VTM Blind Gesprongen

Amai ik hoop zo hard dat ze dien Fred niet richting Technopolis sturen. Waar zitten die experts met hun gedachten, 'we gaan iemand iets totaal anders laten doen en het kind opnieuw naar boven halen', dat kind moet op het eind van de rit ook wel nog zijn facturen kunnen betalen. De levensstandaard (bv woonkrediet) zal ook wel naar het loonpakket zijn. Als hij zelf aangeeft max 200 netto in te boeten moet je niet afkomen met min 500 netto + investering in wagen.
 
Min 400-500eur en geen bedrijfswagen is zelf nog serieus laag geschat als de loonvork bij technopolis 2200-2600 euro is (wtf trouwens, dan zeggen dat hij moet beseffen dat hij moet inleveren. Er bestaat nog een tussenweg ook he...).

Netto max 1900 bij 2600 bruto dus das al 700eur verschil netto. En heb zelf bij hen gewerkt en de voorwaarden zijn niet slecht. Tankkaart etc. Om dan niet te spreken over feit dat die vent in principe naar een van z'n klanten zou kunnen overstappen en hoogstwaarschijnlijk nog meer zou verdienen.

En die ene die kinderbegeleidster wordt is ook dolgelukkig zo te zien. Zal ze tof vinden idd mbt overlappende uren van school van haar kind. Zet die in een "simpele" bureaujob met flexuren en thuiswerk en ze had den tijd van haar leven gehad... Ook daar gewoon in haar gezicht gelachen mbt loonsverwachtingen en nog eens een opleiding erbij ntr.
 
Dit is toch wel iets anders

Wat noem jij degelijk loon?
En sociaal secretariaat bedrijfswagen is ook echt niet voor de jobs die zij er kan doen hoor (tenzij je de consultancy tak bedoelt maar dat zijn dan ook maar cheap cars ze)

Kans is idd groot dat je dan met cafetariaplan moet gaan werken voor auto. Qua loon ben ik zelf in een dossierbeheerder functie gestart 10 jaar geleden aan 2400 bruto met destijds al 2 dagen per week thuiswerken en starten tussen half 8 en half 10 en stop tussen half 4 en 6, vrij te kiezen. Das nu al op 4 dagen na per maand altijd thuiswerken hoor ik van oud collega's. Max maaltijdcheques, serieus dik pensioenplan, diverse voordelen voor kinderen, hospi, cafetariaplan, ... Bon, was in financiële sector maar daar stroomden evenzeer soms interims binnen zonder relevant diploma die mochten blijven. Om het cru te zeggen was het verstand bij sommigen daar soms toch ook te zoeken. En die Elia ziet er nu niet zooo simpel uit. Geef die een degelijke opleiding en een functie waarin ze haar parlé kan doen en die is vertrokken.

En dan zijn er nog andere soortgelijke jobs die mss nog minder veeleisend zijn maar waarbij je tegenwoordig toch ook een beter loon dan 2200 bruto zal vangen met voordelen. Op dat vlak kan een kinderdagverblijf gewoon niet opboksen tegen grotere bedrijven in diverse sectoren. Zelf in retail zal je als winkelmanager in opleiding meer krijgen met firmawagen na voltooing (Colruyt bv) etc. Welk vooruitzicht heeft zij nu carrièregewijs ?

Met zo'n "experten" zou je toch verwachten dat ze iemand kunnen verkopen aan een werkgever voor wat interessantere jobs. Maar nee, we spelen met die mensen hun carrière en maken goeie teevee met jobs als begrafenisondernemer, minimum wage NYC life edm natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Amai ik hoop zo hard dat ze dien Fred niet richting Technopolis sturen. Waar zitten die experts met hun gedachten, 'we gaan iemand iets totaal anders laten doen en het kind opnieuw naar boven halen', dat kind moet op het eind van de rit ook wel nog zijn facturen kunnen betalen. De levensstandaard (bv woonkrediet) zal ook wel naar het loonpakket zijn. Als hij zelf aangeeft max 200 netto in te boeten moet je niet afkomen met min 500 netto + investering in wagen.

Ik vind die Fred toch maar vreemd hoor.

