Bpost geleverd maar niet ontvangen. Iemand ervaring?

Gisteren iets besteld op Bol en zou dezelfde dag nog geleverd worden door Bpost. Om 22.00 uur savonds gaat de bel. Een allochtoon in zijne training met een gewoon wit licht vrachtje stond daar met mijn pakje.

bpost is niet meer de bpost van vroeger. Zoals mulan eerder zei, ze besteden massa's werk uit tegenwoordig
 
Contact opnemen met de verkoper. Ze kunnen een klacht bij Bpost indienen.
Als koper kan je inderdaad géén klacht indienen.

Voor binnenlandse zendingen is de vergoeding die de verkoper krijgt:
0€ indien niet aangetekend verzonden
(max) 39€ indien aangetekend verzonden
Tot 500€ indien standaard verzekerd
Tot 7500€ indien een verzekering op maat is opgesteld

Best is dus voor de verzender / verkoper, dure pakjes te verzekeren. Maar dit wordt zelden gedaan.
 
Onlangs is een bestelling van €500+ verkeerd geleverd geweest.
Naar klantendienst van GLS gebeld, die wist me te zeggen dat het "geleverd was bij de buren" Ben dan beginnen aanbellen tot ik het gevonden had.
Het was geleverd op NR 137 ipv 173... geen idee waarom de pakjesman dat logisch vond, zal zich vergist hebben vermoed ik.
 
Ik mag mij sinds vandaag bij dit topic aansluiten:

2 items bij coolblue besteld, 1 past in de brievenbus en dat is perfect toegekomen. Het andere zit in een doos en dat is niet toegekomen, ondanks dat de track & trace zegt van wel. Beide pakketten hebben wel exact hetzelfde aflever bewijs, inclusief voor beide pakketten hetzelfde track & trace nummer.

Naar Bpost gebeld en die gingen dat onderzoeken en zou vandaag en ten laatste morgen iets horen.. Ik ben benieuwd.. het zint mij niet dat beide pakketten met dezelfde t&t zijn afgetekend...
 
Ik kan daar al een hele boek over schrijven over de avonturen van bpost & andere pakjesdiensten.

Zo is moest ik van ups een pakket ontvangen. Kreeg ik een mail dat het ontvangen was. Kom ik 's avonds thuis. Niets te vinden, alles afgewandeld, niets te vinden. Wil ik dan een klacht indienen via de site van ups. Kreeg ik daar als standaard antwoordt dat ik minimum 14 dagen moet wachten want dat het misschien nog boven water ging komen. Ik was al redelijk opgefokt op da moment omdat ik er al redelijk wat tijd mee had verloren & als je dan nog eens dit als antwoordt krijgt... Nu kreeg ik dan een goed uur later telefoon van een secretaresse dat er bij hen, een pakket lag van mij. Het was ook nr 15... Echter de verkeerde straat 1,5 km van waar ik woon...

Nu als ik pakketjes moet versturen die ik dit altijd aangetekend & verzekerd bij bpost. Dit kost een kleinigheid meer maar als je miserie hebt komt dit wel van pas. Ooit ook eens een pakketje verstuurd naar iemand hier van het forum. Dit was zogezegd afgeleverd maar nooit ontvangen, hij contacteerde me dan terug want enkel de persoon die het pakket verstuurd kan hiervoor contact opnemen met de klantendienst. Ik heb toen gebeld, na veel blabla heb ik dan toch te weten gekomen waar het geleverd was. Het was dan ergens afgeleverd in een pakjespunt. Alles was terecht maar weer veel tijd mee verloren.

Via coolblue ook zoiets meegemaakt. Pakketje zogezegd geleverd, zat niet in de brievenbus. Ook geen briefje in de bus waar het wel zou liggen. Ik een mail gestuurd naar coolblue. Die moeten dan op hun beurt contact opnemen met hun leverancier. Na een paar dagen heb ik het pakketje dan gevonden in de struiken. Omdat het niet in de brievenbus kon hebben ze het daar dan maar in gestoken...

Ook eens via alternate een redelijk dure bestelling gedaan. Ging de volgende dag geleverd worden. Echter hebben ze nooit de moeite gedaan om aan te bellen, direct briefje in de bus & weg waren ze. Het was een pakket in 2 delen. We reden dan de volgende dag naar het postpunt. Kregen we 1 ding mee, ik vroeg dan waar het 2de was. Aah da hebben we niet. Ik de maandag dan gebeld naar bpost waar da zat. Want natuurlijk de logica zelve als je het pakket in een postpunt gaat afgeven dat je maar de helft daar achter laat... Het pakket lag in het postkantoor, ik weet nog goed de woorden van die aan de telefoon: "Ze zullen het daar gesmeten hebben."
Ik de volgende dag naar het postkantoor want die zijn ook zo open op van die uren da iedere normaal werkende mens kan gaan...
Kreeg ik dan die door te zien, vol builen & blutsen, de zijkant voor een deel gescheurd, daar zat voor meer dan €5000 aan materiaal in. Het stond mij al ni aan dak erom moest rijden, we waren die dag thuis, laat dan staan dak er 2 keer moest om rijden omda ze pakket A daar droppen & pakket B ergens anders. Degene die achter het loket stond was de baas van het postkantoor. Ik heb hem eens goe mij gedacht gezegd, der stonden op het moment andere mensen in het post kantoor maar da kon mij op da moment ni schelen.


