Bpost geleverd maar niet ontvangen. Iemand ervaring?

Sales

Member
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij een webwinkel.

Vanochtend kreeg ik mail van Bpost dat het geleverd is om 11h met een handtekening.

Echter heeft niemand iets gezien noch briefje.

Ik heb dit reeds gemeld bij bpost en zeggen om nog even te wachten tot morgen omdat soms postbodes iets als 'geleverd´ zetten maar het de dag nadien afleveren.

Dit heb ik een paar keer gehoord bij anderen.

Iemand ervaring hiermee ?

Thx,
 
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij een webwinkel.

Vanochtend kreeg ik mail van Bpost dat het geleverd is om 11h met een handtekening.

Echter heeft niemand iets gezien noch briefje.

Ik heb dit reeds gemeld bij bpost en zeggen om nog even te wachten tot morgen omdat soms postbodes iets als 'geleverd´ zetten maar het de dag nadien afleveren.

Dit heb ik een paar keer gehoord bij anderen.

Iemand ervaring hiermee ?

Thx,
Postbode zei me recent dat ze veel moeten uitbesteden aan onderaannemers, maar de administratie niet altijd mee komt met de onderaannemers waardoor het soms een soep is. Zo had hij op papier mijn pakket mee, maar in realiteit niet. En 3u later stopte er idd een blanco wit busje met mijn pakje. 🤷🏼
 
Ik heb enkele jaren geleden een pakje verzonden dat wel is afgetekend maar nooit is aangekomen. Dat is nooit opgehelderd geweest.
Op het postkantoor wilden ze me eerst niet helpen, want dat kan je zelf online checken. Met een lang gezicht keken ze dan toch eens op hun computer, afgetekend. Toen begonnen ze maar te verkondigen dat de ontvanger van het pakje misschien wel de leugenaar was in dit verhaal.
Een geweldig prettige ervaring met Bpost, hopelijk heb je meer geluk.
 
Ik heb enkele jaren geleden een pakje verzonden dat wel is afgetekend maar nooit is aangekomen. Dat is nooit opgehelderd geweest.
Op het postkantoor wilden ze me eerst niet helpen, want dat kan je zelf online checken. Met een lang gezicht keken ze dan toch eens op hun computer, afgetekend. Toen begonnen ze maar te verkondigen dat de ontvanger van het pakje misschien wel de leugenaar was in dit verhaal.
Een geweldig prettige ervaring met Bpost, hopelijk heb je meer geluk.
Nu ja Bpost zou de rechtzaak verliezen want de handtekening zal door een kenner als vals verklaard worden, en dan is Bpost gewoon bescheten. De rechter zal jou dan gewoon gelijk geven.

Bpost heeft gewoon geluk dat jij voor een appel en een ei géén rechtzaak start en dat je toch verlies zal maken daarmee.
 
Heb enkele jaren geleden ook zoiets meegemaakt. Zogezegd afgeleverd, maar nooit iets van gezien. Verkoper zei dat ik om een bewijs moest naar de post. Die konden mij alleen maar een papier geven waarop ook werd beweerd dat het was afgeleverd en daar moest ik het mee doen. Tja. Daardoor nooit iets van mijn geld teruggezien natuurlijk.
Nooit geweten wat er toen is misgegaan. Misschien onderschept door één van de buren. (Ik woonde toen nog in zo'n grote nieuwbouw met nogal wat marginale buren.)
Ik probeerde dan maar het feit dat het om Chinese brol onder de €20 ging nog als een troost te zien...
 
Ook al gehad. Geleverd en getekend. Nergens te bespeuren. Zat gewoon in de brievenbus van de buren, een leegstaand huis. Enveloppe zat dan nog ook nog maar half in de bus dus iedereen kon het er gewoon uitnemen. Wat ik dan ook gedaan heb.
 
