Blind Getrouwd 2021

Blind Getrouwd

Ik snap alle negativiteit over Hanne niet. Of ze jouw ding is of niet, doet niet ter zake. Ze praat veel, maar ze kan ook luisteren en kan zorgen dat het leven van Dave wat minder zwaarmoedig is. Ik snap wel waarom die gematcht zijn, ze zijn er nu nog niet, maar dat zou een evenwichtig koppel kunnen worden dat elkaar goed aanvult.
Ik zou Hanne gekoppeld hebben aan een man die haar verbaal de baas kan ... die babbelt en discussieert graag, dat ga je er toch nooit uitkrijgen volgens mij

Ik snap alle negativiteit over Hanne niet. Of ze jouw ding is of niet, doet niet ter zake. Ze praat veel, maar ze kan ook luisteren en kan zorgen dat het leven van Dave wat minder zwaarmoedig is. Ik snap wel waarom die gematcht zijn, ze zijn er nu nog niet, maar dat zou een evenwichtig koppel kunnen worden dat elkaar goed aanvult.
Wat mij wel mateloos stoorde gisteren is dat ze zo'n hele analyse klaar heeft over hoe Dave zijn gedrag te maken heeft met onzekerheid etc...

Het eerste wat ik daar bij dacht: "Hebde u zelf al eens bezig gehoord?" Het feit dat zij letterlijk geen seconde stilte kan verdragen heeft vast en zeker niks te maken met het feit dat ze constante bevestiging nodig heeft voor van alles en nog wat... als je stevig in je schoenen staat gedraag je u zo niet imo. Daarnaast, bij een karakter als Dave moet je echt vooral zitten hameren op het feit dat "ze (Dave dus) meer moeten communiceren als koppel, zeker als daar ook nog 6 vreemden bij zitten". Dat helpt... nee echt :unsure:

Als ze dat bij mij doen in ne groep vreemden op zo'n onbewaakt moment van "alle zegde gij eens iets" dan klap ik waarschijnlijk ook dicht...

Candice en Marijn da gaat dus niet blijven duren long term hé... beiden hebben schijnbaar een zeer ruime social circle, dan is Beveren -> Binkom gewoon een kut-verplaatsing. Kennedytunnel -> Halve ring van Brussel. Is op een stille zondag meer dan een uur rijden, veel succes om dat te doen op een weekdag. Eén van de 2 gaat dus vééél water bij de wijn moeten doen en dat gaat sowieso wegen op die relatie OF ze gaan alletwee water bij de wijn moeten doen en voor zo'n half/half oplossing zoeken en daar wordt ook niemand vrolijk van.

Laatst bewerkt:
Echt respect ja dat Dave daar nog rustig mee blijft en niet iets heeft van ... OK .. ruuun. Wat heeft dat meisje nu wat een ander niet heeft denk ik dan ?

Hanne en Dave dat kan op papier nog wel goedkomen. Probleem ligt bij allebei hoor. Die moeten gewoon allebei water bij de wijn doet en allebei aan hun communicatie werken. Het blijven doordrammen van haar is irritant, maar ik kan me goed inbeelden dat hij haar ook irriteert.

Zet de juiste persoon bij Dave en die zal zich wel op zijn gemak voelen en losjes kunnen praten, maar met Hanne werkt dat gewoon niet. Als introvert persoon continu onder uw voeten krijgen van "communiceer eens wat beter!", "jij zegt nooit niets" werkt volledig averechts en daar klapt zo'n persoon helemaal van dicht.
Al denk ik ook wel dat camera's een negatief effect hebben op Dave. Laat mij een gesprek voeren met mijn lief wat gefilmd wordt en wetende dat er een miljoen mensen naar gaan kijken, ik zou ook geen deftige zin meer kunnen uitbrengen wss.

Ik zou Nathalie/Dave en Hanne/Dennis eens switchen van koppel. Nathalie en Dave zou imo nog wel iets kunnen zijn. Op zich ook geen goede match, maar ik denk beter dan nu :p

En eens met wat hierboven wordt gezegd over Sven en Veerle. Sven is niet mijn type mens, maar ik heb steeds meer compassie met hem. Ondanks haar gedrag tracht hij er toch het beste van te maken: humor, 't vrouwke verwennen met te koken etc. Zij blokt steeds maar af "Ja het wordt geapprecieerd dat je zo uw best wilt doen om te koken, maar morgenvroeg toch écht niet te veel ze, dat ik rap weg kan" :sarcastic:

Ja zeg die Veerle. Die zegt "Wit brood komt vanaf nu niet meer in huis" en dan 2 zinnen later "eigenlijk eet ik amper brood". Laat die vent dan kiezen welk brood hij wil! Ik jaag mij toch ook wel serieus op in die vrouw.
En hoewel Candice zo niet mijn type persoon is, heb ik daar deze aflevering wel mee moeten lachen. Tis eigenlijk al goed dat er iemand nog openlijk enthousiast kan doen daar.

