meert daar achter de schermen als constante factor de sportieve lijnen van de club bewaakt waarbinnen de trainers dan opereren? Ik had ergens eens gelezen dat dat een van de grote redenen is van de constante prestaties en spelbeeld de afgelopen jaren ondanks alle trainerswissels.

Terug
Bovenaan