Nu moet hij bij de voetbalbond Python gebruiken en heeft dat blijkbaar als data analyst nog nooit gedaan. Stelt hij dat voor als een monumentale taak om dat op drie maanden onder de knie te krijgen. Vooraleerst vind ik het al bizar dat iemand met een achtergrond in data analyse sowieso al niet op z'n minst een fundament heeft in die taal (hij stelt het voor alsof het Chinees is wat gewoon compleet fout is). Maar zelfs dan heb je met drie maanden ruimschoots voldoende tijd om je daarin in te werken.

Hij komt mij eigenlijk als enorm passief over. Zo iemand waar alles in het leven hem overkomt.
 
Ok, ik geef het op... Ik ga niet meer kijken naar dit programma, want ik jaag mij enkel maar op :wallbash:
Twee van de 5 mensen geven eigenlijk al aan dat dit helemaal niet de job is die ze willen of toch wat vastlopen op bepaalde zaken en dan komen die zogenaamde experts af met een fixed en growth mindset en een lijstje met positieve en negatieve zaken maken. Het kan natuurlijk zijn dat er achter de schermen meer begeleiding is, maar dit slaat voor mij echt nergens meer op.
 
😂
Kan het wel niet volledig lezen maar titel zegt genoeg 😂

"“Ik begrijp niet waarom ze me deze job gaven”: drie deelnemers nemen weer ontslag na ‘Blind Gesprongen’ | Gazet van Antwerpen Mobile" https://m.gva.be/cnt/dmf20220517_91632686
Die zin "drie deelnemers nemen weer ontslag" klopt eigenlijk niet, ze hadden een profcontract en daarna konden ze dus een vast contract tekenen. Ze hebben dus geen ontslag genomen, ze hebben geen nieuw vast contract getekend.
De drie die zelf gekozen hebben om niet verder te doen hadden trouwens ook van de werkgever geen contract gekregen, dus als ze zelf nog verder wilden doen, dan was het niks geweest.
De twee die er wel mee verder wilden gaan hebben ook effectief een contract aangeboden gekregen van de werkgever.
 
Die kinderbegeleidster had wel een contract gekregen maar wou zelf niet blijven.

Volgens een ander artikel wist Senne van in het begin dat hij niet in New York wou blijven. Afstand met familie/vrienden zag hij van dag 1 niet zitten, daarnaast had hij met dat loon een 2e job in New York nodig. Misschien houdt hij er wel een lief aan over, hij zou redelijk wat berichten van single dames ontvangen hebben :p.
 
Er leek toch ook meer aan de hand tussen Senne en die werkgever. Veel mooie woorden maar volgens mij is daar iets gebeurd waardoor ze elkaar niet kunnen luchten.

Iets later viel me dat op deze manier nogmaals op:
Bij de andere ontslagnemenden: uitgebreid afscheid en geschenk van de collega's.
Bij Senne: afscheid van de roommates. That's it. Niks afscheid bij de werkgever. :wtf:
 
Er leek toch ook meer aan de hand tussen Senne en die werkgever. Veel mooie woorden maar volgens mij is daar iets gebeurd waardoor ze elkaar niet kunnen luchten.

Iets later viel me dat op deze manier nogmaals op:
Bij de andere ontslagnemenden: uitgebreid afscheid en geschenk van de collega's.
Bij Senne: afscheid van de roommates. That's it. Niks afscheid bij de werkgever. :wtf:
Dat klikte volgens mij gewoon totaal niet tussen de werkgever en Senne qua persoonlijkheid. Die baas zag zijn eigen nogal graag had ik het gevoel en was extreem extravert en enthousiast, terwijl Senne eerder introvert is. Ik snap wel niet waarom die gematchd zijn, een introvert persoon past toch helemaal niet in de job van stadsgids. En de commentaar dat hij al grote stappen had gezet naar een extravert persoon en al socialer was geworden, precies alsof introvertie iets negatiefs is en moet worden afgeleerd. Er zijn genoeg jobs waarbij introvertie absoluut geen minpunt is of eerder zelfs positief.
Die werkgever deed volgens mij ookgewoon mee om de gratis publiciteit en om zijn bedrijf eens goed in te kijker te zetten in België.
 
Die stadsgids komt wel vaker op VTM Nieuws als er iets te melden is uit NYC en Greet Dekeyser niet ter plekke is. Dus hij loopt zeker wat in the picture. Ik kan me zo voorstellen dat hij Senne probeerde mee te trekken met kroegentochten of uitjes en dat Senne dan liet blijken dat hij zijn familie miste. Die baas begreep Senne ook niet goed, NYC is toch een droomstad, da's een fantastische job etc voor die baas. Met zo'n mindset kan Senne nooit een goede indruk maken.
 