Veerle is toch gewoon een trut. Probeert de Sven het wa gezellig te maken den eersten avond, 'ja, das plezant, maar hopelijk doet hij dat nie teveel want dat vind ik nie leuk'. En zo is 't nooit goed voor madam. Heel die discussie over die planten was er ook ferm over. Bah.

Candice is een heel toffe, als vriendin. Als vrouw denk ik dat die 'dommigheid' serieus zal beginnen tegensteken.

Cringy Dennis, voor hem blijf ik toch kijken. De houdingen die hij aanneemt als ze daar samen zaten met de groep, machtig. Volgens mij heeft die jongen 0,0 zelfvertrouwen waardoor hij zich anders wil voordoen dan dat hij is. Als ik zit te kijken schommelt dat continu tussen: 'och, ik heb wel te doen met Dennis' en 'gij stommen ezel, wat doet hij nu weer'. Toen die zijnen arm om Nathalie sloeg en vroeg of het ok was.. en dan weer vragend bleef kijken. Zij vroeg dan: 'wat?', hij dan: 'oh nietske'. WTF HERPAKT U DENNIS

Mja, die Veerle is al van bij het begin afgeknapt op Sven. Die gaat niet meer van gedacht veranderen. Misschien stond ze er ook niet helemaal voor open, want haar dochter had haar toch ingeschreven, niet?

Veerle en haar dochter komen toch ook iets meer 'hautain' over, terwijl Sven en zijn dochters toch meer overkomen als eenvoudigere mensen, die zichzelf toch iets minder serieus nemen. Die Veerle had ongetwijfeld gehoopt op een stijlvolle Alec Baldwin, die ergens een management functie bekleedt ofzo :p

Toch altijd plezant hé, om al die veronderstellingen te maken adhv een paar uurtjes televisie ;)

Als mijnen bloeddruk weer aan de lage kant staat als ik naar het programma begin te kijken en Veerle is weer haar echte zelve geweest, dan heb ik geen pilleke meer nodig voor het slapengaan.

Cringy Dennis, voor hem blijf ik toch kijken. De houdingen die hij aanneemt als ze daar samen zaten met de groep, machtig. Volgens mij heeft die jongen 0,0 zelfvertrouwen waardoor hij zich anders wil voordoen dan dat hij is. Als ik zit te kijken schommelt dat continu tussen: 'och, ik heb wel te doen met Dennis' en 'gij stommen ezel, wat doet hij nu weer'. Toen die zijnen arm om Nathalie sloeg en vroeg of het ok was.. en dan weer vragend bleef kijken. Zij vroeg dan: 'wat?', hij dan: 'oh nietske'. WTF HERPAKT U DENNIS
Echt hé, dat was weer zo een wtf moment, en dan legt ie zenne arm nog op de leuning 😅

ma bon ... ik probeer me effe te verplaatsen naar henzelf. Worden die nu constant, 7 op 7, 24 op 24 door een camera gevolgd ? Of wat is de reden dat ge precies op dat moment, als die camera op uwe kop staat voor zo ne move zou gaan? Is het dat er aan bepaalde verwachtingen moet voldaan worden tov de programmamakers dat ge dan zo ne move maakt ?

Laatst bewerkt:
Eigenljk ga nu het leuke stuk van het programma beginnen. Het dagelijkse leven waar ze mekaars kleine kantjes gaan leren kennen. Ben benieuwd.
Vooral omdat die in de lockdown van november gaan terechtkomen waarin ze eigenlijk volledig op elkaar gaan aanwezen zijn (geen of zeer beperkt aantal hobbies buitenshuis, amper fysisch sociaal contact en misschien zelf beide thuiswerk). Kan 2 richtingen uitgaan, ze gaan elkaar net meer gaan respecteren en daarin toegevingen doen en naar elkaar toegroeien, of frustraties kunnen net enorm vergroot worden.
Ja, tuurlijk maar het ging eerder over het feit dat ze het niet kende (wat ook begrijpelijk is) en ineens ook direct afschoot.
Mja zij werkt vrij plaatselijk (XL Paris?/School?) met waarschijnlijk beperkt loon en eigen brandstofkost, hij is een leven op de baan als projectleider gewoon en zal waarschijnlijk een bedrijfswagen ter beschikking krijgen met vandaag waarschijnlijk zelf grotendeels thuiswerk waar zij wel nog dagelijks fysiek op haar werk zal moeten aanwezig zijn. Binkom-Beveren is snel 1u15 enkel.
Ik moet wel zeggen, dit programma wakkert mijn goesting om een vriendin te zoeken/vinden nu niet echt aan :unsure:
Het grote verschil is dat bij hun continu de druk leeft van 'we zijn getrouwd en op papier is dit wetenschappelijk de meest geschikte match'.

