Bootleg T-Shirt

njits-

Member
Hallo iedereen,

Voor een cadeau zou ik graag een custom bootleg tshirt laten maken.

Nu als ik google heb ik geen tekort aan aanbod, maar de meeste websites zijn of Amerikaans of van die aard dat ze weinig vertrouwen scheppen.

Bij deze dus de vraag of iemand hier al ervaring mee heeft en bijgevolg bepaalde websites kan aanraden (of afraden).

alvast bedankt!

Ik ben hier ook al lang over aan het nadenken.

In hoeverre is het eigenlijk toegelaten om bestaande afbeeldingen, logo's,... te gebruiken? Als het puur voor mezelf zou zijn.

Bvb, ik wil een T-shirt van een band, maar al hun bestaande shirts spreken me niet aan.
Is het dan legaal dat ik bvb de cover van een van hun albums zo op een T-shirt laat zetten?
Of bvb een oud shirt dat nu nergens meer te vinden is namaak. Of hun bandnaam/logo met daaronder een andere (al dan niet zelf gemaakte) afbeelding?

In hoeverre is het eigenlijk toegelaten om bestaande afbeeldingen, logo's,... te gebruiken? Als het puur voor mezelf zou zijn.

Bvb, ik wil een T-shirt van een band, maar al hun bestaande shirts spreken me niet aan.
Is het dan legaal dat ik bvb de cover van een van hun albums zo op een T-shirt laat zetten?
Of bvb een oud shirt dat nu nergens meer te vinden is namaak. Of hun bandnaam/logo met daaronder een andere (al dan niet zelf gemaakte) afbeelding?
Voor eigen gebruik zal dat geen kwaad kunnen, denk ik. Maar misschien zal je daar wel over aangesproken worden door de band als ze dat opmerken.

Voor een vrijgezellen heb ik een shirt met eigen tekening laten drukken bij de lokale drukker. Design kon allemaal online en dan gewoon het shirt gaan ophalen bij hem thuis. Was denk ik 20 euro.
Als je een echte afbeelding wil laten drukken (mijn tekening was gewoon zwart/wit) zal het wat duurder zijn, maar als het toch maar voor één shirt is betaal ik dan liever lokaal wat meer dan gekloot te zijn met een of andere buitenlandse webshop waar het 5 of 10 euro goedkoper zou zijn.

Het zou kunnen dat dit intern bij het bedrijf waar je dit laat maken nagekeken wordt en dat je hierna een weigeringsmail ontvangt. Die willen zich natuurlijk ook indekken.

Terug
Bovenaan