Boekhoudsoftware

Is blijkbaar een extra beveiliging die in voege is bij outlook vanaf 16/9 tov het gebruik van emails vanuit derde partijen.
Die appwachtwoorden zijn ook weer afgeschaft dus is geen oplossing.
Billit is er van op de hoogte en heeft nog enkele weken de tijd nodig om tot een oplossing te komen.
De mails (facturen) worden wel verstuurd maar vanuit het emailadres [email protected] ipv je eigen emailadres.

Ik verstuur vanuit een Google Workspace adres (=Gmail), en dat blijft nog altijd werken. Een goede reden dus om e-mailadressen bij verschillende providers te hebben.

Billlit doet het voor mij ook al enkele jaren, heeft alles in huis wat het moet hebben.

Soms kijk ik wel eens naar iets nieuws met een slick modern design, maar altijd is er wel iets dat mist.
Ik verander wel eens graag, maar het moet echt een bom zijn vooraleer ik nu nog eens heel mijn facturatie programma verander.

Verder gebruik ik 1 calendar, one drive, adobe CC en varia aan specifieke software

Maar als freelancer ben je toch nog altijd het beste af met Billit vermoed ik?
Hangt er imo vanaf met welke programma’s uw boekhouder werkt. Billit is geen boekhoudprogramma, ODOO wel. Billit vervangt louter de klassieke fysieke ringmap waarin je vroeger uw facturen en bonnetjes bijhield, het helpt u het overzicht te bewaren doordat je uw betalingen kan linken met een bonnetje/factuur dus je checkt of elke betaling onderbouwd is.
De gegevens van Billit worden doorgestuurd naar het programma van uw boekhouder waar die letterlijk alles opnieuw moet gaan coderen 😅. Enige voordeel voor de boekhouder is dat de klant zelf kan nakijken of die alle documenten heeft en dus (als uw klant meewerkt) niet meer eindeloos moet balansen opkuisen en mailtjes sturen met overzichten van ontbrekende stukken.

Met ODOO, Exact Online of Yuki kan je zelf gaan voorboeken. Maar opnieuw, ofwel doe je uw boekhouding volledig zelf of heb je een boekhouder die voor 1 van die programma’s een licentie heeft en dus kan inloggen in jouw boekhouding.

Wij hebben Exact Online, ik doe volledig mijn eigen boekhouding van inboeken tot opmaak jaarrekening/aangiftes. Mijn partner boekt zelf voor, ik kijk na en werk af. En ik weet dat er goedkopere programma’s zijn dan Exact Online maar ken dat programma dermate door en door dat die 15-20€ per maand kostenbesparing niet opweegt tegenover mijn tijdwinst 😅.

Billit is idd geen boekhoudprogramma, maar het voornaamste werkt gewoon erg goed en zoals je zegt, het laat toe om zeker te zijn dat je al je factuur en bonnetjes verstuurd hebt naar je boekhouder. Door het te linken aan de banktransacties riskeer je ten minste niet dat je iets mist.
Dat is goed genoeg lijkt me. Ik ben wel geïnteresseerd in de basis van boekhouden maar ik ga echt mijn eigen boekhouding niet doen.

De gegevens van Billit worden doorgestuurd naar het programma van uw boekhouder waar die letterlijk alles opnieuw moet gaan coderen 😅.
Zeker fout, tijdswinst op louter inboekwerk is enorm met Billit.
Geen datum, factuurnummer, bedrag, leverancier meer in te vullen. Vaak is leverancier dan nog gekoppeld met juiste grootboekrekening en BTW regels.
Verkoopfacturen lopen vrijwel volautomatisch.

Ben je dan niet beter met Hostinger als je toch WP gebruikt? Mega goedkoop en je kan voor gewoon plan tot 100 websites hosten. Als je bv 100 klanten hebt en je rekent ze jaarlijks 50 euro voor domein + hosting, dan is dat 5000 slapend geld :)

Gho ken niet iedere hosting / managed WP; Hangt zo veel af van wat je zoekt / wilt doen / prioriteit, qua pricing ziet Hostinger er op eerste zicht heel sterk uit idd.

