Blind Gekocht 2026

Ik zie zo af en toe beelden langskomen van fragmentjes op nieuws sites. Ik word daar gewoon agressief van als ik de eisen van die koppels hoor.

25k al ondertussen opgehaald en de grootste bijdrage is 1000€
Die 1000€ zegt an sich niks. Voor hetzelfde geld zijn het haar ouders die 1000€ gestort hebben.
Dan vind ik dat nog erg 'karig'.

Is het een wilvreemde dan moet het één of andere rijke suikernonkel zijn. :tongue:

Het totaal bedrag als je het aantal storters ziet, vind ik wel best veel.

Die 1000€ zegt an sich niks. Voor hetzelfde geld zijn het haar ouders die 1000€ gestort hebben.

Is het een wilvreemde dan moet het één of andere rijke suikernonkel zijn. :tongue:
als het een rijke suikernonkel is, vind ik die 1.000€ belachelijk laag.
als het haar ouders zijn, en dat zijn steuntrekkenden (ik ken ze niet), dan is die 1.000€ enorm veel.

als het een rijke suikernonkel is, vind ik die 1.000€ belachelijk laag.
als het haar ouders zijn, en dat zijn steuntrekkenden (ik ken ze niet), dan is die 1.000€ enorm veel.
Zoals gezegd hé die 1000€ zegt an sich niks. We weten niet wie het is (anoniem).

Het totaal bedrag als je het aantal storters ziet, vind ik wel best veel.
Ik veronderstel als het van zo dichtbij is dat je het dan beter gewoon kan storten, vermoed dat dat platform toch kosten aanrekent die oplopen op 1000euro?

Het was gisteren een beetje 'afgeraffeld' vond ik. Zowel terugblikken, als aankopen, als verbouwen, als onthullen in één aflevering? Denk dat het vorig seizoen op het einde ook zo'n beetje een mikmak was. Terwijl ze in de eerdere afleveringen zo netjes rekken met de wensen in één aflevering, daarna aankoop, en nog een aflevering later het afgewerkte huis laten zien.

Wat de terugblikken betreft: beetje raar dat ze niet overal zijn geweest? Wel in Oelegem, Bonheiden, Ronse en Leuven, maar niet in Gent of Kontich? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Terwijl ze in de eerdere afleveringen zo netjes rekken met de wensen in één aflevering, daarna aankoop, en nog een aflevering later het afgewerkte huis laten zien.
In de Nederlandse versie doen ze het naar mijn smaak nog beter, één koppel / volledig verhaal per aflevering.
Het enige overbodige element (weeral imho) is dat ze het koppel in kwestie laten rondrijden naar verschillende huizen en ze dan een beetje mogen gokken wat er precies gekocht werd. Ik zie er de meerwaarde niet van in.

In de Nederlandse versie doen ze het naar mijn smaak nog beter, één koppel / volledig verhaal per aflevering.
Het enige overbodige element (weeral imho) is dat ze het koppel in kwestie laten rondrijden naar verschillende huizen en ze dan een beetje mogen gokken wat er precies gekocht werd. Ik zie er de meerwaarde niet van in.
Dat is echt pure filler, ik snap dat ook echt niet.

Hun besef van ruimte is compleet anders, zo vond 1 koppel de badkamer superzuinige op 4 vierkante meter.
En woningen met 3 slaapkamers met 100 m2, creatief zijn is een must. Nadeel is wel dat al die woningen de trend van het jaar hebben, zwarte glazen deuren en nu met ronde bogen.

Het is daar ook de gewoonte om een uitbouw te doen, bij de Vlaamse versie is dat vaak geen optie.

Ik moet ook wel zeggen, als ik bedragen van 500.000 euro hoor als budget, dan is dat in mijn hoofd ook nog altijd een halve villa. Da's niet evident om ten volle te beseffen dat je voor dat geld vandaag zoveel minder kan krijgen dan vroeger.

Hun besef van ruimte is compleet anders, zo vond 1 koppel de badkamer superzuinige op 4 vierkante meter.
En woningen met 3 slaapkamers met 100 m2, creatief zijn is een must. Nadeel is wel dat al die woningen de trend van het jaar hebben, zwarte glazen deuren en nu met ronde bogen.

