Als je het allemaal eens van op een afstand bekijkt is het toch normaal dat alles wat scheef loopt.
Al die opnames gebeuren in minder dan 10 dagen met bijhorende emoties.
Dus je bent een boer en plots staan er daar 10-30 vrouwen op uw erf die een dag lang uw verheerlijken, je mag er dan 6-10 uitkiezen die daar direct blijven slapen voor een week. Als je al niet de meest sociale bent wordt uw kop daar plots helemaal zot gemaakt.
Dan ga je naar 3 en dan beginnen de onderlinge vetes te ontstaan want je zit daar eigenlijk in een zeer onnatuurlijke situatie voor iedereen. Uiteindelijk kies je 1 persoon en ga je direct een weekend 1op1 weg zonder ook maar eens wat tijd gehad te hebben om alles op een rij te zetten.
Er zijn dan op korte tijd enkele (vakantie)liefdes, banden ontstaan die al even snel terug gedoofd werden of er was helemaal geen klik, die mannen en vrouwen zijn ondertussen een half jaar verder en iedereen heeft dat op zijn manier een plaats gegeven om daar dan zoveel later terug een bijeenkomst te doen en alles op te rakelen is gewoon veel te laat en krijg je van die ongemakkelijke situaties zoals maandag.
Als jij ooit een vakantielief gehad hebt of een date die na 5x wat spaak begint te lopen dan is een verplichte reünie 6 maanden later gewoon ambetant voor iedereen en in mijn ogen heeft VTM hier gewoon de bal compleet mis geslagen (of net juist?).
 
Ik ben die Bente vergeten. Dat is toch ook maar een onnozele koe hé. 6 keer zitten wenen voor de camera omdat ze in een vorige relatie gekwetst geweest is en daardoor heel gereserveerd is. Een eerste kus was dan ook voor haar een hele grote stap.

Om dan te horen dat ze voor het gezicht van Jef staat te lebberen met iemand anders op één of andere fuif.

Ze zijn elkaar waardig. Zijn uitspraak tegen haar over haar gewicht vind ik toch ook niet kunnen. Wtf was dat zeg.

Kutprogramma. Ik kan al niet wachten tot volgend jaar.
 
Ik vond dat die Bente haar gezicht enorm 'hard' was geworden bij die reünie. Iets in die haar blik was veranderd vond ik. Niet dat ik daar Cathy-gewijs heelder theorieën aan ga ophangen, maar het viel mij wel op. Ook de manier waarop ze 'Ok dan. Sorry' zei deed me vooral denken aan een kind dat op de vingers wordt getikt door de ouders en niet aan een volwassen persoon. Ik vond het uiteindelijk wel goed van Jef dat hij gewoon de plaat poetste, ik vond haar toch ook vrij aanvallend overkomen. Al was die opmerking over haar gewicht wel echt van het laagste dat er is.

Cathy, tja. Ik moest er van met het dansen (waarbij ze als een of andere boerderijFreud aan de hand van enkele minuten dansen heelder persoonlijkheidsverslagen ging maken over die mannen) al niet veel meer van hebben, maar dat hele verhaal van die andere persoon die in het spel was vond ik toch ook echt belachelijk. Niks mis mee dat je iemand tegenkomt natuurlijk, maar zoals Kenny heel terecht zei: dat had ze dan wel aan het begin van het programma mogen zeggen. Je speelt daar nog altijd wel met mensen hun gevoelens op TV.

Frambozenboy was flauw met zijn geghost, maar ik begrijp het ergens nog wel. Die Jana heeft hem voor heel kijkend Vlaanderen eigenlijk gewoon te kakken gezet met haar gezeik en gezeur op die romantische date, en zoals hij zelf zei: hij was al heel de week zo. Dan vond ik het toch ook enorm misplaatst om dan, vlak nadat hij zijn keuze heeft gemaakt en de concurrentie verdwenen is, de zuurpruim te gaan uithangen en al op de eerste echte date te beginnen zeiken en zuchten dat het geen naam meer heeft terwijl hij eigenlijk gewoon dezelfde persoon was die ze de dagen ervoor had leren kennen. Ook dat gelul over 'getrouwd met je werk'. Tja mens, wat verwacht je van een boer?

Die andere twee koppels, tja. Dat het vuur dooft wanneer je in zo'n prille fase na elkaar elke dag te zien plots drie weken verdwijnt kan ik snappen en bij dat laatste koppel was het er gewoon niet. Kan gebeuren.
 
Ze vullen 10 weken met materiaal uit 1 week. Paar activiteiten later wordt er al gekozen en is het op 'romantisch weekend' en dan zit er 6 maand tussen. Ze moeten nog een paar dagen na dat weekend vullen, simpel.
 
Cathy valt weinig kwalijk te nemen, vind ik. Ze had Wes een week voor de start van de opnames leren kennen, dan kende ze hem nauwelijks en ze waren ook niet aan het daten. Om dan mannen die potentieel goed bij je passen af te schrikken met "pas op he, ik heb al iemand buiten het programma op het oog"... Open kaart spelen is het wel, maar ik vind nu ook weer niet dat ze in de fout is gegaan of met voeten heeft gerammeld door gedurende die week te proberen Wes uit haar kop te zetten en de mannen wel gewoon een kans te geven haar te leren kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Cathy valt weinig kwalijk te nemen, vind ik. Ze had Wes een week voor de start van de opnames leren kennen, dan kende ze hem nauwelijks en ze waren ook niet aan het daten. Om dan mannen die potentieel goed bij je passen af te schrikken met "pas op he, ik heb al iemand buiten het programma op het oog"... Open kaart spelen is het wel, maar ik vind nu ook weer niet dat ze in de fout is gegaan of met voeten heeft gerammeld door gedurende die week te proberen Wes uit haar kop te zetten en de mannen wel gewoon een kans te geven haar te leren kennen.
Moest dat onder normale omstandigheden zijn zou ik ook wel zeggen dat ze dat niet moet zeggen, maar die mannen komen naar ginder om op nationale TV zich vrij kwetsbaar (in mindere mate bij Kenny, maar kijk bijvoorbeeld maar eens naar zo'n Kristof) te maken en storten zich in een toch wel intense week waarbij de boer/boerin eigenlijk de enige focus is van hun leven op dat moment. Dat vind ik wel iets anders dan elkaar 'in het echte leven' leren kennen waarbij je elkaar eens een paar uurtjes ziet in die eerste week.

Dat je niet opent met 'ik heb iemand leren kennen!' als die hele bende daar staat in het begin snap ik, maar ik vind wel dat ze dat had mogen zeggen tegen de overblijvers. Ze sprak ook wel over die Wes alsof ze daar al onmiddellijk iets in zag (dus het is niet alsof hij uit de friendzone gekropen is) dus ik denk niet dat dat als een donderslag bij heldere hemel kwam voor haar.

Dramatisch is het allemaal niet, maar ik geef Kenny wel gelijk dat ze dat op een gegeven moment wel had mogen zeggen.
 
Heel toevallig doet er opnieuw iemand mee dit seizoen die ik van ziens ken, dus ik ben weer op post. Nog mensen? :unsure:
 
wanneer komt dan het nieuwe seizoen? voorjaar 24 of toch al dit najaar?
 
Gaan die nu maandag nog speciaal een kwartiertje uitzenden voor die ene uit Zweden? :crazy:
 
Terug
Bovenaan