Ik zit nu denk ik 10 jaar bij Versio en altijd heel content geweest, zeker van de support.
Ik nam tot vorige maand gewoon een basis pakket bij OVH voor elke klant apart en factureerde die dan jaarlijks door.
Maar voor die kleine marges doe ik het niet meer en ben die klanten nu 1 voor 1 aan het overzetten naar hun eigen OVH, Hetzner of Combell account voor andere virtuele cloud diensten.

Zo hoef ik me zelfs niet meer bezig te houden met aparte abonnementjes voor dittes en dattes te factureren (ondanks ik Odoo hun abonnementen facturatie app gebruik) en hou me enkel bezig met de hoofdzaak, service & support, en dus maandelijkse/jaarlijkse contracten om die diensten te managen. Facturatie van de diensten gaat dus rechtstreeks van de service provider naar de klant zonder mij als tussenpersoon.
Stel dat ik ooit doodval hebben die bedrijven ten minste toegang, anders niet of moeilijk en staan ze daar te blinken... Daar moet je ook aan denken éh als je zaken gaat hosten... Klanten kunnen je natuurlijk sneller buiten wippen als ze van dienstverlener willen veranderen, maar waarom zou je nog een klant houden die weg wil, peace of mind please! Daarnaast zijn m'n service contracten toch jaarlijks dus zomaar kunnen ze niet weg, en de betaling van de diensten zelf berust dan op de klant zelf. Niet betalen = data verwijderd...

Hangt er imo vanaf met welke programma’s uw boekhouder werkt. Billit is geen boekhoudprogramma, ODOO wel. Billit vervangt louter de klassieke fysieke ringmap waarin je vroeger uw facturen en bonnetjes bijhield, het helpt u het overzicht te bewaren doordat je uw betalingen kan linken met een bonnetje/factuur dus je checkt of elke betaling onderbouwd is.
De gegevens van Billit worden doorgestuurd naar het programma van uw boekhouder waar die letterlijk alles opnieuw moet gaan coderen 😅. Enige voordeel voor de boekhouder is dat de klant zelf kan nakijken of die alle documenten heeft en dus (als uw klant meewerkt) niet meer eindeloos moet balansen opkuisen en mailtjes sturen met overzichten van ontbrekende stukken.

Met ODOO, Exact Online of Yuki kan je zelf gaan voorboeken. Maar opnieuw, ofwel doe je uw boekhouding volledig zelf of heb je een boekhouder die voor 1 van die programma’s een licentie heeft en dus kan inloggen in jouw boekhouding.

Wij hebben Exact Online, ik doe volledig mijn eigen boekhouding van inboeken tot opmaak jaarrekening/aangiftes. Mijn partner boekt zelf voor, ik kijk na en werk af. En ik weet dat er goedkopere programma’s zijn dan Exact Online maar ken dat programma dermate door en door dat die 15-20€ per maand kostenbesparing niet opweegt tegenover mijn tijdwinst 😅.
Hier overgestapt van Exact Online naar Odoo, na jaren ERP+Proacc, dan enkele jaren ERP+Exact Online, om dan EINDELIJK over te stappen op 1 enkel systeem. Odoo dus. Een wereld van verschil.

De basis Exact Online is goed als je maar 1 lijntje per maand moet factureren... Hier gaat het om honderden producten en diensten. Begin maar eens in Exact Online voorraad bij te houden.
Ook herinneringen zijn volledig geautomatiseerd in Odoo, in Exact Online ook, maar de template kan je moeilijk personaliseren, in Odoo is haast alles personaliseerbaar met je eigen huisstijl/briefhoofd.

Ik verkoop zelfs Odoo abonnementen en heb zo al enkele klanten kunnen overtuigen om de stap te maken en massaal tijd te winnen...

Uzelf misschien toch stilaan gaan onderwijzen in Odoo... Ik heb nog nooit Exact online gebruikt maar hoor toch via mijn (levens-)partner en (zakelijke) partner die zowel Odoo gebruiken alsook Exact online dat dit laatste nogal ouderwets is en niet op kan tegen Odoo...