Als je gaat daten is die druk er helemaal niet, alles kan. Zij lijken nu ook heel sterk bezig met de focus op de andere persoon omdat ze daarmee getrouwd zijn maar nog niet zozeer met zichzelf, niet met hoe zij zich kunnen aanpassen om tot een harmonieuze relatie te komen. Het is aan de experten om hun daarin te begeleiden, wat pas start na de huwelijksreis.

Die Hanne zou volgens Dave wel volledig anders (lees: losser) zijn in het echt dan voor de camera's. Wel jammer dan dat ze zichzelf niet volledig is voor de kijker.

Wel ongelofelijk interessant wat die experts te zeggen hebben.

Eén voor één iedereen overlopen. Dan: 'jullie herkennen waarschijnlijk bepaalde zaken bij een ander koppel'.
No shit.
'Straks hebben jullie een diner en ik zou aanraden dat jullie nog wat meer met elkaar praten over de ervaring'.

Bedankt voor de input. Hier hadden we een expert voor nodig.

Die experts komen gewoon op tv om te doen alsof het een experiment is. Want veel meer dan een tv programma is het toch eigenlijk niet...

Wel ongelofelijk interessant wat die experts te zeggen hebben.

Eén voor één iedereen overlopen. Dan: 'jullie herkennen waarschijnlijk bepaalde zaken bij een ander koppel'.
No shit.
'Straks hebben jullie een diner en ik zou aanraden dat jullie nog wat meer met elkaar praten over de ervaring'.

Bedankt voor de input. Hier hadden we een expert voor nodig.
Toch leuk voor die experts. Die hebben in tijden van corona ook een snoepreisje kunnen maken op kosten van de VTM, en die zullen elkaar ook eens goed onder handen hebben genomen in de jacuzzi.

De experts in de Australische versie zijn pas erg: daar gooien ze een wekelijkse dinner party met alle koppels samen, terwijl de experts achter de schermen zogezegd "live" meevolgen en commentaar geven. En dan bij iedere twist of schandaal (elkaar bedriegen met andere kandidaten is daar schering in inslag) kei verontwaardigd en geshockeerd zitten kijken, alsof ze daar nog niet van op de hoogte waren gebracht door de productie. 😂

Die experts bij da groepsgesprek zijn daar inderdaad wel neergezet als een grap. Het zal wel aan de montage liggen en ik hoop voor hen dat ze in de rest van het gesprek dat het programma niet heeft gehaald toch wat constructieve feedback en tips hebben kunnen geven aan de deelnemers. Het frappantste was toch wel Veerle die daar eerlijk alle pijnpunten van de afgelopen dagen blootlegde (in groep dan nog, moet toch niet evident geweest zijn), en dan denk je dat er wat tips komen van de experts daar aanwezig. Maar nee, dan zeggen de experts dat het tijd is om te gaan eten :ROFLMAO:

Die experts bij da groepsgesprek zijn daar inderdaad wel neergezet als een grap. Het zal wel aan de montage liggen en ik hoop voor hen dat ze in de rest van het gesprek dat het programma niet heeft gehaald toch wat constructieve feedback en tips hebben kunnen geven aan de deelnemers. Het frappantste was toch wel Veerle die daar eerlijk alle pijnpunten van de afgelopen dagen blootlegde (in groep dan nog, moet toch niet evident geweest zijn), en dan denk je dat er wat tips komen van de experts daar aanwezig. Maar nee, dan zeggen de experts dat het tijd is om te gaan eten :ROFLMAO:
Zei mn vriendin (die psychologe is) ook "Amaai, da was echt geen oké manier om het onderwerp af te sluiten". Denk dat het de montage is

Die experts komen gewoon op tv om te doen alsof het een experiment is. Want veel meer dan een tv programma is het toch eigenlijk niet...
Die experts bij da groepsgesprek zijn daar inderdaad wel neergezet als een grap. Het frappantste was toch wel Veerle die daar eerlijk alle pijnpunten van de afgelopen dagen blootlegde (in groep dan nog, moet toch niet evident geweest zijn), en dan denk je dat er wat tips komen van de experts daar aanwezig. Maar nee, dan zeggen de experts dat het tijd is om te gaan eten :ROFLMAO:
Voor een deel zult ge wel gelijk hebben, anderzijds, als ze dat allemaal in 't lang en in 't breed moeten becommentariëren en behandelen, dan zitten we niet meer naar Blind Getrouwd te kijken maar naar een soort relatietherapie.
Of zie ik dat verkeerd?

Terug
Bovenaan