2 Laptops besteld, briefje achtergelaten dat er niemand beschikbaar was en dat we het pakje moesten gaan halen in het postkantoor, terwijl we een portier hebben en een warehouse waar we pakjes ontvangen.

Naar De Post geweest dag nadien, pakje was er niet. 2 dagen later gebeld, pakje was terug naar verdeelcentrum.
Week later gebeld, er is een staking in het verdeelcentrum, alles heeft vertraging.
Weer week later, aah meneer uw pakje is opnieuw vertrokken in het verdeelcentrum maar we weten niet naar waar. :wallbash:

Gelukkig was een pakje van Coolblue en die hebben dan opnieuw laptops opgestuurd.
 
2 Laptops besteld, briefje achtergelaten dat er niemand beschikbaar was en dat we het pakje moesten gaan halen in het postkantoor, terwijl we een portier hebben en een warehouse waar we pakjes ontvangen.

Naar De Post geweest dag nadien, pakje was er niet. 2 dagen later gebeld, pakje was terug naar verdeelcentrum.
Week later gebeld, er is een staking in het verdeelcentrum, alles heeft vertraging.
Weer week later, aah meneer uw pakje is opnieuw vertrokken in het verdeelcentrum maar we weten niet naar waar. :wallbash:

Gelukkig was een pakje van Coolblue en die hebben dan opnieuw laptops opgestuurd.
Zo was er toch onlangs nog iemand en die had zéér waardevolle spullen verstuurd via Bpost (Dat ging letterlijk over vele duizenden euro's in waarde) Hij had dit aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd. Hij had een APARTE verzekering aangegaan (want bij Bpost is de max aangegeven waarde die verzekerd kan worden 500€), waardoor de volledige waarde verzekerd was.

Er was één probleem. Het pakje is toen nooit op bestemming aangekomen. De verzekeraar weigerde echter uit te betalen omdat Bpost een handtekening kon tonen van de ontvanger met bewijs van ontvangst.

Uiteindelijk heeft Bpost de rechtzaak toen verloren omdat er aangetoond kon worden dat er sprake was van valsheid in geschrifte. Iedereen kan zomaar aftekenen hé met een kribbeltje en de handtekening kwam niet overeen met die van de ontvanger. Het laatste dat ik er van gehoord heb is dat Bpost dan in beroep gegaan is waardoor de verzender nog steeds wacht op zijn centjes.

Ik heb even gegoogled maar ik kan het artikel niet meteen meer terugvinden ..

Hint: Ik denk voor dure spullen dat je (indien mogelijk via Coolblue gaat dit niet) beter UPS of Fed-Ex gebruikt, want als Bpost iets kwijtspeelt is het miserie.
 
Ik schrik ervan dat ik zelden iets hoor van rechtzaken tegen Bpost. Maar ja, meestal kan je er niet aan uit .. voor een paar honderd euro start je géén rechtzaak. En voor echte waardevolle spullen gaan de meeste mensen via een ander kanaal zaken versturen hé.

Die mens hierboven is dan al een uitzondering. (En die zal géén 2de keer iets waardevols versturen via Bpost).
 
Idem hier.
2 zendingen tegelijk geleverd aan de deur en maar 1 ontvangen, natuurlijk pas na 10min gezien door de mail van bpost dat de 2de ook geleverd moest zijn.

Ra ra ra wat er verdwenen was, een iPhone 11 van Coolblue.
Na 5 weken uiteindelijk een nieuwe gekregen van Coolblue maar welke enkele keren moeten bellen en het verhaal uitleggen.

Ze weten bijna perfect wat er in het pakket zit door de afmetingen van de doos en het gewicht, met een simpele query haal je het er zo uit.
 
Via GLS zou ik een pakje geleverd krijgen.
Ik ben thuis en krijg een bericht dat het pakje zonet afgeleverd werd met mijn ontvangstbewijs.

Grote verwondering, want niemand gezien of gehoord. Meteen naar buiten gegaan en in brievenbus gekeken. Niets te zien…

In de daaropvolgende 24u heel veel proberen mailen/bellen maar niet veel wijzer geraakt.