Odoo gaat ook zeer sterk blijven groeien en zal samen met een Yuki leider worden qua boekhoudpakketten, zeker als Exact Online niet sterk vernieuwd.

Tijdswinst haal je soms ook door efficiëntere methodes aan te leren, dat is dan een investering :)

Zeker fout, tijdswinst op louter inboekwerk is enorm met Billit.
Geen datum, factuurnummer, bedrag, leverancier meer in te vullen. Vaak is leverancier dan nog gekoppeld met juiste grootboekrekening en BTW regels.
Verkoopfacturen lopen vrijwel volautomatisch.
Maar dat doet een programma als exact online ook als je scanning tool erbij neemt 😅. De winst voor het boekhoudkantoor waar ik werkte was puur de volledigheid van de stukken.

Ik nam tot vorige maand gewoon een basis pakket bij OVH voor elke klant apart en factureerde die dan jaarlijks door.
Maar voor die kleine marges doe ik het niet meer en ben die klanten nu 1 voor 1 aan het overzetten naar hun eigen OVH, Hetzner of Combell account voor andere virtuele cloud diensten.

Zo hoef ik me zelfs niet meer bezig te houden met aparte abonnementjes voor dittes en dattes te factureren (ondanks ik Odoo hun abonnementen facturatie app gebruik) en hou me enkel bezig met de hoofdzaak, service & support, en dus maandelijkse/jaarlijkse contracten om die diensten te managen. Facturatie van de diensten gaat dus rechtstreeks van de service provider naar de klant zonder mij als tussenpersoon.
Stel dat ik ooit doodval hebben die bedrijven ten minste toegang, anders niet of moeilijk en staan ze daar te blinken... Daar moet je ook aan denken éh als je zaken gaat hosten... Klanten kunnen je natuurlijk sneller buiten wippen als ze van dienstverlener willen veranderen, maar waarom zou je nog een klant houden die weg wil, peace of mind please! Daarnaast zijn m'n service contracten toch jaarlijks dus zomaar kunnen ze niet weg, en de betaling van de diensten zelf berust dan op de klant zelf. Niet betalen = data verwijderd...

Hier overgestapt van Exact Online naar Odoo, na jaren ERP+Proacc, dan enkele jaren ERP+Exact Online, om dan EINDELIJK over te stappen op 1 enkel systeem. Odoo dus. Een wereld van verschil.

De basis Exact Online is goed als je maar 1 lijntje per maand moet factureren... Hier gaat het om honderden producten en diensten. Begin maar eens in Exact Online voorraad bij te houden.
Ook herinneringen zijn volledig geautomatiseerd in Odoo, in Exact Online ook, maar de template kan je moeilijk personaliseren, in Odoo is haast alles personaliseerbaar met je eigen huisstijl/briefhoofd.

Ik verkoop zelfs Odoo abonnementen en heb zo al enkele klanten kunnen overtuigen om de stap te maken en massaal tijd te winnen...
De grotere boekhoudkantoren helpen Exact Online op te zetten als ERP zodat je niet sukkelt met de facturatie ik heb die ervaring gehad bij de big four/middelgrote kantoren waardoor ik er blindelings mee speel.

Ik twijfel niet aan ODOO, het wekt zeker mijn nieuwsgierigheid. Maar voor nu, met de beperkte tijd die ik heb, blijf ik bij Exact Online.

Maar dat doet een programma als exact online ook als je scanning tool erbij neemt 😅. De winst voor het boekhoudkantoor waar ik werkte was puur de volledigheid van de stukken.
Ok waarom zeg je dan dat alles opnieuw gecodeerd moet worden?
Hoeveel kost een Exact abonnement voor een eenvoudige managementvennootschapje (90% van de users hier)?

