Black Myth: Wukong

Hoe moet dit precies, lukt me niet, ik heb pillar stance unlocked, mag uiteraard in spoiler :thumb:
Sloeber. Gewoon niet doen :-) no glitch. Just skillz.
Probeer het niet nu easy te doen. Als ze het patchen en je hebt enkele moeilijke bosses zo voorbij gegaan dan ben je een vogel voor de kat en kan je enkel hopen dat het een secret boss is of je gaat de game nooit completen.

Ale ik zou het niet doen. Doe het uzelf niet aan. Je krijgt een vals gevoel van overwinning en zodra de patch er is dan heb je een probleem.
Kan ook aan mezelf liggen ze. Ik ben een beetje vreemd. Ik kan er wel van genieten om op men doos te krijgen om daarna vol vreugde te zitten als het dan toch lukt.

Het jouwe was slimmer hoor, ik dacht ej mss kan ik mij er gewoon door bruteforcen en wat aanvallen ondertussen. Ik had niet verwacht dat ik ge stunlocked ging zijn en daar gewoon wat ging staan niksen :p

En great, ik nu nog de final boss van 2 en ik start ook aan 3, man daar ga ik wrs een week over doen als jullie al zo lang over chapter 3 doen.

Chapter 3 is wel groot. Maar is echt wel top.
End boss chapter 2 ga je geen moeite mee hebben me dunkt. Das die smeerlap waar ik iets te vroeg was. Zodra ik de rest had gedaan en nog wat beter was geworden ondertussen ging die wel vlot. Als ik mij niet vergis heeft die ook wel een bepaalde move die niet vergevend is. Maar met uw perks op de juiste plek gaat die wel smelten.

Dayum diene met zijn elektrische sambaballen, de laatste secret boss vooraleer ik ch 2 wil afsluiten is een rotzakske, telkens die elektrische ground pounds die zo snel afkomen, sjeesj

Dayum diene met zijn elektrische sambaballen, de laatste secret boss vooraleer ik ch 2 wil afsluiten is een rotzakske, telkens die elektrische ground pounds die zo snel afkomen, sjeesj
Goed kijken. Je kan die attack zien aankomen. Hou het gevecht in het midden. Bij die attack kan je steeds op een steen springen. Ben je 100% safe. Of kijk bunkerbudy zijn clip. Transformation en ge komt er ook door.

Goed kijken. Je kan die attack zien aankomen. Hou het gevecht in het midden. Bij die attack kan je steeds op een steen springen. Ben je 100% safe. Of kijk bunkerbudy zijn clip. Transformation en ge komt er ook door.
Ik ben blij dat je denkt dat ik dit deed om de damage te tanken xD
En niet dat dit gewoon een gigantische flater was en ik dacht dat ik gewoon em droog ging af maken tijdens die aanval 😂

Een beter tip @Ruigen Das is het volgende, ik weet niet of je het ziet in die video, maar ik heb een item waarmee ik zijn aanval gewoon compleet interupt. Dit is het item dat je krijgt voor die secret boss in chapter 2. Super handing en zelf lichtjes OP. Wanneer je een boss een aanval ziet doen waarvan je weet, ah fuck die is echt veel te hard en lang, pop dan gewoon R2+L3 en poef, stunned, aanval gedaan en gewoon rakken. Ik doe dat in die video ook als hij de eerste keer zijn stralen probeert te doen, jammer genoeg doet hij het niet heel veel later als nog een 2de keer. Makkelijkste is inderdaad op een rots gaan staan of heel goed getimed springen en rollen, springen en rollen, repeat until done.. :p

Alle, ik zit in chapter 3 ondertussen, maar eigenlijk nog niks in gedaan, even alle shop afgegaan om te kijken voor nieuwe stuf. Nieuw, gear, nieuw wapen, beter healing etc, alles is ready voor morgen echt in chapter 3 te vliegen. Voor mij was dit trouwens het beste gear dat ik kon krijgen.

Het nieuwste wapen heeft +7% crit chance en in de nieuwe gear set zit een item dat u bonus crit% chance geeft per geconsumeerde focus bol. Ik heb hier wat mee zitten testen en ik heb nu altijd minimum 20% kans om te critten en maximum als alles goed zit 48% LoL. Nu meestal zal het tegen mobs rond de 26/32 % zijn terwijl tijdens een grotere boss fight 36/42%. Man dat is toch mooi ze als ge heel de tijd die grote gele getallen op uw scherm ziet vliegen 🫣

Laatst bewerkt:
Chapter 3 = no more ! Chapter 4 here i come ! Chapter 3 is echt top ! Wel enorm groot. Niet gezond voor als ge nogal graag rond dwaalt en alles wilt zien. Mijn god. Jup ben wel tevreden vandaag met de run.
Nu toch wel wat slaap inhalen. Morgenvroeg heb ik een power ranger op men dak :-).

Stats zijn hier ook goed aan het lopen. Momenteel wel nog tevreden. Hoop in chapter 4 de nodige level te worden om men 4de focus bolletje te activeren.

Op naar het volgend avontuur. :-)

Maar die focus blijf daar wa mee sukkelen. Dus stel ik heb alles op vol, 3 bollen, en focus baar, hoe unleashed ge dan de zwaarste attack? In video's zie ik de staff eenmaal chargen, en daarna nog een keer, om dan pas aan te vallen

Als u focus vol is en je drukt snel op de heavy dan doet die maar een kleine aanval. Hou ze ingedrukt en die gebruikt al zen points voor 1 grote aanval

Die R2 + L2 samen indrukken is heel clunky bij mij. Lukt soms niet en ga ik dood door dat
Hier ook soms wat moeite mee. Wat ik nu doe is niet direct alle 2 instant. Eerst R2 en dan L2 wel nog snel en dan heb ik hem wel steeds. Blijf wel lang hangen op die dikkop zen stomp :) die geeft me tot nu toe nog steeds de beste opening achteraf.
als chapter 4 even goed is als 3 zijn we terug vertrokken voor een aantal uurtjes.
Heb deze ochtend een boss list gevonden. Heb deze afgedrukt en ga eens kijken hoeveel ik al gemist heb / chapter. Ga wel nog niet verder kijken om eventueel spoilers te vermijden.

De heavy attack in dit spel is echt nog vrij complex en bestaat uit meerdere variaties en combo's waarvan ik echt nog maar recent snap hoe ze allemaal werken, ik ga ze kort proberen opsommen:

1) Gewone heavy attack: Je drukt één maal op "driehoekje" en je doet een zeer trage heavy attack die een lange windup heeft. ( Nooit gebruiken )

2) Heavy jump attack: Hetzelfde als de gewone heavy attack maar nu doe je eerst een jump voor je "driehoekje" duwt. Dit is al veel handiger in gebruik omdat deze veel sneller is en je ook nog eens van op een afstand dit kan doen want heeft verre range en je springt naar je target. Enige nadeel is dat deze meer stamina kost omdat springen ook stamina kost.

3) Charged heavy attack: Spreekt voor zich, hier hou je "driehoekje" ingedrukt om je heavy op te laden en zo een zwaardere blow te geven dan da standaard heavy single attack. Belangrijk: Ook al laad je hier precies je focus bollen op door langer te chargen, in realiteit gebruikt deze aanval geen focus, de bollen zijn hier gewoon een indicatie voor hoe ver je je aanval hebt opgeladen.

Als je al focus bollen geladen had voor je begint met opladen, dan worden die bollen die je al had wel gebruikt als focus en dat zal je aanval boosten, je healen en andere buffs geven afhankelijk van de perks die je hebt die triggeren bij het gebruik van focus. Als ook zal je heavy veel sneller volledig opgeladen zijn omdat je al focus geladen had door je light attacks voordien.

4) Focus heavy attack: Een deel hiervan heb ik al beschreven hierboven, maar een Focus heavy attack is wanneer je een heavy attack doet met focus die geladen is door vooraf aan te vallen met light attacks of andere elementen die je focus bar vullen. Dit is echt wel een groot verschil met een gewone heavy of charged heavy attack. Niet alleen omdat je nu WEL focus gebruikt en dus allerlei buffs krijgt in tegenstelling tot een gewone charge. Maar ook omdat je nu je heavy kan gebruiken in een combo met je light attacks, zie volgende punt.

5) Varied combo's: Dit is wat ik nog maar recent echt ben beginnen begrijpen. Maar je kan tijdens het vechten Light en Heavy attacks combineren. De enige voorwaarde is, dat je eerst wel genoeg light attacks hebt gedaan om je focus tot minstens 1 bol to laden. Als je geen focus hebt en je doet light attacks gevolgd door een heavy, dan zal je personage stoppen met zijn combo en dan heel traag zijn heavy uitvoeren zoals besproken in stap 1.

Wanneer je wel focus geladen hebt, dan zal je heavy attack meteen volgen na je light attacks als je op "driehoekje" duwt midden in je light combo. Dit zorgt er dus voor dat dit veeeel sneller is, maar ook dat je tijdens het gewoon vechten je focus punten kan gebruiken, die je veel buffs kunnen geven en dit zonder dat je moet wachten tot een opening om hem te laden of traag uit te voeren, of via een jump heavy.

Deze stijl heet Varied combo's en zou je het meeste moeten gebruiken. In de meeste gevallen, als je dit goed gebruikt zal je bijna altijd wanneer je de heavy uit voert en je focus punt gebruikt meteen een nieuw focus punt hebben en dit dus kunnen blijven combineren en uitvoeren om zo vlot te blijven vechten en je focus omhoog te houden en je focus buffs te triggeren.

6) Varied combo's charged: Deze is vrij kort, hetzelfde als hierboven maar dan "driehoekje" langer inhouden. Als je meerdere focus bollen geladen hebt door je light attacks, zal deze mini charged varied heavy al je focus bollen gebruiken voor een hardere heavy en zal je buffs dus ook dubbel triggeren want focus buffs worden getriggerd per bol. BV: als je healt door focus, dan heal je per bol of zoals ik nu met mijn crit buff, ik krijgt +6% crit per bol dat ik gebruik, dus 6, 12 of 18, afhankelijk wanneer ik het gebruik.

Je kan dus zelf wat kiezen of je liever snel vecht en tussen je light attacks vaak een kleine heavy wil steken, of dat je liever je focus helemaal laat opladen om dan met een mini charged varried heavy massas damage te doen in één keer. Dit laatste vind ik vaak leuk om te doen, maar het suckt wel als je dan mist 😂

7) Charged heavy met focus: Deze laatste is eigenlijk niks speciaal en is min of meer al uitgelegd tussendoor. Je kan ook gewoon vechten met light attacks en je focus volledig of deels laten vol lopen om dan gewoon een heavy of charged heavy te doen ( niet tussen je light attacks ). Deze doen wel het meeste damage, zeker als je de juiste perks hebt. Stel dat je 3 bollen laat vol lopen, je dan klaar zet voor een charged heavy met die 3 focus bollen, dan zal die normaal ver instant geladen zijn en echt een enorme klop op de kop geven, maar veel verschil is dit niet met de andere varianten. Wel opnieuw high risk, want als je mist, ja dan is dat wel wat een waste... :p

Persoonlijk gebruik ik deze dingen echt door elkaar afhankelijk van situatie:

- Charged heavy als engager in de fight.
- Varied combo's gebruik ik continu doorheen de fight en meestal met 1 of 2 bollen in de tank. Dit omdat dit supper smooth en vlot is.
- Soms durf ik ook gewoon eens alles laten vol lopen en dan een heavy jump attack te doen met 3 focus voor gewoon een supper coole bonkers mega hit op zijn muil, dit vind ik gewoon leuk om te doen, geen andere reden xD

Die R2 + L2 samen indrukken is heel clunky bij mij. Lukt soms niet en ga ik dood door dat
Ja, dit hangt ook wat af van welke spirit je gebruikt, timing is wel key hier. Ik ben nu recent afgestapt van die bighead en gebruik een andere omdat die mijn extra crit kansen geeft, maar zijn aanval zelf is ook decent, het is vooral veel sneller en heeft een ingebakken jump/dodge. Terwijl die dikkop dan bv veel trager is en niet kan ontwijken, maar als je die dan goed raakt hebt je meestal wel een goeie stagger en opening voor een follow-up. het is dus wel wat speelstijl afhankelijk.

Eens zien waar we eventueel wat kunnen bij sturen. Heb toch een licht vermoeden dat het nodig zal zijn.
Hij legt nog iets extra uit dat ik niet heb uitgelegd en dat is de perk die elke stance heeft om te counteren met die varried combo's. Simpel uitgelegd, je moet je heavy attack in je light combo timen op het moment dat je geraakt gaat worden. Als je dit correct doet, ga je normaal in een modus dat je de aanval negeert en er gewoon door klopt met een enorme bonk. Er is ook nog een followup perk dat je nog een extra heavy kan doen er na, voor dubbel bonkers. Maar hij toont het allemaal zowel in smash als pierce stance.

Ik gebruik vooral de smash en pillar nen 4 focus point heavy pillar attack doet echt massas damage en heeft best wel wa range ook en als je de boss lockt dan is die aanval bijna altijd raak.

Terug
Bovenaan