Tot ik er de volgende dag achter kwam dat ze 2 huizen verder geleverd hebben…
De buurman had het binnen genomen en was het ook uit het oog verloren…
 
2 Laptops besteld, briefje achtergelaten dat er niemand beschikbaar was en dat we het pakje moesten gaan halen in het postkantoor, terwijl we een portier hebben en een warehouse waar we pakjes ontvangen.

Naar De Post geweest dag nadien, pakje was er niet. 2 dagen later gebeld, pakje was terug naar verdeelcentrum.
Week later gebeld, er is een staking in het verdeelcentrum, alles heeft vertraging.
Weer week later, aah meneer uw pakje is opnieuw vertrokken in het verdeelcentrum maar we weten niet naar waar. :wallbash:

Gelukkig was een pakje van Coolblue en die hebben dan opnieuw laptops opgestuurd.
Ik zit op mijn werk vaak alleen. Mijn kantoor is een 50-tal meter verder in een hangar. De (sectionaal)poort staat hier altijd open zodat ze binnen kunnen.

In die 2 jaar dat ik hier zit is de facteur of andere diensten welgeteld 2 a 5 keer tot aan mijn bureau geweest om iets af te leveren. Meestal dumpen ze het vooraan aan de poort, zonder een toeteren of gelijk wat. Dan loop ik enkele uren later eens rond en zie ik een pakje liggen.
 
Ik zit op mijn werk vaak alleen. Mijn kantoor is een 50-tal meter verder in een hangar. De (sectionaal)poort staat hier altijd open zodat ze binnen kunnen.

In die 2 jaar dat ik hier zit is de facteur of andere diensten welgeteld 2 a 5 keer tot aan mijn bureau geweest om iets af te leveren. Meestal dumpen ze het vooraan aan de poort, zonder een toeteren of gelijk wat. Dan loop ik enkele uren later eens rond en zie ik een pakje liggen.
Koeriersdiensten leveren aan de voordeur, niet in een kantoor. Dus op dat vlak kan ik hen eigenlijk geen ongelijk geven.
 
Ik ga me toch eens zo een Outdoor Smart Mail Drop Box kopen en die naast de brievenbus zetten met een camera erop gericht, bij elke bestelling zet ik dan een opmerking erbij: Drop Box en camera aanwezig dus hou de lever smoesjes maar voor jezelf.

Post.nl probeer ik zoveel mogelijk te vermijden wat een ellende ik daar al mee gehad heb, Bpost 3 x problemen mee gehad, 1 x nooit de camera gezien ondanks de status geleverd, en 1 x bij de achterbuur geleverd (status geleverd op mijn adres) en die had ook direct aangegeven aan die van Bpost dat dit de eerste en laatste keer was dat hij een pakje zonder zijn naam nog in ontvangst neemt.

En dan eens voorgehad dat ik na 8 dagen wachten op mijn levering een pakje kreeg van Bpost, vroeg haar waar men 2de pakje van die bestelling was maar daar wist ze niks van, na wat praten zag ik vanachter in haar Bpost wagen een pakje liggen van een scherm omdat ik een scherm had besteld en de doos van vorm verdacht veel op die bestelde van mij leek 43" widescreen vroeg ik of ze dat pakje eens wilde nazien (er zat geen label op dit pakje), bleek dat dit men 2de pakje was, voor hetzelfde geld reed die daar nog een week vrolijk mee rond...
 
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij een webwinkel.

Vanochtend kreeg ik mail van Bpost dat het geleverd is om 11h met een handtekening.

Echter heeft niemand iets gezien noch briefje.

Ik heb dit reeds gemeld bij bpost en zeggen om nog even te wachten tot morgen omdat soms postbodes iets als 'geleverd´ zetten maar het de dag nadien afleveren.