Als ge "geforceerd" wordt om een job in NYC te doen, dan zijt ge daar mentaal niet klaar voor om op korte tijd een liefde voor de stad te kweken. Ge moet daar zelf van dromen.

Die kinderbegeleidster had gewoon niet de juiste job, bij de eind credits stond er dat ze in sales gegaan is, wat eigenlijk wél bij haar past. Sociaal, nieuwe mensen, goed babbelen én hoogstwaarschijnlijk een auto. Dat die experts dachten dat kinderbegeleidster perfect was, snap ik nog altijd niet..
 
Als ge "geforceerd" wordt om een job in NYC te doen, dan zijt ge daar mentaal niet klaar voor om op korte tijd een liefde voor de stad te kweken. Ge moet daar zelf van dromen.

Die kinderbegeleidster had gewoon niet de juiste job, bij de eind credits stond er dat ze in sales gegaan is, wat eigenlijk wél bij haar past. Sociaal, nieuwe mensen, goed babbelen én hoogstwaarschijnlijk een auto. Dat die experts dachten dat kinderbegeleidster perfect was, snap ik nog altijd niet..

Ik heb zo'n gevoel dat ze vooral bepaalde sectoren op de voorgrond wilden brengen.
Toevallig een paar knelpuntberoepen : bouw, kinderbegeleider.
De NYC is gewoon quatsch om eens naar daar te mogen denk ik dan. No way dat hij daar ooit ging blijven werken, voor een loon dat je met moeite een appartement mee kan huren en dus 2!! roommates nodig had. Dat had heel goed geweest mocht het iemand zijn die wel verliefd was op NYC.
 
Ik heb zo'n gevoel dat ze vooral bepaalde sectoren op de voorgrond wilden brengen.
Toevallig een paar knelpuntberoepen : bouw, kinderbegeleider.
De NYC is gewoon quatsch om eens naar daar te mogen denk ik dan. No way dat hij daar ooit ging blijven werken, voor een loon dat je met moeite een appartement mee kan huren en dus 2!! roommates nodig had. Dat had heel goed geweest mocht het iemand zijn die wel verliefd was op NYC.
Volgens mij zat er daar veel reclame achter voor bedrijven die vacatures niet ingevuld kregen of reclame voor toeristische zaken.

Zoals dat bouwbedrijf. Wat hadden die? Nog een 60 tal vacatures dat ze niet ingevuld krijgen? Het zal ook wel zijn redenen hebben..

Kinderdagverblijven is van hetzelfde, wie gaat er dat nog doen voor 1300€ per maand?
New York: pure reclamestunt, we hebben meer gezien van New York dan dat we van Senne gezien hebben
Bij de voetbalbond werken, veel slechter kun je volgens mij niet zitten als je soms in het nieuws ziet hoe dat beleid aan de top daar in elkaar zit.
Die vrouw is wel gebleven bij de begrafenisondernemer, maar ze was nu precies ook niet dolgelukkig aan haar gezicht te zien.

Hoe komen ze er zelfs bij om die mensen daar te steken? Ieder normaal denkende mens ziet zo al dat al die zaken totaal geen match waren en dat zijn dan experts?

Nuja mijn vrouw heeft ook ooit zo een jobbegeleiding gedaan en heeft ook een trauma over gehouden aan de job waar ze haar dan in geduwd hebben.
Die beseffen niet echt dat ze bezig zijn met een mens zijn leven compleet te veranderen vrees ik.
 
Tja "experts", iedereen kan zichzelf expert noemen he.
Die begeleidingen via de vdab trekken op geen kloten, daar kan ik ook van meespreken.
Ik heb in der tijd (ik spreek nu van dik 15 jaar terug) bijna zo een begeleider bij zijn strot gehad, goed dat ze mij tegengehouden hadden. De volgende keer dat ik moest gaan had ik plots een andere begeleider, blijkbaar was die eerste "weggepromoveerd" zodat hij in zijn nieuwe functie niet meer met sollicitanten moest omgaan. Ik was blijkbaar niet de enige waarmee er een aanvaring was geweest.
 
Terug
Bovenaan