Boardgames: the kids edition

Creeping Death

Well-known member
Crowdfunder FE
Mijn oudste dochter (4 jaar) neemt stilaan de liefde voor bordspellen over.
Toppers hier zijn: Boomgaard, Eenhoorn Flonkerglans en het klassieke ganzenbord.

Ik ben aan het denken om de collectie nog wat uit te breiden. "Wie is het?" en Carcassonne jr deden het goed bij mijn nichtjes dus die staan wel op de shortlist.
Nog aanraders?

Het topic moet trouwens niet alleen beperkt blijven tot aanraders maar leuke anecdotes en zo zijn ook welkom :)
Zo heeft m'n dochter Boomgaard een tijd triest gevonden wanneer we wonnen: "omdat de kraai dan honger had".
 
Crazy coconuts en pitch car zijn ook voor alle leeftijden (enfin, vanaf de leeftijd dat ze niet alles zomaar in hun mond steken) en ik amuseer mij daar ook nog mee :biglaugh:
 
Ice Cool, Monza, Spokentrap, Het Magische Labyrint en Kingdomino doen het hier goed. (5 en 6 jaar)

De jongste is een ramp om mee te spelen, die wordt meteen heel erg boos als iets niet lukt, hij verliest.
Den oudste daar kan je al eens andere spellen ook mee spelen, toont ook interesse als ik solo aan het spelen ben en heeft me zelf al eens op mijn doos gegeven met Sagani :D

Ik twijfel om Andor Jonge Helden aan te schaffen, denk dat co-op nog wel leuk kan zijn met die mannekes.
 
Ticket to Ride Junior, Andor Jonge Helden, Marvel United en Catan Junior worden hier regelmatig gespeeld (7 en 8 jaar).
 
Ik kocht ooit dit voor metekindje van mijn vrouw: https://www.999games.nl/stenen-tijdperk-huttenbouw-avontuur.html
Het werd vooral gebruikt om hun poppenkast te spijzen helaas. maar desondanks was dit toen en is dit nog steeds een goed spel voor de jongsten.

een goeie bron voor kinderspellen, is ook dit: https://www.spellenlab.be/speldatabase
Zij testen wekelijks spellen uit en vooral vooral door opleiding in kleuteronderwijs voor de jongste knapen Niet van alles reviews wel, maar toch van veel wel. In de database kan je filteren op kleuters, speeltijd,...
 
Hier is ons dochter (6) grote fan van Andor jonge helden, Catan junior, Magisch Labyrint. Meeple Land speelt ze ook al graag en goed mee! :D
 
Ik had net 13 Eilanden en Tambuzi van Haba nog verhuurd aan een klant met een kleintje van 4 of 5 als ik me niet vergis.

Tambuzi vond ze nog wat te moeilijk maar 13 eilanden vonden ze heel leuk en hebben ze ook ineens overgekocht.
 
De kinderen zijn ondertussen al wat ouder en ze krijgen de smaak voor boardgames wel te pakken.
Ondertussen wel wat spellen aan de collectie toegevoed zoals een Disney kinder Stratego, Dodo, Blokus Jr en SOS Schaap in nood. Verder is UNO ook een dikke hit bij de twee oudsten.

Afgelopen vakantie ook Chronicles of Avel gespeeld. Met een groep op vakantie en een meisje dat een jaar ouder is dan de oudste, had dat dat mee. Heel leuk spel. Ondanks dat het lang duurde, bleef de oudste wel geboeid.
 
Terug
Bovenaan