Da zijn nog maar een paar voorbeelden.
Per 4 pakketen dak zou moeten ontvangen hebben zeker met 1 miserie.

Sindsdien alsek duur materiaal aankoop of verkoop gaak er zelf om of brengek het zelf, dan bennek zeker dat goe is.
 
Ik werk zelf bij bpost als postbode, maar heb vroeger (zie mijn itrader) op de 600 deals alleen hier, nooit problemen gehad. Ook veel van andere tweedehandssites gekocht toen ik nog verzamelde, alles netjes aangekomen (en toen werkte ik nog niet bij bpost 😉)

Met de andere koerierdiensten al wel veel zever gehad...
 
ik heb ook wat tofs voor, 3 pakjes besteld via amazon allemaal via hetzelfde account en als ik in de bpost app kijk naar tracking worden 2 van de 3 pakjes naar een verkeerde adres gestuurd. Dit terwijl mijn adres op amazon en in de bpost app correct is. Als ik dat verkeerd adres opzoek in google maps is het blijkbaar ook een gecensureerde woning. Dus weet niet of daar iemand expres adressen zit te veranderen maar vind het toch heel vreemd allemaal zeker ook omdat het om dure pakjes gaat. Gelukkig heb ik vertrouwen in amazon costumer service dat het uiteindelijk wel in orde zal komen.
 
Ik heb één ding geleerd bij bpost en andere koerier diensten.
Ik laat nooit nog iets naar huis leveren.
Kleine pakketten afhaalpunt.
Grote stukken of dure stukken zal ik zelf komen halen.
 
Ik laat nooit nog iets naar huis leveren.
Kleine pakketten afhaalpunt.
Grote stukken of dure stukken zal ik zelf komen halen.
Vorig jaar toch een pakket gehad dat volgens track en trace was aangekomen op een afhaalpunt.
In praktijk was dat pakket daar helemaal niet en dat was spoorloos. Het is ook nooit of the nimmer teruggevonden.

het komt wel minder dikwijls voor .. maar ik heb dat dus ook al voorgehad. Tot op heden 1x aldus.
 
Vorig jaar toch een pakket gehad dat volgens track en trace was aangekomen op een afhaalpunt.
In praktijk was dat pakket daar helemaal niet en dat was spoorloos. Het is ook nooit of the nimmer teruggevonden.

het komt wel minder dikwijls voor .. maar ik heb dat dus ook al voorgehad. Tot op heden 1x aldus.
Ik ook nog maar één keer voorgehad , panne afhaalkluis.
Panne opgelost en pakket niet meer terug te vinden.
Bpost zoals gewoonlijk , we weten het niet wat er mee gebeurd is.
Wel een nieuw pakket opgestuurd gekregen van die firma, na tekenen van papier, verlies door Bpost.
 

Politie vindt volle postzakken en tientallen pakketten bij inval, postbode brengt nacht in cel door: “Diensthoofd wuifde eerdere klachten weg”​

SINT-LIEVENS-HOUTEM/ZOTTEGEM/GERAARDSBERGENBij een inval in een woning in de Houtemse deelgemeente Bavegem heeft de politie tientallen postpakketten en volle postzakken gevonden. Postbode M.D. uit Zottegem werd opgepakt voor verhoor en bracht één nacht in de cel door. Bpost zette haar op non-actief. “Ondertussen bekijken we in welke mate we de vele gedupeerden kunnen tegemoetkomen”, zegt bpost-woordvoerster Veerle Van Mierlo.
 
in april pakket besteld via bol.com, externe winkel in duitsland.
pakket onmiddellijk verstuurd, en zou een week vroeger dan voorzien toekomen. top service.
mààr: pakket werd aan de grens overgedragen aan BPost. na een week "gesorteerd", en elke dag melding dat mijn pakket die dag geleverd zou worden, toch eens contact op genomen. antwoord "gegevens kloppen niet, pakket zal niet geleverd worden".
contact opgenomen met de winkel: die zouden direct een nieuw pakket sturen. dat is gisteren toe gekomen. (alweer goeie service, maar niet goed voor zichzelf)

vandaag out of the blue, hebben ze het originele pakket óók geleverd.

het is een vrij groot pak (1,5m hoog), dus dat naar een postkantoor sleuren wordt nogal lastig. het is ook zwaar, dus de retourkosten zullen niet gratis zijn.
 
in april pakket besteld via bol.com, externe winkel in duitsland.
pakket onmiddellijk verstuurd, en zou een week vroeger dan voorzien toekomen. top service.
mààr: pakket werd aan de grens overgedragen aan BPost. na een week "gesorteerd", en elke dag melding dat mijn pakket die dag geleverd zou worden, toch eens contact op genomen. antwoord "gegevens kloppen niet, pakket zal niet geleverd worden".
contact opgenomen met de winkel: die zouden direct een nieuw pakket sturen. dat is gisteren toe gekomen. (alweer goeie service, maar niet goed voor zichzelf)

vandaag out of the blue, hebben ze het originele pakket óók geleverd.

het is een vrij groot pak (1,5m hoog), dus dat naar een postkantoor sleuren wordt nogal lastig. het is ook zwaar, dus de retourkosten zullen niet gratis zijn.
Dat is afgeschreven door de winkel in Duitsland. Retourneren zal geen zin hebben.
 
Terug
Bovenaan