Bonussen sportieve en culturele elite belastingvrij?

Absoluut terecht, één van de best mogelijke beslissingen die onze regering zou kunnen maken.

Nu de premies nog wat optrekken en het loon van een wereldster zoals Derwael (fameus) optrekken (plekken genoeg om dat geld te halen) en we zijn ietwat op de juiste weg.
En waarom is dat precies de best mogelijke beslissing? Waarom zou de bonus van sporters niet belast moeten worden en zelfs opgetrokken moeten worden maar die van een normale werkmens wel gewoon belast worden?

Derwael is een wereldster in het turnen, maar daar blijft het ook bij eh. Turnen is relatief gezien maar een kleine sport waar zij extreem goed is in een specifieke categorie. Dat je goed bent in een niche sport betekent niet dat je er automatisch maar voor moet betaald worden. En al helemaal niet door de overheid.
 
Ik heb hier eerlijk gezegd geen begrip voor en vind het ergens logisch dat je belast wordt als je inkomsten hebt dankzij je sportieve prestaties. Dikke chapeau en ik gun het ze allemaal, maar waarom topsporters niet zouden moeten bijdragen aan de staatskas is mij een raadsel. Omdat ze ons land vertegenwoordigen? Prima, laten we ook Dimitri Vegas & Like Mike, Billal Fallah en Adil el Arbi, etc... hun inkomsten dan ineens onbelast maken gezien ze ons land ook vertegenwoordigen.
 
...Prima, laten we ook Dimitri Vegas & Like Mike, Billal Fallah en Adil el Arbi, etc... hun inkomsten dan ineens onbelast maken gezien ze ons land ook vertegenwoordigen.
Reken maar dat onze top DJ's goede fiscalisten hebben zodanig dat die in Belgie nauwelijks belasting betalen. Die mannen werken ook nauwelijks in Belgie.
 
Turnen is een van de grootste en meest mondiale sporten ter wereld.
Turnen is echt wel een fameus paraplubegrip. En daarbinnen is Nina top op die hoge leggers (of hoe het noemt) maar laat ze niet op een balk staan. En dat is wat ik bedoel, die mensen zijn top in een niche.

En veel wereldwijde interesse zal er niet in zijn want anders zou er een pak meer geld in rondgaan.
 
...

En veel wereldwijde interesse zal er niet in zijn want anders zou er een pak meer geld in rondgaan.
Er is juist heel veel interesse. Vooral door jonge beoefenaars. Dit is vooral een DOE-sport. Wereldwijd.
Maar de sport is niet zo goed te vermarkten als tennis of zo. Dat maakt dat veel toppers niet makkelijk miljonair worden in deze sport.

Maar bv een Simone Biles is toch goed voor een 6 miljoen euro jaarlijks. Vooral omdat ze afkomstig is uit een groot land en super presteert.
 
Turnen is echt wel een fameus paraplubegrip. En daarbinnen is Nina top op die hoge leggers (of hoe het noemt) maar laat ze niet op een balk staan. En dat is wat ik bedoel, die mensen zijn top in een niche.

En veel wereldwijde interesse zal er niet in zijn want anders zou er een pak meer geld in rondgaan.
Niet bepaald een goed voorbeeld he, aangezien ze mee doet in de all round finale is ze per definitie goed in meerdere disciplines.
En ze heeft bvb goud op de balk op de European Games gehaald he...
 
Terug
Bovenaan