Ik heb exact online en ik (als IT’er) gruwel toch wel van de user experience daarvan.
Binnenkort stap ik over naar Billit.

ik vraag mij af of je met zaken als odoo ook historieken van uitgevoerde werken per klant/ machine kan bijhouden

Ok waarom zeg je dan dat alles opnieuw gecodeerd moet worden?
Hoeveel kost een Exact abonnement voor een eenvoudige managementvennootschapje (90% van de users hier)?
Scanning en herkenningsoftware ingebouwd in Exact Online/ODOO/Yuki gaat de correcte rekening en btwcodes toepassen, Billit doet dat niet. En laat dat nu wel het meeste werk zijn eh 😅.

Voor een standaard freelancer zit de fee van het boekhoudprogramma verwerkt in de kost van de boekhouder. Dat is peanuts. Maar wij hadden klanten die vroegen of ze konden inloggen op hun boekhouding en zelf voorboeken. Die betaalden natuurlijk minder aan uren van ons kantoor zelf, onder voorwaarde dat ze goed boekten.
Denk dat meeste Yuki kantoren de klanten zoveel mogelijk ‘voorboeken’.

Scanning en herkenningsoftware ingebouwd in Exact Online/ODOO/Yuki gaat de correcte rekening en btwcodes toepassen, Billit doet dat niet. En laat dat nu wel het meeste werk zijn eh 😅.

Voor een standaard freelancer zit de fee van het boekhoudprogramma verwerkt in de kost van de boekhouder. Dat is peanuts. Maar wij hadden klanten die vroegen of ze konden inloggen op hun boekhouding en zelf voorboeken. Die betaalden natuurlijk minder aan uren van ons kantoor zelf, onder voorwaarde dat ze goed boekten.
Denk dat meeste Yuki kantoren de klanten zoveel mogelijk ‘voorboeken’.
De reden waarom wij ooit afgestapt zijn van Yuki, je zit dat programma meer te corrigeren dan wat anders.

Billit doet dat niet (al kan je ook wel eenvoudig grootboekrekeningen activeren), maar het achterliggende boekhoudprogramma doet dat wel door de koppeling van de leveranciers.

95% van de aankoopfacturen zijn correct ingeboekt, iedere factuur eens manueel controleren zodat je zeker bent. Mijn ervaring is dat je ongeveer dubbel zo snel facturen in boekt.

De reden waarom wij ooit afgestapt zijn van Yuki, je zit dat programma meer te corrigeren dan wat anders.

Billit doet dat niet (al kan je ook wel eenvoudig grootboekrekeningen activeren), maar het achterliggende boekhoudprogramma doet dat wel door de koppeling van de leveranciers.

95% van de aankoopfacturen zijn correct ingeboekt, iedere factuur eens manueel controleren zodat je zeker bent. Mijn ervaring is dat je ongeveer dubbel zo snel facturen in boekt.
Ja van Yuki heb ik ook geen goede dingen gehoord. Zelf nooit mee gewerkt. Maar weet wel dat je daar wel al zaken kan in voorboeken.

Mijn boodschap is louter naar freelancers: spring niet blind op billit maar bespreek met uw boekhouder welke software zij hebben of zij het nodig achten dat je Billit neemt. Billit kost al snel 7,5-17€ per maand. Is een spijtige kost als je makkelijk gratis zou kunnen gebruik maken van de tools van uwen boekhouder. Vb exact online heeft ook een app om documenten te scannen/fotograferen. Billit boekt niet. De scanservice van Exact wel. Anderen gaan misschien met clearfacts of ODOO of Yuki werken.
Als uw boekhouder dan nog eens Silverfin heeft kan die heel makkelijk een accurate rapportering voor u openzetten. De rapportering van Billit is puur cash in/cash out, uw afsluitposten zitten daar niet in.

Ik vind Yuki ook redelijk duur, maar is verplicht via mijn boekhouder. Dan nog CODA uittreksels die worden doorgerekend. Kleine 30-40/maand hieraan kwijt.

ik vraag mij af of je met zaken als odoo ook historieken van uitgevoerde werken per klant/ machine kan bijhouden
Ik zou zeggen, maak een gratis account aan en test het uit. Filteren gaat zeer goed op klant/leverancier/..., als je de werken ook in je factuur zet als "product" kan je ook daarop zeer gemakkelijk filteren en rapporten trekken.

Terug
Bovenaan