Dit heb ik een paar keer gehoord bij anderen.

Iemand ervaring hiermee ?

Thx,
De webwinkel waar je jouw bestelling hebt geplaatst is verantwoordelijk, het is aan hen om een klacht in te dienen bij bpost. Gewoon bellen of mailen met je verhaal.
 
Update:

Ondertussen is gebleken dat bpost het pakket retour afzender heeft gestuurd, ondanks dat er op de tracking getekend was voor ontvangst, en na een paar mails en telefoontjes heb ik uiteindelijk toch het pakket goed ontvangen .
 
Idem hier.
2 zendingen tegelijk geleverd aan de deur en maar 1 ontvangen, natuurlijk pas na 10min gezien door de mail van bpost dat de 2de ook geleverd moest zijn.

Ra ra ra wat er verdwenen was, een iPhone 11 van Coolblue.
Na 5 weken uiteindelijk een nieuwe gekregen van Coolblue maar welke enkele keren moeten bellen en het verhaal uitleggen.

Ze weten bijna perfect wat er in het pakket zit door de afmetingen van de doos en het gewicht, met een simpele query haal je het er zo uit.
Hmm, zou dat de reden zijn dat mijn iPhone die vorige week geleverd is in een extreem grote doos zat? Die nieuwe iPhone doosjes zijn super dun tegenwoordig, maar het zat in een grote doos vol met van die luchtkussentjes.

Ik heb niet zo heel vaak problemen met bpost, ik ken onze vaste postbode niet heel goed, maar in onze interacties is het altijd een plichtsbewuste vriendelijke man geweest. De laatste weken komt er af en toe een andere postbode precies, en die loopt er de kantjes van af ze. Vorige week twee pakjes op twee verschillende dagen. Voor het eerste pakje zag ik toevallig door het raam dat de camionette van bpost er was. Ik hou die dus in de gaten om te zien wat ze gaat doen. Zie ik die naar mijn deur stappen met het welgekende briefje in de hand, maar zonder mijn pakje?? Ik spurt dus naar beneden en doe open voor ze het in de bus kan steken. Stond die daar zo schaapachtig te staan en is ze mijn pakje gaan halen.

Tweede keer was het dezelfde en heb ik ze helaas compleet gemist. Ik weet wél dat er niet aangebeld is geweest. Ik kreeg gewoon opeens een mail "we konden u niet bereiken" en het briefje stak in mijn bus. Dat is dus sowieso dezelfde die dat van plan was met mijn eerste pakje. Kan niet wachten tot onze vaste postbode terug is..
 
Wij hebben nog gehad dat ze bij postnl gewoon toegeven dat de persoon die het pakketje aflevert gewoon zelf handtekening zet als je er niet bent. En daarmee is voor hen de kous af.
Er zou toch eens een manier mogen zijn om hier wat makkelijker tegenin te kunnen gaan zonder dat je al een rechtszaak moet gaan aanspannen.
Bij ons ging het ook over paar honderd euro die bij de buren terechtgekomen was. Daar waren we pas dagen later achter gekomen, nadat we meermaals contact hebben gehad met zowel de leverancier als de koerierdienst. Ze wijsden hele tijd naar elkaar om de schuld op de ander te steken.

Belachelijke praktijken.

Met bpost eigenlijk geen miserie, maar de postbode kent intussen ook wel onze naam. Dus als het lettertje (wij delen ons huisnr nog met andere huizen, met elk een eigen letter behalve 1 huis die geen letter heeft) weer eens 'vergeten' wordt, weet de postbode wel dat het bij ons moet zijn op basis van de naam.
 
Hier ook, ik was heel de dag thuis. Ik kreeg ineens melding dat ik zogezegd niet thuis was en dat het bij de buren geleverd was. Kben overal gaan aanbellen in m'n straat en niemand die van iets weet...was een bestelling van zo'n 290 euro..geen idee hoe het nu verder moet
 
Terug
Bovenaan