Het is daar ook de gewoonte om een uitbouw te doen, bij de Vlaamse versie is dat vaak geen optie.
In de Vlaamse versie breken ze de koterijen liever af, als ik mij goed herinner is dat toch minstens één of twee keer gebeurd dit seizoen (en telkens door Daan :biglaugh: ) Maar ik ben toch blij dat we in de Vlaamse versie eindelijk eens een Nederlandse schuifpui gekregen hebben!

Over de vierkante meters en verschillen in de Nederlandse en Vlaamse versie gesproken, rekent men in Nederland op basis van perceelgrootte
ipv 'bewoonbare oppervlakte' of zo? Ik hoor in het programma vaak praten over gezinswoningen van 80 tot 100m², terwijl ik dan eerder denk dat dat overeenkomt met een appartement hier in België.

Dat is geen perceelgrootte maar effectieve bewoonbare oppervlakte. Ze zijn goed in efficiënt benutten van binnenruimte, altijd draaitrappen bvb om de hal miniem te houden. Het toilet is vaak ook mini waar je je hoofd stoot tegen het lavabo of je voeten steken bijna uit de deur. Bij een koppel waren ze ook dolblij met een eetkamer waar de breedte 1,5 meter is zodat je net rond een standaardtafel kon. De slaapkamers zijn meestal zo dat je rond een dubbelbed maar 50cm rond hebt om te gaan. En de badkamers zijn bij de te verlaten panden soms maar 2 m2.

Hun truc is meestal muren neerhalen en idd de befaamde schuifpui en de uitbouw. Boven is het meestal wat minder riant maar we tellen wel de 3 slaapkamers. Ik dacht ook eens dat een gezin voorbij kwam van 5 of 6 personen en die moesten dan in 135 m2 passen.

Dat was toch gewoon een schuifraam, zoals heel veel huizen hier ook naar hun terras hebben? Of mis ik iets?
Ja dat was een poging tot humor van mij vrees ik. In de Nederlandse versie komt de schuifpui in ongeveer elke aflevering wel aan bod,
en dat is inderdaad een ander woord voor wat wij een schuifraam noemen. Ik vond het gewoon een leuk detail dat men dat woord ook eens gebruikt in de Vlaamse versie :biglaugh:

Ander mooi woord dat ik ook via de Nederlandse versie heb leren kennen : de jubelton! Ik zou inderdaad ook jubelen als ik een ton (100 000 euro?) kreeg :wink:

Ik moet ook wel zeggen, als ik bedragen van 500.000 euro hoor als budget, dan is dat in mijn hoofd ook nog altijd een halve villa. Da's niet evident om ten volle te beseffen dat je voor dat geld vandaag zoveel minder kan krijgen dan vroeger.
het zal ook wel meespelen dat je in dit programma bvb in Ronse een gerenoveerde bel-etage ziet voor 325.000€, en elders dat je met minder tevreden moet zijn voor 150.000€ meer. dat ligt 100% aan locatie, maar niet iedereen beseft dat altijd.

Wat de terugblikken betreft: beetje raar dat ze niet overal zijn geweest? Wel in Oelegem, Bonheiden, Ronse en Leuven, maar niet in Gent of Kontich? Of heb ik dat verkeerd gezien?
als je ziet dat ze in Leuven er nog maar 2 weken inwoonden, da's eigenlijk te kort om te gewennen he. dan zit je idd in die fase waar die praktische dingen wel opvallen, en waar je nog niet op aangepast bent (zoals ze ook zeiden). dan moet je blijkbaar al pushen om ze te laten zeggen dat ze wel happy zijn.

dus als je er nog recenter in zit, levert dat nog minder meerwaarde op

Oei, wat een onwennig stukje in Leuven. Zal wel zo gemonteerd zijn, maar die begonnen alleen negatieve punten op te noemen. Hun project was wel het moeilijkste om te realiseren denk ik.

Volledig anders dan het koppel in Kapellen. De dankbaarheid spatte ervan af.

Laatste koppel ook wel heel dankbaar. Alleen het co-sleeping concept snap'k toch echt voor geen meter. Zou'k zelf nooit doen.

ik ga weer zagen maar ik vond dat echt een gatlelijk huis. De buurt zag er mij ook niet tof uit, tegenover een parking, de glasbollen en langs een voetbalveld ofzo? Zelfs na opsmukwerken vind ik het nog altijd een zielloze prefabwoning. Het zal er wel 'rustig' zijn als er niet gevoetbald wordt maar het is toch niet mijn idee van gezellig.

Maar ok, het heeft een brede gevel, dat is altijd fijn, en ook een brede tuin, en het zal vast wel waar voor uw geld zijn voor dat budget in die regio, maar ze hebben dan ook nog eens asbest er uit moeten halen, keiveel werken moeten doen om het EPC ietwat deftig te krijgen, en het leek alsof er niet echt veel budget meer overschoot daarna.

ik wil nu niet doen alsof die mensen in de goelag moeten wonen, het is allemaal 10x luxueuzer dan hoe ik zelf ben opgegroeid en ik ben er ook niet ongelukkiger om geworden, maar tenzij ik iets mis:

- er is een logeerkamer afgewerkt (allez geschilderd en een kliklaminaat gelegd) die houten latten hangen nog tegen het plafond, zelfde ingemaakte kasten etc). Met het aantal ruimtes dat er zijn zou ik zeggen neem al een voorsprong en probeer daar al iets van kinderkamer van te maken ofzo? Of is dat omdat ze die mensen nog de kans willen geven om eventueel op een later tijdstip alsnog te verhuizen naar die kamer?
- die co-sleeping kamer hebben ze die oubollige kasten blauw geschilderd, een kliklaminaat gelegd en een groot bed in neergezet
- ze hebben de badkamer groter gemaakt, het is allemaal wel deftig maar het bleef wel gedrongen he, en dan die italiaanse douche zo tegen de badkuip aangeplakt, ik vond dat maar een raar zicht. Moet ge nu langs uwe wc klauteren om uw badkuip in te geraken of hoe werkt dat? In elk geval: met de ruimte die er was, hadden ze beter gekozen voor ofwel badkuip/douche ofwel italiaanse douche.

- woonkamer/keuken was dan wel weer goed gedaan, dat is daar wel een gezellige ruimte on te leven en te koken en naar de tuin te gaan, dat schuifraam was ook een goed idee en het openbreken van de keukenmuur uiteraard ook.
- dan nog rap een buitenkeuken daar neergeflanst met geld dat ze imo hadden moeten gebruiken om alvast een kinderkamer te voorzien eventueel met een stapelbed voor de twee oudste wanneer ze groot genoeg zijn.

ik vind trouwens dat sophie beguin ook haar bek mag houden anders, die mensen doen mee aan een tv-programma en geven u 600k geld, ze hoeven u niet op hun blote knietjes te bedanken, ge zijt jezus niet. Ik snap dat ze misschien niet super sympathiek zijn (mijn kop af als die mama geen gepensioneerde schooljuf is) of whatever maar zo moraallessen uitdelen en die mensen dan opzadelen met een shitstorm aan negatieve reacties, no thanks. Als mijne aannemer een muur scheef zet en ik zeg ik had toch graag ne rechte muur gehad moet die ook niet zeggen dat ik gewoon moet leren dankbaar zijn. Dit is hetzelfde, ge zijt in zeker zin de werknemer van die mensen, ik ga er van uit dat iedereen zijn best doet om zijn werk zo goed mogelijk te doen maar als ge kritiek krijgt moet ge niet antwoorden dat ze maar moeten leren dankbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Het probleem met dit soort programma's is dat mensen altijd een geheel instapklare woning eisen voor dat budget. Alsof het normaal is dat je als jonge dertiger in een volledig afgewerkt huis woont. Ik denk dan vanuit mijn eigen perspectief: bestaand huis kopen en de belangrijkste renovaties eerst aanpakken en dan in de loop der jaren al de rest doen zodra het budget er zich toe leent.

Terug
Bovenaan