Brussel, Luminiscence

Castil

Well-known member
Crowdfunder FE
Mag verplaatst worden indien hier niet op zijn plaats

Midden februari gaan we naar Luminiscence in de Sint-Michiels-en Sint-Goedelekathedraal, centrum Brussel, onbekend terrein voor mij.
Ik kom vanuit Leuven en dacht met wagen te gaan en ervoor iets te gaan eten met 2 kindjes van 8 en 9 jaar.

2 vragen
- Welke bistro/restaurant is aangeraden in die omgeving
- Makkelijk bereikbaar met de wagen of toch beter de treinuren eens opzoeken? Niet te ver van het station en doenbaar met 2 kindjes?

gewoon trein tot brussel centraal, je kan plassen van het station tot aan de kathedraal
Heb je een voorkeur van soort bisto restaurant?

Als je de mogelijkheid hebt om met de trein of metro te gaan, zou ik dat ten zeerste aanraden. Heel de buurt rond het centraal station ligt opgebroken en is een kluwen van eenrichingstraten en tijdelijke omleidingen. Met de nieuwe treintarieven buiten de spits of brupass (xl) is de optie openbaar vervoer vaak even duur als auto + parkingticket, en veel relaxter dan door het centrum crossen.

Resto's allemaal op wandelafstand (5-10min)van centraal station/kathedraal:
- Chateau moderne op kunstberg
- Brewdog vlak aan centraal
- Wolf Sharing food market.

Geen van allen is specifiek kindvriendelijk, maar zijn allemaal grotere zaken om à la minute iets te gaan eten/drinken ipv waar je speciaal voor een restaurantervaring gaat (lees: waar je niet buitengekeken wordt als er kinderen bij zijn).

Verder nog iets meer in het centrum rond de Anspach/St catherine (15-20min):
- Bia Mara (fish & chips)
- De Markten cafe
- Billie (klassieke spaghetti, croques)
- Chicago cafe (enkel overdag wel)
- Chau Sando (Japanse croques)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan